Ce mașini preferă europenii, cum le aleg și pe ce buget

Ce mașini preferă europenii, cum le aleg și pe ce buget

Europenii preferă brandurile germane când vine vorba de achiziția unei mașini second hand;  

  • Se caută pe Google cel mai mult branduri de mașini germane premium. De multe ori, însă, pentru achiziție, sunt verificate branduri mai ieftine;
  • Spre deosebire de alte state europene (Germania, Cehia etc.) românii nu pun pe primul loc în căutări și verificări brandul auto local – Dacia;
  • Brandurile japoneze – puțin căutate în țările europene analizate.

Aatunci când ne gândim să ne luăm o mașină, ceea ce căutăm și ne dorim nu reflectă întotdeauna ceea ce ajungem să achiziționăm. Motivele sunt diverse: buget disponibil, oferta pieței – în special la mașinile second hand, folosirea argumentelor raționale în detrimentul celor emoționale în alegerea finală. Așadar, ce luăm în calcul când alegem o mașină. Și o scurtă comparație cu alte state europene.

România: Ne rușinăm cu Dacia

Din datele disponibile, rezultă că românii preferă brandurile europene de mașini, cu precădere cele germane, premium.Datele Google arată ca BMW ocupă locul 1 în topul căutărilor, urmat de Audi și Opel. De cealaltă parte însă, interogările autoDNA arată că Volkswagen este brandul auto pentru care se fac cele mai multe verificări, putând deduce de aici că este și cel pe care românii îl aleg de cele mai multe ori pentru achiziția finală. Este urmat în top de BMW și Audi. Se poate remarca o poziționare a brandurilor Renault și Dacia abia pe locurile 8 și 9 în topul mărcilor verificate de români. Acest lucru nu înseamnă că nu ar fi mașini pe care românii să le cumpere frecvent. Sunt însă mașini pe care clienții aleg să le cumpere pe încredere, fără să le verifice, ceea ce se reflectă, de multe ori, în nemulțumiri pe care le au după achiziție.  
Remarcăm, de asemenea, ca brandurile japoneze lipsesc din căutări, precum și din verificările de mașini ale românilor.
Deși înregistrează un trend crescător, România este încă la început în ceea ce privește verificarea prin rapoarte online a mașinilor second hand ce urmează a fi achiziționate. Doar 15% dintre cumpărători aleg să verifice istoricul acestora.  

Germania

România și Germania au cel puțin un element comun – șoferii caută în primul rând mașini germane premium – BMW – dar cumpără mai degrabă Volkswagen. Șoferii germani sunt foarte fideli brandurilor locale – BMW, Audi, Volkswagen și Mercedes-Benz fiind cele mai căutate mașini, precum și cele mai verificate în vederea achiziției. De observat este însă ordinea inversă în care acestea apar în cele două topuri. Se caută BMW, Audi, Mercedes și Volkswagen, dar se cumpără Volkswagen, Mercedes, BMW, Audi. 
Datele arată că șoferii germani nu exclud brandurile japoneze și italiene din preferințele lor, în topuri apărând Toyota și FIAT.

 

Cehia

O altă țară în care brandul autohton are întâietate este Cehia – Skoda fiind pe locul 1 la verificări pentru achiziție și pe locul 2 la căutări în Google. Este, de asemenea, una dintre țările în care brandurile franțuzești sunt mai bine poziționate, în top apărând Peugeot, Renault și Citroen. Nu la fel sunt privite brandurile japoneze, acestea lipsind complet din căutări și verificări. Cu excepția brandului local însă, topul căutărilor făcute de cehi diferă destul de mult de topul verificărilor realizate prin autoDNA, ceea ce indică o diferență mare între așteptări și realitate.

Ungaria

Vecinii noștri din vest nu par să fie fideli brandurilor auto germane ci se orientează către mărci ce au investiții locale. Deasemenea este de subliniat faptul că Ford este pe primul loc atât în topul căutărilor, cât și în topul verificărilor în vederea achiziției. Opel se află în pozitii fruntase în ambele clasamente iar surpriza vine de la Volkswagen care deși este în top 3 la verificari autoDNA este pe locul 10 în topul cautarilor auto. Toyota ocupă însă un onorabil loc 4 în verificări, iar în top mai apar și alte branduri japoneze, cum sunt Honda și Mazda. 

 

Polonia

Polonia se remarcă printr-o similitudine mai mare între topul brandurilor căutate prin Google și al celor verificate pentru achiziție prin platforma autoDNA. FORD ocupă și aici prima poziție în ambele topuri, iar mărcile germane ocupă restul pozițiilor de top. O poziționare bună are și Renault în Polonia,fiind pe locul 3 la căutări și pe locul 6 la verificări. 
De remarcat faptul ca două mărci de lux Germane ocupă ultimele locuri în cautarile pe internet despre auto dar sunt in top 5 în verificările mașinilor verificate în vederea achiziționării.

Rusia

Pe primul loc în căutările șoferilor ruși și pe locul al doilea în topul verificărilor se află Mercedes-Benz, urmat de Toyota – astfel cele două mărci domină top 3 în ambele clasamente De foarte aproape le urmează BMW si FORD. Cu toate acestea, și în Rusia, Volkswagen deține primul loc în topul brandurilor verificate pentru cumpărare.
Cumpărătorii se pare că știu ce urmăresc pentru că mărcile din top 5 top sunt aproximativ aceleași în ambele clasamente.

La coada clasamentului

Românii alocă, în medie, între 11.700 euro şi 31.200 euro pentru cumpărarea unei maşini noi din clasele mică, medie şi SUV, în contextul în care vânzările de autoturisme noi au crescut.
Defalcat pe categorii, bugetul mediu pentru achiziţia unei maşini aparţinând segmentelor de clasă mică este de 11.700 euro, 20.750 euro în cazul segmentelor de clasă medie şi 23.000 – 31.200 euro pentru toate clasele de SUV-uri.

Creşterea venitului net anual pe cap de locuitor în 2018, până la valoarea de 5.083 de euro, a contribuit semnificativ la acest trend. Consumatorul român a început să înţeleagă mult mai bine avantajele achiziţiei unei maşini noi comparativ cu una rulată.

Garanţia de producător, lipsa eventualelor “surprize” neplăcute, cât şi dorinţa de a fi primul utilizator al maşinii sunt elemente care determină tot mai mulţi români să achiziţioneze o maşină nouă.

Chiar şi cu acest avans al pieţei maşinilor noi, România continuă să fie pe ultimul loc în Uniunea Europeană în ceea ce priveşte posesia unei maşini, cu doar 362 de autovehicule la 1.000 de locuitori, faţă de 602 maşini la 1.000 de locuitori – media UE, relevă datele Asociaţiei Europene a Producătorilor de Automobile.

Login pentru a posta comentarii.
înapoi la antet

Categorii

Site-uri recomandate

GRUPURI FACEBOOK

Unelte

Despre noi

Social

×

Abonează-te la newsletter!

Fii primul care primește pe email știrile cele mai fierbinți din transporturi!

Va puteti dezabona oricand de la newsletter.