Ce a promis Ministrul Economiei reprezentanților Ford, în materie de autostrăzi
- Scris de tirmagazin3
- Imprimare
Dezvoltarea infrastructurii rutiere în zona Olteniei este prioritară pentru Guvern, a arătat miercuri ministrul Economiei, Niculae Bădălău, într-o întâlnire cu vicepreşedintele Relaţii Guvernamentale şi Comunitare Ford Europa, Andrew McCall.
"Niculae Bădălău, ministrul Economiei, s-a întâlnit astăzi (miercuri, n.r.) cu Andrew McCall - vicepreşedinte Relaţii Guvernamentale şi Comunitare Ford Europa. În cadrul întâlnirii au fost discutate strategii de susţinere şi dezvoltare a industriei auto din România, cu precădere rolul investitorului Ford în România şi aportul acestuia la economia românească. Ministrul Bădălău a spus că dezvoltarea infrastructurii rutiere în zona Olteniei este prioritară pentru Guvern şi că susţine colaborarea interministerială pentru realizarea acestui obiectiv", scriu reprezentanţii Ministerului Economiei pe pagina de Facebook a instituţiei.
Vicepreşedintele Ford a spus că apreciază sprijinul autorităţilor române şi a subliniat necesitatea cooperării cu Ministerul Economiei în următoarea perioadă, dat fiind contextul Brexitului şi posibilele consecinţe asupra industriei auto.
Potrivit Ministerului Economiei, Marea Britanie reprezintă o piaţă relevantă pentru industria auto având în vedere că România exportă circa 20% din producţia internă către Regat.
Constructorul auto american Ford a lansat marţi, la Craiova, producţia noului Puma, primul vehicul hibrid construit în România, o investiţie de 200 de milioane de euro. Investiţia totală a Ford la Craiova se ridică la aproximativ 1,5 miliarde euro de la preluarea uzinei în 2008.
Ford România are în prezent aproximativ 6.000 de angajaţi care, pentru prima dată de la preluarea uzinei din Craiova în 2008, vor fabrica în paralel două vehicule.
Ford Europa produce, vinde şi servisează vehicule sub marca Ford pe 50 de pieţe individuale şi are aproximativ 54.000 de angajaţi la facilităţile proprii şi aproximativ 69.000 de angajaţi când sunt luate în considerate asocierile în participaţiune şi entităţile neconsolidate. Primele autoturisme Ford au fost livrate în Europa în 1903 - acelaşi an în care a fost fondată Ford Motor Company. Producţia europeană a început în 1911.