Cât costă trecerea la vehiculele electrice. Cruce pusă mașinilor cu motorină
- Scris de tirmagazin3
- Imprimare
Producătorul german de autovehicule de lux Audi intenționează să își reducă costurile cu 10 miliarde de euro până în 2022, pentru a putea finanța tranziția la producția de vehicule electrice și a depăși scandalul manipulării emisiilor poluante, au declarat pentru Reuters mai multe surse din apropierea companiei.
Audi, cea mai profitabilă divizie a grupului Volkswagen, vrea să lanseze pe piață cinci noi vehicule electrice în următorii ani, începând cu modelul SUV e-tron, care începând în 2018 ar urma să fie asamblat la o uzină din apropiere de Bruxelles.
În pofida majorării costurilor cu programul său de vehicule electrice, Audi vrea să mențină marja sa de profit operațional la cel puțin 8% pe an, au declarat două surse din apropierea companiei. În prima jumătate a acestui an marja de profit a Audi a fost de 8,9%.
Cea mai mare parte a reducerilor de costuri ar urma să fie realizată prin diminuarea costurilor de cercetare și dezvoltare, adaugă sursele citate de Reuters.
De asemenea, Audi vrea să elibereze fonduri care să fie investite în tehnologii fără emisii poluante prin dezvoltarea unei noi platforme de producție împreună cu Porsche, ceea ce ar permite celor două mărci premium ale grupului Volkswagen să facă economie prin folosirea acelorași componente și module.
În ultima perioadă Audi trece printr-o perioadă dificilă ca urmare acțiunilor de rechemare la service, combinate cu investigațiile procurorilor și criticile sindicatelor și managerilor cu privire la scandalul emisiilor poluante ale motoarelor diesel și strategia companiei după acest scandal.
Vineri, mai multe surse au declarat pentru Reuters că patru din cei șapte directori din fruntea companiei ar urma să fie demiși în viitorul apropiat. Potrivit surselor, aceste demisii au fost analizate la reuniunea de joia trecută a consiliului de supervizare dar a decizie oficială nu a fost luată încă.