Când un șofer de camion, aflat în tranzit sau care face cabotaj, este considerat „detașat” Recomandat

Când un șofer de camion, aflat în tranzit sau care face cabotaj, este considerat „detașat”

De la 2 februarie 2020, vor intra în vigoare o serie norme din cadrul Pachetului Mobilitate I. Este vorba de reguli privind detașarea șoferilor de camion.

Revista TIR Magazin prezintă câteva scenarii pentru șoferii de camion care fac cabotaj sau sunt în tranzit.

CABOTAJ

Scenariul: Două operațiuni bilaterale + cabotaj

Un șofer angajat de o companie stabilită în Portugalia (PT) încarcă un camion plin cu mărfuri înăuntru Lisabona (PT) și le livrează în Hamburg (DE). După descărcarea mărfurilor în Hamburg (DE),  șoferul încarcă un camion plin cu alte mărfuri și le descarcă în Munchen (DE). Apoi la München (DE), șoferul încarcă un camion plin cu mărfuri care urmează să fie livrate la Lisabona (PT).

Concluzie: Soferul a efectuat doua operatii bilaterale (una de la PT la DE si alta din DE înapoi în PT) și o operațiune de cabotaj în DE. Șoferul este considerat detașat în DE.

Situația de detașare începe după încheierea operațiunii bilaterale (descărcarea mărfurilor în Hamburg) când acesta începe să conducă la punctul pentru a încărca mărfurile pentru operațiunea de cabotaj în DE.

Detaşarea continuă prin efectuarea operaţiunii de cabotaj şi se încheie în momentul în care mărfurile sunt descărcat şi se finalizează operaţiunea de cabotaj. Șoferul nu este considerat detașat în DE pentru partea călătoriei de după încheierea operațiunii de cabotaj și când începe să lucreze pentru operațiune bilaterală de returnare .

TRANZIT

Ce este „tranzitul” și nu intră în domeniul de aplicare al regulilor de postare?

Conceptul de tranzit se caracterizează prin faptul că acel conducător auto traversează teritoriul unui stat membru fără încărcare sau descărcare de mărfuri. Calificarea prezenței șoferului într-un stat membru ca tranzit nu este afectat de opriri, de exemplu, din motive de igienă, realimentarea, luarea de pauze sau perioade de odihnă.

Aceasta înseamnă că o situație de tranzit este în afara domeniului de aplicare al regulilor de detașare.

Scenariu: Tranzit + operațiune bilaterală + transport intracomunitar + tranzit

Un șofer angajat de o companie stabilită în Portugalia (PT) încarcă un camion plin cu mărfuri în Lisabona (PT) ce urmează să fie livrat la Madrid (ES). În Madrid (ES), șoferul încarcă un camion plin cu mărfuri pentru a fi livrat la Dortmund (DE). După livrarea în Dortmund, șoferul se întoarce cu camionul gol spre Lisabona (PT).

Concluzie: Șoferul a efectuat o operațiune bilaterală de la PT la ES, o operațiune de transport intracomunitar de la ES la DE și o călătorie fără încărcătură din DE înapoi la PT. Șoferul nu este considerat detașat în ES pentru partea de călătorie efectuată în regim bilateral. Șoferul începe să fie detașat în ES după încheierea operațiunii bilaterale (descărcarea mărfurilor în Madrid) și când începe să conducă spre punctul de încărcare.

Detașarea în ES se încheie când șoferul părăsește teritoriul ES. Apoi șoferul este considerat detașat în DE din momentul intrării pe teritoriul DE până la părăsirea sfârșitului operațiunii de transport intracomunitar în DE..

Șoferul nu este considerat detașat statele tranzitate și în cadrul operațiunilor de transport intracomunitar.

Login pentru a posta comentarii.
înapoi la antet

Categorii

Site-uri recomandate

GRUPURI FACEBOOK

Unelte

Despre noi

Social

×

Abonează-te la newsletter!

Fii primul care primește pe email știrile cele mai fierbinți din transporturi!

Va puteti dezabona oricand de la newsletter.