Când poate un șofer de camion începe operațiuni de cabotaj. Explicațiile Comisiei Europene Recomandat

Când poate un șofer de camion începe operațiuni de cabotaj. Explicațiile Comisiei Europene

Din 21 februarie, se aplică noi reguli europene de transport, care provin din Pachetul de mobilitate. Unele dintre ele se referă la cabotaj. În acest context, Comisia Europeană a transmis cîteva clarificări pe baza unor întrebări și ăspunsuri.

DOCUMENTUL AICI

1. Când poate un transportator să efectueze cabotaj?
Un transportator de marfă, care este titular al unei licențe comunitare și al cărui conducător auto deține un atestat de conducător auto, poate începe să efectueze operațiuni de cabotaj într-un stat membru numai dacă el sau ea a efectuat anterior un transport international, adică transport transfrontalier. Acest transport poate avea originea într-un alt stat membru sau într-o țară terță.

2. Trebuie să fi fost livrate toate mărfurile transportate pentru a începe efectuarea operațiunilor de cabotaj?
Toate mărfurile transportate în cursul transportului premergător operațiunilor de cabotaj trebuie să fi fost livrate pentru a începe efectuarea acestor operațiuni de cabotaj. În cazul în care transportul de intrare constă din mai multe transporturi, cabotajul poate începe numai după ce toate transporturile au fost livrate. Prin urmare, operațiunea anterioară de transport internațională trebuie să fie complet descărcată pentru a permite operațiunile de cabotaj în statul membru gazdă.
Cabotajul poate începe imediat după ultima descărcare a mărfurilor transportate, inclusiv în ziua descărcarii.

3. Un transport de containere, paleți sau ambalaje goale reprezintă un transport internațional?
Atunci când un transport de containerele, paleții sau ambalajele goale sunt transportate sub acoperirea unui contract de transport dintr-un stat membru în altul, transportul ar trebui să fie considerat ca fiind un transport rutier de mărfuri. Acest lucru se datorează faptului că, în aceste cazuri, transportul containerelor, paleților sau ambalajelor goale este fie obiectul, fie face parte integrantă din contractul de transport.
Reciproc, atunci când containerele, paleții sau ambalajele goale nu sunt transportate sub acoperirea unui contract de transport, transportul, în principiu, nu ar trebui considerat ca fiind un transport rutier de mărfuri pentru închiriere sau recompensă. Cu toate acestea, în cazul în care aceste containere, paleți sau ambalaje goale sunt deținute de transportator și dacă transportul internațional îndeplinește condițiile pentru transportul pe cont propriu prevăzute la articolul 1 alineatul (5) litera (d) din Regulamentul (CE) nr. 1072/2009, transportul ar trebui să fie considerat un transport internațional de intrare, iar transportatorul de mărfuri este autorizat să efectueze operațiuni de cabotaj după transportul internațional respectiv.

Login pentru a posta comentarii.
înapoi la antet

Categorii

Site-uri recomandate

GRUPURI FACEBOOK

Unelte

Despre noi

Social

×

Abonează-te la newsletter!

Fii primul care primește pe email știrile cele mai fierbinți din transporturi!

Va puteti dezabona oricand de la newsletter.