C5. "Șoferache", exclus din CA al CNAIR Recomandat
- Scris de Administrator
- Imprimare
COLOANA A CINCEA. Ion Lixandru, zis "Șoferache", a fost exclus, ieri, 16 februarie 2022, din funcția de membru al Consiliului de Administrație (CA) al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).
Personaj tragi-comic, fără prea multă școală, Șoferache a reușit să ajungă, pe rând, în consiliile de conducere a mai multor instituții importante: Uniunea Națională a Transportatorilor din România (UNTRR), Asociația Română de Logistică (ARILOG) și Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).
Autointitulat "autodidact", fără studii superioare, dar cu o sete incredibilă de putere, Lixandru a fost dat afară din cele trei consilii de conducere din cauza comportamentului său neprincipial.
În UNTRR, de exemplu, vota împreună cu ceilalți membri ai Consiliului director, timp de aproape patru ani. Cu câteva luni înainte de alegeri, Șoferache "întorcea armele". El se prezenta brusc drept "reformator" și începea să critice dur activitatea Consiliului din care făcea parte. Prin acest mod de operare, Șoferache a încercat, în mai multe rânduri, fără succes, să prindă funcția de președinte al UNTRR.
În loc de concluzie: Domnu' Lixandru, în spitalul nostru puteți fi președinte încă de mâine, dacă sunteți cuminte și vă luați tabletele de trei ori pe zi!
Tinerețe zbuciumată
Lixandru susține că, înainte de '89, ar fi fost șofer la trupele de Securitate (actuala Jandarmerie) și că, după ce a fost dat afară, s-a angajat ca șofer de TIR.
El a fost implicat în controversata privatizare a Întreprinderii de Transporturi Internaționale Auto (ITIA) București.
În prezent, principalele lui venituri sunt din închirierea spațiilor fostei ITIA și reparația de remorci.
Lixandru a avut și o firmă de transport rutier de marfă pe care a falimentat-o "cu brio".
În loc de concluzie: Șoferache știe ce înseamnă eșecul! Pentru că a reușit să falimenteze propria firmă de transport rutier, s-a apucat să îi "reformeze" și pe alții!
Grebla Lino-leului
Sorin Grindeanul, zis "Lino-leul Transporturilor", a găsit un înlocuitor cel puțin la fel de controversat pentru Șoferache: Toni "Godfather" Greblă, fost judecător al Curții Constituționale a României (CCR).
Pentru plimbările lui ocazionale pe la etajul opt al clădirii Ministerului Transporturilor, Godfather va încasa lunar 13.215 lei/brut. Lino-leul i-a oferit un mandat de 4 luni, cu posibilitatea prelungirii până la 6 luni.
Toni a fost senator PSD, în perioada 2012-2013, judecător CCR, între 2013 și 2015, și secretar seneral al Guvernului Dăncilă, între 2018 și 2019.
Ultima funcție publică a pesedistului Greblă a fost cea de președinte a Consiliului Legislativ, secția de Drept Privat.
În loc de concluzie: Vorba aceea: "și mâna Greblă se făcu"!
Corupția e pentru "pârliți"
DNA l-a acuzat pe Greblă că, în perioada 2010–2015, aflat în exercitarea funcţiilor de senator (2010–2013) şi judecător la Curtea Constituţională (2013–2015), a pretins şi primit de la omul de afaceri Ion Bîrcină, cu titlu de foloase necuvenite, folosinţa gratuită, service-ul şi asigurarea pentru un autoturism marca BMW Seria 5, în echivalent de 56.070 de euro, dar, în 2019, Înalta Curte de Casație și Justiție l-a achitat definitiv.
În loc de concluzie: Corb la Greblă nu îți scoate ochii!
Cei șapte care au speriat Estul
Noua componență a CA a CNAIR este următoarea:
1. Bogdan Pascu – președinte
2. Cristian Pistol (director general interimar CNAIR)
3. Ștefania Ferencz (secretar general MAI)
4. Valentin Deculescu (consilier județean Călărași)
5. Eduard Mike (director cabinet -Ministerul Finanțelor)
6. Toni Greblă
7. Ion Damian
În loc de concluzie: În fapt, dacă suntem atenți la nume, observăm că avem de a face cu o trupă care cântă cover-uri ale formației "Mike and the Mechanics"!
Genul programului: PAMFLET!
Coloana a cincea este o rublică de pamflet și trebuie tratată ca atare.
Le mulțumim tuturor prietenilor noștri care ne sprijină cu informații de calitate premium.
Îi rugăm pe toți cei care vor să ne trimită informații, documente, fotografii sau videoclipuri să ne contacteze prin e-mail la adresa: Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea..