C5. CNAIR - povestea tragi-comică a DRDP Ciolacu Recomandat
- Scris de Administrator
- Imprimare
COLOANA A CINCEA. Dorința lui Ciolacu & Friends de a pune mâna pe unul dintre sifoanele prin care se scurg banii Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) s-a materializat la finalul anului 2021.
Ca orice sistem mafiot care se respectă, CNAIR a anunțat înființarea unei noi Direcții Regionale într-un moment în care opinia publică se pregătea de Revelion și nu era prea atentă la furăciunile de la drumuri.
DRDP Buzău a fost oficial înființată pe 30 decembrie 2021, într-un moment în care cei mai mulți oameni erau cu gândul la friptură, sărmăluțe și șpriț.
"S-a înființat DRDP Buzău
Joi, 30.12.2021, Consiliul de Administrație al CNAIR SA a decis înființarea Direcției Regionale de Drumuri și Poduri Buzău. Această direcție regională va avea în administrare infrastructura rutieră de pe raza județelor Buzău, Brăila, Galați și Vrancea.
Decizia de a înființa DRDP Buzău se circumscrie unei logici administrative ce are rolul de a eficientiza întreaga activitate de administrare, întreținere și construcție a profilelor de drum (național, autostradă, variante ocolitoare etc.) care sunt în administrarea CNAIR.
Menționăm că rețeaua rutieră aflată în administrarea DRDP București, Constanța și Iași este în lungime totală de 7605 km, iar pe perioada de iarnă se înregistrează frecvente fenomene meteorologice (precipitații abundente, viscol, polei) care duc la închiderea unor sectoare de drumuri pe perioade relativ mari de timp, cu consecințe directe asupra asigurării desfăşurării în condiții de siguranță a traficului rutier.
Precizăm că înființarea DRDP Buzău nu presupune costuri financiare suplimentare pentru CNAIR, având în vedere faptul că resursa umană necesară desfășurării activității este asigurată din personalul existent la nivelul celor 4 secții de drumuri naționale din componență și din posturile vacante transferate de la CNAIR Central, DRDP București, Constanța și Iași.
Rolul Direcției Regionale de Drumuri și Poduri Buzău va fi acela de a asigura un management performant și echilibrarea ponderii kilometrilor de infrastructură administrată de către structurile teritoriale ale CNAIR.", așa arată comunicatul justificativ publicat de CNAIR pe 30 decembrie 2021.
În loc de concluzie: Dintr-o regretabilă eroare, Direcția Regională a primit numele de Buzău, când în mod firesc ar fi trebuit să se numească "DRDP Ciolacu"!
Fostul DRDP Oprișan
Ideea golănelii cu o nouă Direcție Regională nu este una nouă. Primul care a venit cu ea este fostul baron local PSD de Vrancea Marian Oprișan.
„Cred că, odată cu înfiinţarea DRDP Focşani, administrarea drumurilor naţionale din regiune va fi una mult mai eficientă şi va avea un rol determinant în special pentru reabilitarea şi modernizarea drumurilor naţionale din regiune, dar şi pentru realizarea unor obiective de infrastructură de importanţă deosebită cum ar fi realizarea Drumului Expres în regim de autostradă Ploieşti-Buzău-Focşani-Bacău-Paşcani-Suceava, realizarea Drumului Expres – Focşani-Brăila-Galaţi şi mai departe cu conexiune la Tulcea şi Constanţa, dar şi construirea podului peste Dunăre de la Brăila. Totodată, Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri Focşani va avea o activitate mult mai eficientă dacă ţinem cont că distanţa dintre Focşani şi Galaţi este una considerabil mai mică faţă de Iaşi“, spunea Marian Oprişan în anul 2019.
Fostul şef al PSD Vrancea dorea o structură similară cu sediul la Focşani. A reușit la un moment dat să obţină toate aprobările, însă a pierdut în ultimul moment susţinerea politică necesară la Bucureşti.
Adunarea Generală a Acţionarilor (AGA) CNAIR din data de 30 iulie 2019 a decis înfiinţarea Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri (DRDP) Focşani, care să ia în administrare drumurile naţionale din judeţele Vrancea, Buzău, Brăila, Galaţi şi Vaslui.
În loc de concluzie: După căderea în dizgrație a lui Oprișan, Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri Focşani nu a mai fost operaţionalizată.
Matrix Reloaded
Deși nu a fost atunci materializată, "combinația" pe bani publici gândită de fostul baron PSD de Vrancea a fost repusă pe tapet de oamenii Ciolacului de la Buzău.
Având în administrare infrastructura rutieră națională de pe raza judeţelor Buzău, Brăila, Galaţi şi Vrancea, nou înfiinţata structură a început să angajeze la greu.
Și, în timp ce "oamenii muncii" au fost preluați în marea lor majoritate de la DRDP Iași, Constanța și București, noile angajări s-au făcut pe criterii exclusiv politice, clientelare.
În loc de concluzie: Sloganul manevrei a fost simplu: De ce să fure numai ieșenii, constănțenii și bucureștenii banii pentru drumuri din cele patru județe când putem să o facem noi?!
În ciuda sindicaliștilor
Înființarea DRDP Buzău a fost aspru criticată de sindicaliștii din CNAIR. Ei susțineau atunci că pentru noile posturi de conducere se găsesc bani, în timp ce conducerea Companiei nu a fost de acord cu majorarea cu 11% a salariilor.
„La solicitarea sindicatului, în urma întâlnirii din 23 decembrie 2021, de a majora salariile pentru angajați cu 11%, conducerea CNAIR a argumentat că nu sunt bani. Astfel, rugăm respectuos conducerea CNAIR și a Ministerului Transporturilor să explice oamenilor cum vor găsi bani pentru înființarea DRDP Buzău, așa cum preconizăm că se va decide în ședința Consiliului de Administrație de astăzi, 30 decembrie 2021. Materialul care va fi prezentat în Consiliul de Administrație nu are justificare, necesitate/ oportunitate. Prin înființarea acestei regionale se vor înființa mai multe posturi de conducere (directori, șefi de servicii, șefi de birouri etc.), adică personal TESA, plătit cu foarte mulți bani. O situație similară a mai avut loc în anul 2019 când se dorea înființarea DRDP Focșani prin ruperea DRDP Iași, Constanța, București. Aceste schimbări nu se justifică!”, a transmis Sindicatul drumarilor Elie Radu în decembrie 2021.
În loc de concluzie: Adaptat la varianta gramaticală contemporană tiktokistă a limbii române răspunsul primit de sindicaliști a fost ceva de genul: "Nu e bani de măriri salariale, dom' sindicaliști!".
Ciolacu "Pescadoru"
Șeful noului DRDP demonstrează că în CNAIR aptitudinile profesionale se câștigă pe baltă. Sorin Robu nu prea se pricepe la drumuri dar prepară niște momeli "Clasa Întâi", atunci când merge la pescuit cu prietenul său Marcel Ciolacu, președintele PSD.
În loc de concluzie: Vorba lui Robu: "Punem două jerme, poate prindem două pește!".
Relansarea Gușterului
Singurul lucru prin care se remarcă DRDP Buzău este cel legat de relansare pe orbita CNAIR a lui Augustin Daniel Dinu, zis "Gușteru".
Directorul regional Cătălin Șomode, de la DRDP București, a fost silit să își dea demisia, începând cu luna mai 2022.
Combinația era deja făcută pentru ca inginerul mecanic Augustin Dinu, soțul deputatei PSD de Giurgiu Elena Dinu, să preia conducerea celei mai mari Direcții Regionale a CNAIR.
Gușteru a mai condus Regionala de Drumuri București între 2017 și 2019, și a fost demis de fostul ministru Răzvan Cuc, în vara anului 2019.
Augustin Dinu a susținut, marți, 19 aprilie 2022, proba scrisă a concursului pentru un inginer la Biroul Mecanizare din Departamentul Întreținere din DRDP Buzău.
Sigurul său contracandidat pentru această funcție a fost un oarecare Cristinel Roșu, probabil doar o "mână moartă", care a căzut la etapa de selecție a dosarelor candidaților, cu specificația "dosar necorespunzător cerințelor din anunț.
Postul scos la concurs la DRDP Buzău nu a fost de specialist CFDP – Căi Ferate Drumuri și Poduri, ci inginer mecanic, adică după chipul și asemănarea soțului "duamnei" deputat PSD.
Gușteru a trecut proba scrisă și a fost imediat numit prin transfer director regional interimar la DRDP București.
În loc de concluzie: Șeful comisiei de concurs a fost chiar "pescărușul" Sorin Robu, șeful DRDP Buzău!
Genul programului: PAMFLET!
Coloana a cincea este o rubrică de pamflet și trebuie tratată ca atare.
Le mulțumim tuturor prietenilor noștri care ne sprijină cu informații de calitate premium.
Îi rugăm pe toți cei care vor să ne trimită informații, documente, fotografii sau videoclipuri să ne contacteze prin e-mail la adresa: Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea..