Au voie șoferii de camion să depășeșască pe DN sau Drum European?
- Scris de tirmagazin3
- Imprimare
Legea din România impune mai multe limite vehiculelor de mare tonaj, celor care transportă pasageri sau tractează o remorcă ori rulotă. De asemenea, sunt impuse o serie de obligații șoferilor care efectuează o manevră de depășire. De exemplu, pe un drum european sau pe o șosea națională, au voie TIR-urile să depășească alte vehicule?
În Polonia, niciun vehicul de peste 3.5 tone și ansamblu cu lungimea de peste 7 m, nu mai are dreptul să efectueze depășiri pe șosele și autostrăzi cu cel mult două benzi pe direcție.
De la această regulă fac excepție camioanele care depășesc vehicule de întreținere sau care circulă cu o viteză sub limita de 80 km/h. Această regulă e valabilă și în România?
Au voie tirurile să depășească pe autostradă, în România?
În România, circulația pe autostradă este permisă tuturor tipurilor de vehicule a căror viteză constructivă permite depășirea a 50 km/h. Excepție fac mașinile pe care cursanții învață să conducă și vehiculele care efectuează un transport agabaritic.
O altă limitare impusă vehiculelor grele este cea referitoare la viteza maximă admisă.
Astfel, camioanele și vehiculele care au remorcă sunt obligate să circule cu 20 km/h mai încet decât restul vehiculelor.
Așadar, tirurile au voie să efectueze o depășire pe autostradă. Dar nu au dreptul să circule cu mai mult de 110 km/h. Și, desigur, au obligația de a respecta toate regulile de depășire și devansare.
Vitezele maxime admise pentru TIR-uri, în afara loialității sunt:
110 km/h pe autostradă;
90 km/h pe Drum Expres, Drum Național și Drum European;
80 km/h pe celelalte categorii de drumuri.
În localitate, viteza maximă este de 50 km/h pentru toate categoriile de vehicule. Dar poate diferi pe anumite sectoare de drum, însă nu mai mult de 80 km/h și nici mai puțin de 30 km/h.
Aceste limite sunt stabilite de administratorul drumului, cu acordul Poliției Rutiere.
Au voie TIR-urile să depășească pe drum european sau pe drum național?
Regulile de efectuare a unei depășiri sunt stabilite de Codul Rutier și toți șoferii sunt obligați să le respecte, indiferent de situație.
Se consideră că un șofer face o depășire atunci când trece înaintea altui vehicul ori pe lângă un obstacol, aflat pe același sens de circulați și face o schimbare a direcției de mers, ieșind de pe banda de circulație sau din șirul de vehicule în care s-a aflat inițial.
Conform legii, Conducătorul de vehicul care efectuează depășirea este obligat:
să se asigure că acela care îl urmează sau îl precedă nu a semnalizat intenția începerii unei manevre similare și că poate depăși fără a pune în pericol sau fără a stânjeni circulația din sens opus;
să semnalizeze intenția de efectuare a depășirii;
să păstreze în timpul depășirii o distanță laterală suficientă față de vehiculul depășit;
să reintre pe banda sau în șirul de circulație inițial după ce a semnalizat și s-a asigurat că poate efectua această manevră în condiții de siguranță pentru vehiculul depășit și pentru ceilalți participanți la trafic.
Așadar, legea rutieră nu stabilește un regim special de circulație pentru TIR-uri. Ceea ce înseamnă că și camioanele pot efectua depășiri, atâta timp cât respectă toate regulile impuse pentru efectuarea acestei manevre. promotor.ro
Articole înrudite
- VIDEO Momentul în care un camion care s-a răsturnat a fost repus pe șosea
- Un șofer de camion și-a ucis cel mai bun prieten. De ce a cerut să fie achitat?
- Ce transport ilegal de 3.500.000 lei făcea un șofer de camion?
- Ce sumă uriașă câștigă un șofer de camion în SUA?
- 11 mașini implicate într-un accident rutier pe Autostrada 3