Analiză. PREMIERUL MIHAI TUDOSE I-A PUS GÂND RĂU. ÎL PRINDE PALTONUL PE RĂZVAN CUC, MINISTRUL TRANSPORTURILOR? Recomandat

Analiză. PREMIERUL MIHAI TUDOSE I-A PUS GÂND RĂU. ÎL PRINDE PALTONUL PE RĂZVAN CUC, MINISTRUL TRANSPORTURILOR?

Șeful executivului, Mihai Tudose, i-a reproșat actualului ministru al Transporturilor incompetența de care a dat dovadă în construcția de autostrăzi și managemetul de defectuos de la Tarom.

Uneori o faptă aparent minoră a unui personaj palid poate declanșa un război mondial. În cazul nostru, scânteia care pare să declanșeze răzmerița în Guvern și în partidul de guvernământ este ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc. Un personaj care nu are nicio calificare pentru a ocupa acest post –absolvent de drept și cu un master în economie, ambele la două universități private-, Cuc este omul impus în guvern de baronul de Giurgiu și preşedinte executiv al PSD, Niculae Bădălău.

Îi merge capul, dar mai mult stă
Cuc a intrat în guvern ca într-o telenovelă. Nu s-a bucurat, de la început, de încrederea lui “Don” Liviu Dragnea “do Brasil”. Dar i-a cucerit inima.
”A început să se facă ordine. În primul rând, trebuie pusă rânduială în infrastructură, în modul în care se iau deciziile şi o spun cu satisfacţie că băiatul acesta tânăr de la Transporturi -eu nu am avut iniţial încredere în el- cu tot ceea ce face, mie îmi dă semne bune. A pus ordine, are un câmp de acţiune foarte mare. Este un băiat tânăr, care are minte”, a declarat Dragnea după vreo trei luni de “realizări mărețe” ale lui Cuc.
Preşedintele PSD a mai spus care sunt autostrăzile prioritare în privinţa infrastructurii: “Cele două autostrăzi: coridorul IV şi autostrada Transilvania, Craiova–Piteşti, Sibiu–Piteşti”.
Declarații care nu au nicio logică. Cum să îl lauzi pe Cuc când cele două proiecte nu se văd nici măcar în orizontul 2025: autostrada spre Sibiu nu are nici măcar studiu de fezabilitate, iar Craiova-Pitești este o utopie.

Probleme care vin din trecut
Premierul Mihai Tudose probabil că nu are prea mari interese în Zona liberă Giurgiu (Răzvan Cuc știe de ce zicem asta!) astfel încât l-a trimis la plimbare pe Cuc atunci când acesta s-a lăudat, în ședința de guvern, că a mai trimis la SEAP încă o autostradă spre licitare.
Diaologul de pe 27 iulie ilustrează acest aspect:
“Mihai Tudose: La două săptămâni expropriem două coteţe pe Bucureşti-Ploieşti. Mai aveţi? Le puteţi strânge pe toate odată ca să terminăm.
Răzvan Cuc: Sunt probleme care vin din trecut şi acum le actualizăm. Cele două imobile care sunt astăzi pe ordinea de zi de expropiat se regăsesc în HG 381 din 2009, care prevedea declanşarea procedurilor de expropiere a imobilelor proprietate privată rămase de expropriat. (...) Sunt ultimele imobile pe acest tronson.
Mihai Tudose: Acum două săptămâni am mai expropriat două, tot pe tronsonul ăsta. Acum două săptămâni alea două erau ultimele.”

Poate nu mergeți în direcția bună
Câteva zile mai târziu, Tudose i-a reproșat lucruri mai grave. Primul a fost legat de faptul că echipa de management pe care Cuc a numit-o, anul acesta, la Tarom, a adâncit și mai tare datoriile companiei. Al doilea, că nu urmărește construcția de autostrăzi.
“Mihai Tudose: Domnule Cuc, acum 3 luni v-am întrebat de ce i-ați prelungit mandatul celui de la TAROM. Mi-ați spus că aveți încredere în el și că vă asumați împreună cu el. Acum văd că avem pierderi foarte mari pe primele șase luni. Înțeleg că sunteți o echipă, dar lucrurile nu funcționează, nu mergeți în direcția cea bună.
Răzvan Cuc: Pierderile de la TAROM sunt cele pe care le-ați amintit, dar nu se ține cont de o chestiune. Până în luna iunie a funcționat fără două aeronave, ceea ce a dus la pierderi. De asemenea, s-a demarat licitația pentru achiziția de noi aeronave și asta a dus la pierderi.
Mihai Tudose: Va urma o analiză serioasă la TAROM și vor urma și restructurări acolo unde este nevoie. Dați-mi voie să nu vă cred! Nu mai am pic de încredere în ce-mi spuneți! (...) Vom avea și o altă discuție pe tema asta, personală, poate și cu șefii de acolo. Dumneavoastră știți că cei care au fost desemnați de dumneavoastră să se ducă pe diferite tronsoane de autostradă, știți că nu au fost acolo. Nu vorbesc de dumneavoastră, că știu că ați fost acolo, dar în ultima săptămână niște oameni din această instituție s-au interesat de această situație și n-au fost pe șantiere. Eu înțeleg că e vară, că e cald, că sunt concedii, dar oamenii aveau o treabă pentru care au fost puși acolo.”
Ne imaginam că după această discuție din 18 august, care a fost televizată și a precedat ședința de guvern, Răzvan Cuc a avut o noapte agitată. I-a cerut demisia șefului de la Tarom și apoi a dat câteva telefoane. În urma unui astfel de apel, a doua zi, Mihai Tudose a fost vizitat de Niculae Bădălău, care îl protejează pe Cuc, și de însuși Liviu Dragnea. La finalul discuției, Liviu Dragnea a spus că are încredere în ministrul Transporturilor.
Apoi, Tudose s-a dus la televiziune și a spus nu exclude remanieri anul acesta. Din păcate pentru Cuc, vine scadența: 90 de kilometri de autostradă promiși în 2017. Iar Dragnea nu va deconta eșecul.

 

 

 

Login pentru a posta comentarii.
înapoi la antet

Categorii

Site-uri recomandate

GRUPURI FACEBOOK

Unelte

Despre noi

Social

×

Abonează-te la newsletter!

Fii primul care primește pe email știrile cele mai fierbinți din transporturi!

Va puteti dezabona oricand de la newsletter.

Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii in site, acceptati modul in care folosim aceste informatii.
Detalii Ok Resping