27 MARTIE: Ziua neagră a transporturilor rutiere românești Recomandat
- Scris de Administrator
- Imprimare
Ziua de 27 MARTIE 2019 ar putea fi începutul sfârșitului firmelor românești de transport rutier de marfă.
În ciuda opiziției vehemente a transportatorilor din estul Europei, Pachetul Mobilitate 1 rămâne pe agenda sesiunii plenare a Parlamentului European din 27.03.2019.
Un grup de 38+ Eurodeputați a propus plenului Parlamentului European să excludă de pe agenda plenului PE cele 3 dosare fierbinți ale Pachetului Mobilitate 1 - Propunerea de Lege specială pentru aplicarea Directivei detașării nr. 71/1996 la transporturile rutiere; Revizuirea Regulamentului 561/2006 privind timpii de conducere și de odihnă ai șoferilor profesioniști; Modificarea Regulamentului nr.1071/2009 privind accesul la profesie și a Regulamentului 1072/2009 privind accesul la piața de transport rutier de marfă.
Urmare votului plenului Parlamentului European din 25 martie 2019, a fost respinsă această propunere. În consecință, Pachetul Mobilitate 1 ramâne pe agenda sesiunii plenare a Parlamentului European din 27 martie.
UNTRR a solicitat Eurodeputaților români și celor 751 Membri ai Parlamentului European să respingă Pachetul Mobilitate 1 în plenul PE de săptămâna aceasta de la Strasbourg - Opriți legalizarea segregării Vest-Est a transporturilor rutiere în UE!
Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) le-a solicitat Eurodeputaților români, Prim-Ministrului României, Viorica Dăncilă, și Președintelui României, Klaus Iohannis, să întreprindă toate demersurile posibile pentru respingerea fermă a Pachetului Mobilitate 1.
Acest lucru nu s-a întâmplat!
Reamintim că UNTRR împreună cu asociațiile transportatorilor rutieri din Bulgaria, Estonia, Letonia, Lituania, Malta, Polonia și Ungaria au semnat și transmis două scrisori comune către Președintele Parlamentului European (PE), Antonio Tajani, și către Președinții celor 8 grupuri parlamentare din PE, solicitând Conferinței Președinților PE ca Pachetul Mobilitate 1 să fie lăsat pentru următoarea legislatură parlamentară europeană.
UNTRR este extrem de îngrijorată de faptul că, sub presiunea statelor vest-europene, s-a ajuns la transmiterea celor 3 dosare fierbinți ale Pachetului Mobilitate 1 (Propunerea de Lege specială pentru aplicarea Directivei detașării nr. 71/1996 la transporturile rutiere; Revizuirea Regulamentului 561/2006 privind timpii de conducere și de odihnă ai șoferilor profesioniști; Modificarea Regulamentului nr.1071/2009 privind accesul la profesie și a Regulamentului 1072/2009 privind accesul la piața de transport rutier de marfă) în plenul PE chiar la sfârșitul ciclului politic actual, deși Comisia de Transport și Turism a Parlamentului European din 10.01.2019 a respins două dintre aceste dosare, respectiv propunerea de lege privind aplicarea detașării în transporturi și modificarea timpilor de conducere și de odihnă ai șoferilor profesioniști.
UNTRR solicită mobilizarea tuturor Eurodeputaților români pentru respingerea acestui pachet legislativ periculos, restricționând grav transporturile rutiere internaționale și libertățile fundamentale de circulație în UE.
UNTRR solicită următoarele:
- NU aplicării detașării la transportul rutier!
Șoferii profesioniști sunt lucrători hiper-mobili, nu lucrători detașați! Regulile și poverile detașării blochează transportul rutier internațional în UE, impunând transportatorilor să calculeze și să plătească diferite salarii naționale pentru un șofer într-o lună.
Împărțirea transportului rutier internațional în bilateral și “crosstrade” cu diferite regimuri de detașare va limita operațiunile de transport rutier internațional, va complica și mai mult povara administrativă și va distorsiona operarea în condiții echitabile în sectorul transporturilor rutiere prin aplicarea unor regimuri de plată diferite pentru șoferii profesioniști din aceeași companie, care efectuează tipuri diferite de operațiuni de transport rutier internațional.
- NU întoarcerii acasă OBLIGATORII a șoferilor!
Șoferii profesioniști au dreptul la libera circulație în UE. Alegerea modului în care șoferii își petrec timpul privat este garantată prin Drepturile Omului, șoferii nu sunt cetățeni de mâna a doua!
- NU restricționării CABOTAJULUI sub 7 zile (conform legislației actuale) și NU perioadei de "răcire"(cooling off)!
Restricționarea cabotajului și a accesului la piața europeană de transport rutier de marfă sunt împotriva politicii comune a UE privind liberalizarea și crearea spațiului european unic al transporturilor, precum și în contradicție directă cu obiectivele UE privind decarbonizarea și eficiența rețelei de transport.
- NU întoarcerii acasă OBLIGATORII a vehiculelor!
Vehiculele sunt mijloacele de producție ale transportatorilor pentru serviciile de transport și transportatorii au dreptul la libera circulație a serviciilor lor în UE! Întoarcerea acasă obligatorie a vehiculelor va conduce la o creștere dramatică a curselor în gol și a emisiilor de CO2, în timp ce creșterea costurilor va fi mult mai mare pentru transportatorii din țările periferice, distorsionând astfel condițiile de concurență egală pe piața transporturilor rutiere din UE.
- NU interzicerii perioadei de repaus săptămânal normal a șoferilor profesioniști în cabina camionului, în condițiile lipsei acute de spații de parcare sigure și securizate la nivel european.
"Atenționăm că măsurile Pachetului Mobilitate 1 vor conduce la reducerea semnificativă a transporturilor rutiere internaționale operate de transportatorii români în UE cu consecințe negative asupra economiei României, în condițiile în care, reamintim că transportul rutier de mărfuri este principalul contributor la exportul de servicii al României, cu peste 5 miliarde de euro în 2018. Deși, în mod ipocrit, se susține că regulile propuse de Pachetul Mobilitate 1 sunt egale pentru toți jucătorii din piață, impactul acestor reguli va duce la imposibilitatea de a opera transporturi rutiere internaționale în Europa de Vest de către firme situate în Europa de Est.
Atenționăm că această abordare inițiată de Alianța Rutieră a Statelor Vest-Europene și sprijinită de Consiliul Miniștrilor de Transport prin poziția adoptată în decembrie 2018 privind Pachetul Mobilitate 1, excedează zona transporturilor rutiere, vizând legalizarea segregării Vest – Est în transporturile rutiere, cu impact economic major pe termen mediu și lung, respectiv transferul companiilor și personalului din țările din est în țările din vest, datorită costurilor de operare ridicate în mod artificial de Pachetul Mobilitate 1 pentru transportatorii din est. Nu este în joc numai viitorul transportului rutier, ci și buna funcționare a pieței unice UE și a economiei europene în ansamblu, care după provocările Brexitului, va fi afectată profund de diviziunile Est-Vest, Nord-Sud, Vechi-Nou generate între statele membre UE de actualele măsuri ale Pachetului Mobilitate 1.
Având în vedere importanța crucială a votului Parlamentului European de săptămâna viitoare, transportatorii români au nevoie de implicarea activă și coordonată a Eurodeputaților români, pentru ca plenul Parlamentulului European să respingă propunerile restrictive de modificare a legislației europene de transport rutier ale Pachetului Mobilitate 1 și să nu adopte acest pachet legislativ periculos pentru transportatorii români.
UNTRR solicită tuturor Eurodeputaților români, Prim-Ministrului României și Președintelui României să nu cedeze presiunilor Vestului UE pentru adoptarea unui compromis forțat privind Pachetul Mobilitate 1 în actuala legislatură europeană. MAI BINE NICIUN COMPROMIS DECÂT UN COMPROMIS DEZASTRUOS PENTRU TRANSPORTATORII ROMÂNI!", se spune într-un comunicat UNTRR.
Articole înrudite
- VIDEO. Scania XT Test & Drive: cele mai puternice camioane de construcții supuse încercărilor
- VIDEO. Vulcangas: prima stație de LNG și Bio-LNG din România
- Transportatorii rutieri din Caraş-Severin vor fi verificaţi de inspectorii de muncă. Și la sediu!
- Video. VERSUS S03E06: Impozitarea diurnelor șoferilor profesioniști
- VIDEO. Șeful Iveco România: despre anul 2024 și combustibilii alternativi