27 martie: Data la care se hotărăște destinul șoferilor și firmelor de transport rutier din România Recomandat

27 martie: Data la care se hotărăște destinul șoferilor și firmelor de transport rutier din România

S-a hotărât: Pachetul Mobilitate 1 va fi votat în plenul Parlamentului European din 27 martie 2019.

Conferința Președinților Parlamentului European din 14 martie 2019 a decis includerea pe agenda plenului Parlamentului European din 27.03.2019 a celor trei dosare cruciale ale Pachetului Mobilitate 1 pentru transportatorii români și estici, respectiv:

- propunerea de Lege specială pentru aplicarea Directivei detașării nr. 71/1996 la transporturile rutiere,

- propunerea de revizuire a Regulamentului 561/2006 privind timpii de conducere și de odihnă ai șoferilor profesioniști,

- propunerea de modificare a Regulamentului nr.1071/2009 privind accesul la profesie și a Regulamentului 1072/2009 privind accesul la piața de transport rutier de marfă.

Agenda provizorie a sedintei plenare a Parlamentului European din 27.03.2019 poate fi consultată aici.

Surse de la Bruxelles informează că pentru votul plenului PE din 27.03.2019, vor fi prezentate raportul Comisiei de Transport si Turism din PE - TRAN al Eurodeputatului Ismail Ertug(S&D) privind accesul la profesie și la piața de transport rutier de marfă - aprobat de TRAN pe 10.01.2019, iar în cazul celorlalte dosare privind perioadele de conducere și de odihnă și privind legea de aplicare a detașări lucrătorilor la transportul rutier, care au fost respinse de TRAN, s-ar prezenta pentru vot propunerile inițiale ale Comisiei Europene și amendamentele depuse în PE. În următoarea Conferință a Președinților PE din 20.03.2019 s-ar putea stabili forma finală a celor 3 dosare ale pachetului mobilitate 1 care va fi prezentată pentru votul plenului PE din 27.03.2019.
Conform unor informații de ultimă oră primite de UNTRR, este posibil ca EPP (Partidul Popular European) să propună noul compromis general ca și grup politic. Raportorul TRAN pentru propunerea de revizuire a Regulamentului 561/2006 privind timpii de conducere și de odihnă, Eurodeputatul Wim van de Camp(EPP) ar fi acceptat compromisul de a elimina odihna în cabină și derogările pentru șoferii de autocare de la timpii de odihnă, într-o încercare finală de a reconcilia cu ceilalți raportori.

Login pentru a posta comentarii.
înapoi la antet

Categorii

Site-uri recomandate

GRUPURI FACEBOOK

Unelte

Despre noi

Social

×

Abonează-te la newsletter!

Fii primul care primește pe email știrile cele mai fierbinți din transporturi!

Va puteti dezabona oricand de la newsletter.