23.000 de angajați CFR taie frunze la câini
- Scris de tirmagazin3
- Imprimare
Ministrul Transporturilor, Lucian Şova, a anunţat că pregăteşte un nou ordin ce priveşte liberalizarea transportului pe calea ferată, pe modelul celui rutier şi că în compania CFR SA lucrează 23.000 de angajaţi, care ar putea repara calea ferată „măcar la standardele pe care le-am avut în 1990”, dar „păzesc macazuri” şi „se uită după trenuri”.
„Acest regulament, 1.370, nu se referă doar la transporturile regulate de pasageri pe rutier, se referă şi la transportul de pasageri pe calea ferată, unde deja am avut discuţii şi cu componenta sindicală şi cu componenta managerială. Deja pregătim legislaţie şi vom implementa legislaţie tot în acest sens, de liberalizare. Începând de la 1 iulie 2019 vor găsi consumatorii români o ofertă mai largă de transport şi pe calea ferată din partea şi a altor operatori decât cei care sunt astăzi, fie că e vorba de compania naţională şi cei câţiva operatori privaţi”, a declarat, Lucian Şova, citat de Mediafax. De asemenea, ministrul Transporturilor a spus că intenţionează ca în perioada următoare, dar în funcţie de „susţinerea bugetară”, să reducă restricţiile de viteză de pe anumite tronsoane de cale ferată, unde trenurile de pasageri ar putea merge cu 160 km/h. „În măsura în care voi avea susţinere bugetară corespunzătoare avem capacitatea să reducem foarte mult din restricţiile de viteză care operează astăzi. Dincolo de modernizarea magistralei, care duce capabilităţile de operare la 120 de kilometri/ oră pentru trenuri de marfă şi 160 km/ oră pentru trenuri de pasageri, desigur că va trebui să avem şi materialul rulant corespunzător exploatării pe acest tip de linii. (…) Reducerea restricţiilor se face şi în aceste zile. Au fost peste 200 de restricţii anulate, au fost refăcute condiţiile, însă, aşa cum am mai spus-o, se strică, şi este evaluat acest lucru, peste 300 de km de cale ferată în fiecare an. Iar cu resursa bugetară pe care ministerul, compania, au pus-o la dispoziţie, se repară, în sensul readucerii la standardul pe care l-a avut iniţial, în jur de 16 km”, a spus Şova. 23.000 de angajaţi „păzesc macazuri”, în loc să repare calea ferată Potrivit lui Lucian Şova, în Compania de Căi Ferate (CFR) SA, cea care administrează infrastructura, sunt 23.000 de angajaţi, care ar putea repara şi construi cale ferată „măcar la standardele pe care le-am avut în 1990”, dar aceştia „păzesc macazuri” şi „se uită după trenuri”. „Am cerut companiei de infrastructură Căi Ferate să-şi proiecteze bugetul pentru anul viitor. Şi face acest lucru nu pe fond de salarii, ci pe proiecte. Sunt 23.000 de oameni care astăzi păzesc nişte macazuri, în loc să construiască, în loc să repare. Doar păzesc nişte macazuri sau nişte linii afectate şi se uită - aproape metaforic o spun - după trecerea fiecărui tren dacă mai trebuie redusă viteza. Aceşti oameni pot lucra dacă vor avea şi resursa financiară corespunzătoare şi care nu înseamnă prea mult pentru a face reparaţii, nu numai pentru a supraveghea instalaţii de exploatare pe calea ferată”, a mai declarat ministrul Transporturilor.