Zece ani de promisiuni fără acoperire: Drumul expres Galați - Brăila Recomandat
- Scris de tirmagazin3
- Imprimare
Studiu de Fezabilitate a fost realizat în 2011, documentația pentru atribuirea contractului se face azi.
CNAIR SA a transmis în vederea validării către ANAP documentația aferentă procedurii de atribuire a contractului de achiziție publică Proiectare și Execuție „Drum Expres Brăila - Galați”. După finalizarea acestei etape, contractul pentru proiectare și execuție va putea fi postat pe SEAP, pentru ofertare.
Obiectul contractului îl reprezintă proiectarea și execuția lucrărilor pentru construcția Drumului Expres Brăila - Galați, în lungime de 11 km.
Durata de realizare a acestui contract este de 34 luni, din care 10 luni pentru activitatea de proiectare și 24 luni pentru execuția lucrărilor.
Perioada de garanție a lucrărilor va fi de minim 5 ani, aceasta putând fi majorată de ofertanți până la maxim 10 ani.
Ce s-a promis
În 2011, iderul liberalilor gălăţeni, deputatul Victor Paul Dobre, a prezentat jurnaliştilor locali răspunsul pe care l-a primit la o întrebare adresată ministrului Transporturilor şi Infrastructurii de la acea vreme, Anca Boagiu, privind situaţia drumului expres Galaţi-Brăila. În documentul oficial se arăta: „În anul 2008, în vederea realizării obiectivului „drum expres Brăila-Galaţi”, SC. Consitrans SRL a întocmit Studiul de Fezabilitate, iar indicatorii tehnico-economici au fost aprobaţi prin Hotărârea de Guvern n.r. 1.145/2008.
Perioada estimată pentru execuţia lucrărilor este de 24 de luni din momentul emiterii Ordinului de începere al lucrărilor. La solicitarea autorităţilor locale este în curs de semnare la nivelul Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România şi Consiliul Judeţean Brăila un protocol prin care se va preda către CJ Brăila Studiul de Fezabilitate pentru obiectivul «Drum expres Brăila-Galaţi»”.
Dar lucrurile merg și mai mult în trecut
Potrivit administratie.ro, tot în 2011, „preşedintele Consiliului Judeţean Brăila, Gheorghe Bunea Stancu, a declarat că drumul expres Brăila - Galaţi, proiect transferat de Ministerul Transporturilor la CJ, trebuie realizat în parteneriat public - privat. "Este un proiect al Ministerului Transporturilor. Noi dorim să îl preluăm la nivelul judeţului Brăila, pentru că mare parte din drum este pe teritoriul Brăilei. Îl luăm în parteneriat public - privat, noi să punem o parte din terenuri că avem acolo, iar Galaţiul să vină cu o parte din bani şi să se facă această legătură rutieră. Noi câştigăm, ei câştigă, se va pune barieră cum e în toată lumea şi vor fi recuperate fondurile", a explicat Stancu.
Preşedintele CJ a spus că nu susţine ideea ca drumul să fie făcut pe patru benzi, conform proiectului iniţial gândit în 2007, ci pe două benzi, pentru că sunt suficiente pentru traficul din această zonă a ţării.
Proiectul drumului expres Brăila - Galaţi, conceput în urmă cu cinci ani de zile, prevedea realizarea unei şosele cu patru benzi de mers, construită în paralel cu actualul DN 22B (digul Brăila - Galaţi), la o distanţă de circa trei kilometri de acesta”.
Apărută încă de pe vremea Guvernului Adrian Năstase, ideea drumului expres care să lege municipiile Galaţi şi Brăila nu s-a materializat nici până în prezent
Articole înrudite
- VIDEO Cum arată cei 32 de km de autstradă deschiși azi. Pe unde trec?
- Apar 3 noduri rutiere pe autostrăzile din România
- VIDEO Cum se lucrează la „Tunelurile pentru urși” de pe Autostrada Lugoj - Deva?
- VIDEO Se pregătesc intersecții rutiere pe 3 niveluri. Cum vor arăta?
- VIDEO Cum se circulă pe cei 11 km din Autostrada Moldovei deschiși azi?