SE DAU BANI PENTRU UN DRUM EXPRES CARE TREBUIA CONSTRUIT DE NICOLAE VĂCĂROIU Recomandat
- Scris de tirmagazin3
- Imprimare
A fost de atât de multe ori promis încât nimeni nu mai crede că Drumul Expres Baia Mare – Suceava se va face vreodată.
„Miercuri, 22.01.2020, CNAIR a ridicat suspendarea procedurii "Elaborare Studiu de Fezabilitate Drum de mare viteză Baia Mare - Suceava: Lot 1 Baia Mare - Bistrița, Lot 2 Bistrița - Vatra Dornei și Lot 3 Vatra Dornei - Suceava”" publicând răspunsul consolidat la clarificarile adresate de către operatorii economici până la termenul limită menționat în cadrul documentației de atribuire.
Odată cu ridicarea suspendării procedurii, a fost stabilit noul termen limită de depunere al ofertelor până la data de 06.02.2020.
Valoarea estimata a procedurii este de 53.508.132,47 lei fără TVA, din care 19.415.185,95 lei fără TVA pentru Lotul 1, 16.497.789,72 lei fără TVA pentru Lotul 2 și 17.595.156,80 lei fără TVA pentru Lotul 3.
Durata fiecarui contract este de 18 luni din care 14 luni pentru elaborarea studiului de fezabilitate și 4 luni pentru asistența tehnică necesară elaborării documentațiilor pentru lansarea licitațiilor de lucrări”, a anunțat CNAIR
Se reia procedura
De fapt un prim anunț a postat CNAIR în noiembrie 2019 dar a fost nevoie de 6 luni pentru a răspunde la clarificări.
„Compania de Drumuri a făcut primul pas către realizarea unei şosele de mare viteză în nordul ţării. Mai exact, a publicat anunţul de licitaţie pentru elaborarea studiului de fezabilitate al Drumului Expres Baia Mare–Suceava. În prezent, distanţa dintre oraşele Baia Mare şi Suceava, de 338 de kilometri, poate fi parcursă în peste cinci ore”, scria presa pe 9 noimebrie 2019.
Dar poate fi și mai rău
„Autostrada Nordului” (Satu Mare-Baia Mare-Dej-Bistriţa-Vatra Dornei-Suceava) este o idee veche.
În 1996, în planul de amenajare teritorială, Guvernul Văcăroiu cuprindea acest drum pentru o viitoare autostradă.
În 2006, Guvernul Tăriceanu aproba un nou plan în care apărea din nou autostrada cu o mică schimbare de traseu. Acest traseu apare, şi în 2008, în strategia guvernamentală şi în căile de comunicaţie negociate atunci de Guvern cu UE ca posibile autostrăzi. Peste 2,4 milioane de locuitori sunt în judeţele prin care ar trebui să treacă autostrada.
De drum și-a adus aminte, în 2017, Răzvan Cuc. „În Master Planul General de Transport, pentru legătură Petea – Satu Mare – Baia Mare – Dej – Bistriţa – Vatra Dornei – Suceava sunt prevăzute următoarele tipuri de proiecte de infrastructură rutieră: drum expres pentru sectorul Petea – Bistriţa şi drum transregio pentru sectorul Bistriţa – Suceava”, preciza ministrul la acea dată.
„Legătura cu autostrada M3 din Ungaria va fi asigurată prin Satu Mare prin sectorul de drum expres nod Livada – Petea, cu o lungime de 29,21 km, perioada de implementare 2030-2032, valoarea estimată fiind de 139,91 milioane de euro fără TVA, iar acest proiect face parte din legătura cu drumul expres DX4, Turda – Hamleu, cu o lungime de 320,20 km, având ca perioadă de implementare 2028-2032 şi o valoare estimată de 1713,21 milioane de euro fără TVA”, a clamat Cuc.
Apoi, s-a așternut praful.