ORADEA-ARAD, DRUMUL EXPRES CARE FACE 12 DE ANI DE CÂND „AZI ÎL VEDEM ȘI NU E” Recomandat
- Scris de tirmagazin3
- Imprimare
Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutieră a depus primele documentaţii la autorităţile locale
pentru realizarea drumului expres Arad-Oradea, un proiect de 1,35 miliarde de euro, la care lucrările ar urma să
înceapă în 2021.
Şeful Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri (DRDP)
Timişoara, Cristian Ispravnic, a declarat că la Consiliul
Judeţean Arad şi la Consiliul Judeţean Bihor au fost depuse
documentele în vederea obţinerii certificatului de urbanism
pentru realizarea drumului expres.
Ce se promite
Pentru acest proiect, studiul de fezabilitate are avizul
Ministerului Transporturilor încă din 2008 şi urmează obţinerea
acordului de mediu şi pregătirea documentaţiei pentru licitaţia
de atribuire a proiectării şi execuţiei lucrărilor.
Ispravnic a precizat că licitaţia ar putea fi publicată pe SEAP
anul acesta, cel târziu anul viitor, iar lucrările la drumul expres
ar urma să fie împărţire în loturi, pentru că este vorba de o
lungime de 134,6 kilometri.
Conform şefului DRDP Timişoara, finanţarea proiectului se va
face prin Programul Operaţional Infrastructură Mare, iar
contractul de finanţare ar urma să fie semnat spre sfârşitul
acestui an.
Care sunt datele tehnice
"Necesitatea realizării cât mai repede a acestui proiect pleacă
de la faptul că DN 79 (Arad-Oradea, n. red.) are un trafic de
autostradă, conform studiilor", a declarat Cristian Ispravnic.
Drumul va avea profil de autostradă cu trei benzi de circulaţie
pe sens pe o distanţă de 14,6 kilometri, profil de autostradă cu
două benzi pe sens pe o distanţă de 43,5 kilometri şi profil de
drum expres cu două benzi pe sens pe 76,4 kilometri. Proiectul
include realizarea a cinci drumuri de legătură cu profile diferite,
realizarea a 66 de poduri, pasaje sau viaducte şi a 12 noduri
rutiere.
Drumul expres ar urma să fie legat de autostrăzile A3 şi A1.
Și acum realitatea
Oradea-Arad este cunoscută ca Autostrada (A) 11. Despre asta
s-a vobit după 2010. Pentru că înainte era drum expres în
regim de autostradă, după cum relata șpresa vremii.
„Un drum expres, complet nou, în regim de autostradă, care va
lega Oradea de Arad, se preconizează a fi construit cu
finanțare de la Ministerul Transporturilor, a declarat marți, la
Oradea, secretarul de stat Tanczos Barna. Potrivit secretarului
de stat, va fi un drum cu un traseu nou, în afara localităților, cu
exproprieri, în regim de autostradă, cu patru benzi, două pe un
sens, cu ieșiri si intrări pentru legăturile cu Drumul Național 79
și cu drumurile județene. Scopul construirii acestui drum expres
este de a prelua traficul greu și traficul de tranzit de pe DN 79 și
de a face legătura între Autostrada Bechtel și Autostrada Arad-
Timișoara-Lugoj.
Proiectul drumului expres se află, în prezent, la stadiul studiului
de fezabilitate, procedura de achiziție publică urmând să aibă
loc anul viitor. Cea mai sensibilă problemă din zonă este în
municipiul Salonta, care nu are un drum de ocolire, tot traficul
greu trecând prin centrul orașului, ceea ce afecteazș clșdirile și
infrastructura.
De altfel, mai multe localități de pe traseu au nevoie de șosele
de centură, atât dinspre Oradea spre Arad, cât și din Oradea
spre Satu-Mare”, scria, în 2007, agenția Rompres care și ea s-
a schimbat, devenind Agerpres.
Articole înrudite
- VIDEO Cum arată cei 32 de km de autstradă deschiși azi. Pe unde trec?
- Apar 3 noduri rutiere pe autostrăzile din România
- VIDEO Cum se lucrează la „Tunelurile pentru urși” de pe Autostrada Lugoj - Deva?
- VIDEO Se pregătesc intersecții rutiere pe 3 niveluri. Cum vor arăta?
- VIDEO Cum se circulă pe cei 11 km din Autostrada Moldovei deschiși azi?