OFICIAL. PRIMUL TRONSON DIN PITEȘTI–SIBIU, DUPĂ 2024 Recomandat

OFICIAL. PRIMUL TRONSON DIN PITEȘTI–SIBIU, DUPĂ 2024

După ani de zile de așteptare, se fac primii pași concreți pentru realizarea celei mai așteptate și mai importante
autostrăzi din România.


Porr Construct SRL, compania desemnată să înceapă
construcția autostrăzii, a dat câte rateuri în materie de
infrastructură.
E vorba de 14 kilometri
„În cursul zilei de astăzi, 6 martie 2019, CNAIR SA a finalizat
procesul de evaluare a ofertelor depuse în cadrul procedurii
"Proiectare și execuție autostrada Sibiu-Pitești, Secțiunea 1
Sibiu-Boița, km. 0+000 - km. 14+150 - Lot 1 km. 0+000 – km.
13+170".
Prin urmare, CNAIR a desemnat câștigătorul contractului de
proiectare și execuție ca fiind PORR CONSTRUCT SRL cu o
valoare a propunerii financiare de 612.647.863,38 lei fără TVA,
echivalentul a 129 milioane euro fără TVA, având un cost/ km
de 9,7 milioane euro fără TVA.
Durata de realizare a contractului va fi de 48 de luni, din care
perioada de proiectare a lucrărilor va fi de 12 luni, iar perioada
de execuție a lucrărilor va fi de 36 luni.
Menționăm de asemenea că ofertantul declarat câștigător a
ofertat o perioadă de garanție a lucrărilor de 10 ani.
Obiectivul principal al contractului "Proiectare și execuție
autostrada Sibiu-Pitești, Secțiunea 1 Sibiu-Boița, km. 0+000 -
km. 14+150 - Lot 1 km. 0+000 – km. 13+170" îl reprezintă
proiectarea și execuția lucrărilor pentru Autostrada Sibiu-Pitești,
Secțiunea 1 -Lotul 1 în conformitate cu condițiile de contract
FIDIC Galben.
Lotul 1 aferent Secțiunii 1 se întinde între km. 0+000 - km.
13+170, iar traseul autostrăzii va începe în zona localității
Șelimbăr, la intersecția cu centura Sibiu. Aliniamentul se
continuă la vest de Drumul național DN7, în paralel cu acesta,

fiind amplasat într-o zonă colinară până la km 6, în zona
localității Veștem. În continuare, traseul autostrăzii traversează
la vest de Tălmaciu, drumul județean DJ 105G, Avrig-Marșa-
Tălmaciu-Sadu până în zona Boița, unde este prevăzut un nod
rutier ce asigură conectivitatea temporară a autostrăzii Sibiu-
Pitești cu DN7.
Procesul de semnare a contractului va putea fi inițiat doar după
expirarea perioadei de depunere a contestațiilor de 10 zile de la
transmiterea comunicărilor privind rezultatul procedurii.
În situația în care vor fi înregistrate contestații împotriva noului
rezultat al procedurii, CNAIR SA va trebui să aștepte
soluționarea acestora în vederea inițierii procesului de semnare
a contractului”, se arată în comunicatul Companiei de Drumuri.
Cum, foarte probabil, licitația va fi contestată, vom avea un
câștigător definitiv în 2020. Dacă se respectă teremenele,
prima parte din Autostrada Sibiu-Pitești va fi circulabilă în 2024.
Cine este Porr Construct
„PORR Construct SRL este filiala în România a holdingului
PORR Group cu sediul la Viena. Combinând experienţa și
tradiţia locală cu know-how-ul şi resursele internaţionale ale
grupului PORR, am creat sinergii care ne permit să oferim
clienţilor noştri din România o gamă largă de servicii de înaltă
calitate, adaptate la nevoile fiecăruia. PORR AG este una
dintre cele mai importante companii de construcții din Austria și
unul dintre cele mai renumite concernuri de construcții din
Europa”, se arată în prezentarea companiei.
Probleme pe o altă autostradă
Compania a lucrat pe autostrada Aiud-Sebeș: „Lotul 4 al
autostrăzii Sebeș-Turda, km 53+700 –  km 70+000, între
localitățile Mirăslău-Turda are o lungime de 16,30 km. Drumul a
fost construit de Asocierea SC PORR Construct SRL–PORR
Bau GmbH. Valoarea contractului pentru lotul 4 a fost de
470.004.894,83 lei fără TVA, potrivit documentelor.
Cei aproape 29 de kilometri de autostradă, respectiv Loturile 3
și 4, între Aiud și Turda, au fost inaugurați, cu întârziere, la

sfârșitul lunii iulie 2018. La începutul anului 2019, la doar șase
luni de la inaugurare, o porțiune din Autostrada A10, între Aiud
și Turda, risca să fie înghițită de pământ. Din cauza topirii
rapide a zăpezilor, un versant din apropierea șoselei de mare
viteză a fost îmbibat cu apă iar pământul a luat-o la vale.
”Utilajele și muncitorii au reapărut la începutul acestui an pe
tronsonul Autostrăzii A10 Sebeș–Turda, între Decea și Turda,
unde se încearcă stabilizarea taluzului, după ce un versant
îmbibat cu apă din topirea rapidă a zăpezilor a început să o ia
la vale. Pe Lotul 4, între Decea și Turda au mai fost semnalate
probleme asemănătoare în luna septembrie 2017, când a
apărut o alunecare urâtă care a angrenat nu doar taluzul unui
debleu, ci și aliniamentul autostrăzii. De această dată a dat
semne de alunecare un taluz aflat la doar câțiva kilometri de
locul unde au fost probleme și în trecut. Reprezentanții
Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere
(CNAIR) spun că problema nu este gravă, dar dacă nu s-ar fi
intervenit acum exista riscul ca o parte din versantul respectiv
să se scurgă spre șosea”, potrivit alba24.ro, în februarie 2019.
<<Nu ține de o pierdere a stabilității, ține doar de o alunecare
de taluz. E vorba de modul în care a fost executat taluzul, care,
combinat cu zăpezile din ultima perioadă și cu umiditatea, a
dus la această curgere de taluz. E o curgere de suprafață, nu
este vorba de o alunecare de adâncime>>, a explicat Alin
Șerbănescu, purtătorul de cuvânt al CNAIR.
  
Problemă cu repetiție
În septembrie 2017, a apărut o problemă similară cu cea din
2019. „Acum câteva zile vă anunţam că, pe lotul 4 din
Autostrada A10 Sebeş-Turda, construit de Porr, a apărut o
alunecare urâtă care a angrenat nu doar taluzul unui debleu, ci
şi aliniamentul autostrăzii. Ieri am realizat o filmare aeriană din
acest punct. În ciuda acestei probleme serioase şi a volumului
mare de muncă rămas de executat în zona Lacului Stejeriş,
constructorul îşi asumă în continuare, la nivel oficial, finalizarea
lucrărilor în acest an cel puţin la un nivel care să permită
deschiderea traficului fără restricţii, în deplină siguranţă. (…)

Nu ne este foarte clar cum vor rezolva problemele birocratice
create de această alunecare şi nu ştim acum dacă şi autorităţile
vor fi motivate şi vor putea să se mobilizeze. În plus, şi vremea
va fi un factor”, se arată pe pagina de Facebook a Asociaţiei
Pro Infrastructură. În final, lotul 4 al autostrăzii a fost deschis
abia în vara anului 2018.
O companie multilateral dezvoltată
În iunie anul trecut, Porr a câștigăt o licitație pentru „Execuție
de rulare Alfa, platformă de îmbarcare-debarcare și extindere
rețele de canalizare și drenaj aferente pistei de decolare-
aterizare”. Lucrările se vor executa la Aeroportul Ghimbav. Cel
mai bun preț a fost ofertat de către PORR Construct SRL
București, cu 26.581.072 de lei, plus TVA, arată documentele. 
Compania austriacă PORR Construct a fost desemnată, în
2016, ca antreprenor general pentru construcția noului proiect
de birouri Orhideea Towers, care se dezvoltă în zona de
centru-vest a Bucureştiului, în apropierea stației de metrou
Grozăvești. Valoarea contractului este de 75 milioane euro.
Pe 25 februarie, societatea Porr Construct a câştigat licitaţia
publică pentru execuţia lucrărilor la dublarea liniei de cale
ferată între staţiile Mogoşoaia şi Baloteşti (proiectare şi
execuţie), oferta financiară depusă fiind de 50,494 milioane de
lei, fără TVA, a anunţat CFR SA. Porr a participat la licitația
privind construcția Stadionului Giulești, dar a pierdut.
Cine a mai promis autostrada
Autostrada Sibiu-Pitești a fost promisă în Programul de
guvernare 2005-2008 al Guvernului condus de Călin Popescu
Tăriceanu.
În 2011, fostul premier Emil Boc voia să realizeze Sibiu-Pitești
în PPP. "Această zonă, cu centura ocolitoare a Constanţei,
reprezintă o prioritate majoră pentru Guvern, alături de tot ce
înseamnă Coridorul IV Nădlac-Constanţa cu lucrările aferente.
Urmează ca acum, în regim de parteneriat public-privat, să
scoatem la licitaţie şi tronsonul de la Sibiu la Piteşti, singurul
care nu are acoperire financiară în momentul de faţă pe bani

europeni, în ceea ce însemnă coridorul IV", a declarat
premierul de atunci.
Apoi, au început zecile de promisiuni ale PSD din mandatul lui
Ponta. „Autostrada Piteşti-Sibiu se construieşte. Licitaţia pentru
studiul de fezabilitate durează maximum 6 luni, conform
normelor europene, şi a debutat deja la începutul acestei luni.
Realizarea efectivă a studiului de fezabilitate va dura 24 de luni
şi are alocaţi 28 mil. euro de la Comisia Europeană. După
finalizarea studiului de fezabilitate, în maximum 6 luni vom licita
construirea autostrăzii. Aşadar, la 1 ianuarie 2017, vom putea
începe construirea autostrăzii“, spunea fostul ministru al
Transporturilor, Dan Şova. Văzând această postare, premierul
de atunci Victor Ponta a intervenit și a promis că lucrările vor
începe la 1 ianuarie 2015. Minciuni, desigur.

Login pentru a posta comentarii.
înapoi la antet

Categorii

Site-uri recomandate

GRUPURI FACEBOOK

Unelte

Despre noi

Social

×

Abonează-te la newsletter!

Fii primul care primește pe email știrile cele mai fierbinți din transporturi!

Va puteti dezabona oricand de la newsletter.

Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii in site, acceptati modul in care folosim aceste informatii.
Detalii Ok Resping