Ministrul Transporturilor admite că 120 de milioane de euro pentru un lărgirea unui drum e „bătaie de joc”

Ministrul Transporturilor admite că 120 de milioane de euro pentru un lărgirea unui drum e „bătaie de joc”

Compania Aqua Parc din Roznov, județul Neamț, și-a adjudecat contractul pentru modernizarea DN 71 Bâldana – Târgoviște – Sinaia de la Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), potrivit anunțului de atribuire publicat pe SEAP (platforma de licitații publice).

Contractul în valoare de peste 120 de milioane de euro a fost încheiat pe 30 decembrie 2020, în urma unei licitații la care a participat doar firma Aqua Parc.

Lucrările presupun lărgirea la 4 benzi pe o porțiune de 44 de kilometri, între localitatea Bâldana (Dâmbovița) și Târgoviște și modernizarea a aproape 59 de kilometri pe 2 benzi, între Târgoviște și Sinaia.

Potrivit datelor de la Registrul Comerțului, compania Aqua Parc din Roznov este deținută de Gheorghe Vlasie, zis Ginel, finul lui Ionel Arsene, președintele PSD al Consiliului Județean Neamț.

Vlasie este judecat la Tribunalul Neamț pentru aderare la un grup infracţional organizat, evaziune fiscală în formă continuată şi complicitate la spălare de bani. Are termen pe 29 ianuarie 2021.

 La rândul lui, Ionel Arsene este judecat pentru corupție la Tribunalul Bacău. Are termen pe 28 ianuarie 2021.

În august 2020, Cătălin Drulă, actualul ministru USR al Transporturilor, denunța pe Facebook ”bătaia de joc” a CNAIR de la licitația pentru modernizarea acelui drum.

 

”BĂTAIE DE JOC ENORMĂ PE DRUMUL BUCUREȘTI (BÂLDANA)-TÂRGOVIȘTE-SINAIA (DN71)

Licitația pentru sectorul Târgoviște-Sinaia tocmai a fost anulată pentru că nu a depus nicio firmă ofertă.

Pentru sectorul Bâldana-Târgoviște a fost depusă o singură ofertă, de către o firmă (AQUA PARK SRL) care potrivit presei este apropiată de Ionel Arsene (PSD Neamț) și al cărei patron e trimis în judecată pentru aderare la un grup infracţional organizat, evaziune fiscală în formă continuată şi complicitate la spălare de bani.

Licitația a fost lansată în februarie 2019. După 18 luni, acesta este REZULTATUL!

Au fost interesate în total zeci de firme de această licitație (45 de companii înscrise inițial), dar nu au depus oferte.
De ce? Pentru că documentația acestui proiect și condițiile CNAIR sunt atât de proaste încât nicio firmă serioasă nu e interesată!

Jale. Dezastru. Bătaie de joc. Sunt cuvinte prea slabe ca să descrie ce face CNAIR și Ministerul Transporturilor cu legătura București-Târgoviște și Târgoviște-Sinaia.

Începând de la faza de concept.

Cât de incompetent și de lipsit de viziune să fii ca în 2020 să nu construiești sectoare de drum nou care să ocolească localitățile de pe traseu și în schimb să lățești drumul ca o pistă pentru avioane prin mijlocul satelor? În condițiile în care e relief ca în palmă pe Bâldana-Târgoviște (sector pe care e prevăzută dublarea) și loc berechet să construiești în afara localităților.

Practica nocivă a lărgirii drumurilor naționale PRIN LOCALITĂȚI în zone de șes, trebuie să se oprească!

E mai scump de construit prin localități pentru că ai utilități de relocat, accese în curți, exproprieri mai scumpe, execuție a drumului sub trafic, deci cu limitări. Nu mai vorbim de efectul asupra oamenilor din acele sate și pierderile de vieți inevitabile (accidente cu pietoni).

Cât de încuiat la minte să fii să construiești așa ceva în 2020 în loc să faci bypass-uri la localități (pentru cine știe, așa cum e la DN5 Adunații Copăceni, de exemplu?)

Istoria acestui proiect este pe cât de tristă, pe atât de revoltătoare.

În 2008 Consilier Construct SRL face un Studiu de Fezabilitate pentru modernizarea DN71 Bâldana-Târgoviște-Sinaia pentru 1 milion de lei.

În 2011 se semnează un contract de modernizare pe drumul existent: o reasfaltare de fapt, pentru 138 de milioane de lei cu UMB, contract reziliat ulterior fără să înceapă vreodată.

În 2015 insistă în prostie CNAIR și actualizează studiul de fezabilitate pentru încă 1,2 milioane de lei cu CONSITRANS+SEARCH. Tema de proiectare este aceeași: modernizare pe amplasamentul existent, dar apare lărgirea (dublarea) pe Bâldana-Târgoviște.

În februarie 2019 se licitează (pe baza acestui SF din 2015) proiectarea și execuția cu valoare estimată: Bâldana-Târgoviște 670 milioane lei, Târgoviște-Sinaia 900 milioane lei.

Deznodământ după 18 luni, săptămâna aceasta: se anulează Târgoviște-Sinaia din lipsă de oferte și Bâldana-Târgoviște primește o singură ofertă de la o firmă cu probleme de integritate, conform presei.

E PREA MULT. PREA MULTĂ PROSTIE ȘI BĂTAIE DE JOC. STOP!!!

SOLUȚIILE sunt clare și înseamnă așezarea proiectului pe baze solide:

1. Proiectarea cu o firmă serioasă, pentru o valoare corectă, a unui drum expres cu ocolirea localităților de pe traseu, pe sectorul cu relief ușor.

2. Finanțarea europeană există, de altfel proiectul este prins în Master Plan ca drumul „Trans Regio Chindia”, cu punctaj mare. Nu-i așa că Trans Regio sună a drum nou/european, nu chinuiala asta de anii ’50 pe care și așa nu e în stare CNAIR s-o facă?

3. Licitarea execuției lucrărilor pe baza proiectului tehnic serios, detaliat (conform pct. 1). Atunci vom avea și oferte, va fi și concurență și vom obține un preț corect și un drum modern pentru România”, scria Drulă pe Facebook în august 2020.

Context. Pe 13 mai 219, compania lui Ginel Vlasie, Aqua Parc, a semnat un contract de peste 52 de milioane de euro, fără licitație, cu Direcția Regională Drumuri și Poduri Iași din cadrul CNAIR pentru reabilitarea drumului național 15 Bicaz – Poiana Largului.

Contractul a fost verificat de corpul de control al ministerului Transporturilor, după venirea la guvernare a PNL, când au fost descoperite ”deficiențe grave”.

”În cazul Direcţiei Regionale Drumuri şi Poduri (DRDP) Iaşi, din cadrul Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), au fost efectuate verificări cu privire la derularea achiziţiilor publice în anul 2019.
Aici, Corpul de Control al Ministerului a identificat o serie de deficienţe grave în desfăşurarea şi atribuirea contractului de achiziţie publică de proiectare, asistenţă tehnică şi execuţie de lucrări pentru punerea în siguranţă a obiectivelor de pe DN 15 km 242+200 – km 286+250 (zona Bicaz)”, se arată într-un comunicat al Ministerului Transporturilor din decembrie 2019.

”Sunt sigur că situaţia de la DRDP Iaşi, unde risipa banilor românilor nu are margini, nu este una singulară. Vremea firmelor ”de casă” ale baronului de Neamţ, Ionel Arsene, a apus şi vă spun că de acum înainte orice decizie trebuie luată şi asumată, conform legii. Stilul ”pompieristic” şi ”heirupist” de a evalua ”la ochi”, o lucrare ce presupune proiectare şi execuţie nu se mai regăseşte în acest mandat al meu. Nu este posibil ca la o astfel de lucrare procedura de achiziţie să nu fie derulată pe baza unei analize serioase şi profesioniste. Ar fi trebuit să ştie foarte bine că banii nu sunt ai lor, aduşi de acasă, ci ai tuturor cetăţenilor acestei ţări. Să dai apropiaţilor tăi contracte fără licitaţie, în valoare de 81 milioane euro, este încă o dovadă de tupeu maxim al politrucilor care au guvernat ţara, până în noiembrie. Toate documentele aferente acestei ”prietenii financiare” vor fi transmise către organele statului, iar cei vinovaţi cu siguranţă vor răspunde”, declara atunci ministrul Transporturilor, Lucian Bode. (g4media)

Login pentru a posta comentarii.
înapoi la antet

Categorii

Site-uri recomandate

GRUPURI FACEBOOK

Unelte

Despre noi

Social

×

Abonează-te la newsletter!

Fii primul care primește pe email știrile cele mai fierbinți din transporturi!

Va puteti dezabona oricand de la newsletter.