FOTO. Podul de 200 milioane de euro pe care se merge în coloană Recomandat
- Scris de tirmagazin3
- Imprimare
Singura realizare remarcabilă de infrastructură din București este cunoscută ca Podul lui Oprescu/Băsescu. A fost construit în două decenii și a costat de trei ori mai mult decât se stabilise inițial.
Pe pod se merge, în fiecare dimineață, în coloană pentru că infrastructura de la baza podului nu poate aspira corect tot traficul.
Investiţia - cea mai mare a municipalităţii bucureştene de după Revoluţie - a costat 200 milioane de euro pentru doi kilometri de pod. PSD, partid din care făcea parte în acea vreme şi primarul Sorin Oprescu, s-a opus între 2000 şi 2004 realizării pasajului.
În cifre seci, Pasajul Basarab din Bucureşti arată bine. Are o lungime de doi kilometri, are două benzi pe sens, traversează râul Dâmboviţa şi calea ferată în zona Gării de Nord, pe mijloc există loc pentru tramvai, iar bretelele de acces auto la pod au 1.300 de metri. Deasupra Gării Basarab, pasajul are cea mai mare deschidere, de 44 de metri, fiind, după aprecierile autorităţilor locale, cel mai lat pod hobanat urban din Europa.
Bucuria inaugurării acestei construcţii „monumentale" este însă umbrită de costul uriaş al proiectului: 204 milioane de euro. Altfel, pasajul arată cu adevărat modern, demn de o capitală europeană şi face notă discordantă cu majoritatea căilor de acces înguste şi prost adaptate traficului infernal din Capitală. Câştigul, spun specialiştii, îl reprezintă descongestionarea traficului, pasajul urmând să preia zilnic un flux de aproximativ 280.000 de maşini.
Blocat cinci ani de dispute politice
Până să se ajungă ca inaugurarea să fie prezentată elogios pe toate canalele media a trecut mai bine de un deceniu marcat de dispute politice, proteste sociale, dezbateri privind eficienţa pasajului, modificări repetate ale costurilor, termenelor de predare şi proiectelor.
Despre construirea unui pasaj care să facă legătura între Bulevardul Titulescu - Şoseaua Orhideelor - Podul Grozăveşti - Bd Vasile Milea, o zonă foarte aglomerată din punct de vedere auto, s-a vorbit pentru prima oară în timpul mandatului de primar general a lui Traian Băsescu. În 2001, bucureştenii erau anunţaţi că lucrările vor demara la începului acelui an şi vor fi terminate pe 15 noiembrie 2004. Tot atunci se înainta şi costul proiectului - 67,8 milioane de euro. În comparaţie cu preţul final de astăzi, suma vehiculată la începutul anilor 2000 a crescut de trei ori. Trebuie menţionat, totuşi, că şi lungimea pasajului s-a dublat faţă de momentul primelor calcule.
Între 2000 şi 2004, iniţiativa a fost complet blocată, ca urmare a disputei dintre Băsescu şi grupul consilierilor PSD din cadrul Primăriei Capitalei. eau de acord cu autorităţile privind cuantumul exproprierilor.
Articole înrudite
- VIDEO Cum arată cei 32 de km de autstradă deschiși azi. Pe unde trec?
- VIDEO Cum se lucrează la „Tunelurile pentru urși” de pe Autostrada Lugoj - Deva?
- Pieton ucis de camion. Se întâmplă pe Centura București
- VIDEO Se pregătesc intersecții rutiere pe 3 niveluri. Cum vor arăta?
- VIDEO Cum se circulă pe cei 11 km din Autostrada Moldovei deschiși azi?