Exclusiv. Prelucrarea datelor din trafic va reduce POLUAREA Recomandat
- Scris de tirmagazin3
- Imprimare
Un nou studiu utilizează datele din rețeaua mobilă pentru a estima nivelul emisiilor de carbon și poluarea aerului în orașe.
Este o abordare care ar putea reduce substanțial costurile pentru punerea în aplicare a Acordului de mediu de la Paris.
Big Data la control
Studiul analizează modelele de mobilitate derivate pe baza datelor preluate din rețeaua mobilă. Scopul este acela de a estima modul în care sunt utilizate diferitele modalități de transport pentru a obține concluzii cu privire la locul unde poluarea are cotele ridicate. Această metodă inovatoare ar putea permite cercetătorilor să estimeze concentrația aerului poluat în orașe cu o acuratețe de 77% Autorii studiului susțin că vor analiza “the big data”, în mod gradual, eficient și într-un mod tot mai complex, pentru a putea înțelege și combate consecințele emisiilor gazelor cu efect de seră în toate orașele din lume.
Termenul de Big Data se referă la "datele păstrate și prelucrate în cantități imense, datorită unor medii de stocare mai ieftine, unor metode de procesare mai rapide și unor algoritmi mai performanți", potrivit lui Viktor Mayer-Schönberger și Kenneth Cukier.
Paternuri de mobilitate
Compania de analiză a datelor (big data) ETH, Telefónica NEXT și providerul de soluții sustenabile South Pole Group au realizat acest studiu în orașul german Nuremberg. El se bazează pe o analiză eficientă a datelor din rețeaua mobilă și reprezintă o modalitate eficientă de estimare a emisiilor de dioxid de carbon în zonele urbane.
Pentru a realiza acest lucru, Teralytics a analizat date agregate și anonime, generate atunci când dispozitivele mobile comunică cu celulele mobile de comunicații ale Telefónica, în timp ce utilizatorii dau telefoane, scriu mesaje sau intră pe internet.
Teralytics a reușit să rafineze aceste date brute în paternuri de mobilitate umane pentru a vedea cu ce frecvență folosesc oamenii mijloacele de transport precum trenurile, metroul și mașinile.
Combinând aceste informații cu date legate de emisiile de carbon ale diverselor modalități de transport, s-a putut evalua poluarea atmosferică și emisiile de dioxid de carbon din oraș.
Costuri minime
Fiecare modalitate de transport produce o cantitate unică de dioxid de carbon și de noxe emise. Înțelegerea paternurilor de mobilitate urbană este vitală pentru a înțelege sursa emisiilor. Studiul din Nuremberg a folosit aceste informații pentru a estima, cu o acuratețe de peste 77%, concentrația de aer poluant în oraș. Aceste cifre încurajează pe mai departe exploatarea mai multor date din trafic pentru a înțelege și rezolva problemele de mediu precum poluarea aerului din marile orașe.
Această metodă de supraveghere a punctelor cu poluare excesivă este excelentă raportată la costurile reduse pe care le implică. Mai ales, în comparație cu monitorizarea realizată prin stațiile mobile sau staționare pe care le cunoaștem. În plus, această abordare permite primirea de noi date fără nici un fel de limitare, iar stocarea lor nu este un fapt complicat, rezultatele putând apărea în timp real.
Compania Teralytics a identificat peste 1,2 milioane de rute de transport în timpul în care a analizat datele primate din trafic de la utilizatori.
"Aproximativ 70 la sută din gazele cu efect de seră la nivel global sunt generate în interiorul orașelor, ceea ce arată că aglomerările urbane joacă un rol cheie în protecția mediului înconjurător", a declarat Renat Heuberger, CEO of South Pole Group.
Articole înrudite
- OFICIAL Camioanele, obligate să producă mai puțin dioxid de carbon
- Un camion a poluat râul Someș. Cum a fost posibil?
- Parlamentul European insistă: Vânzările de camioane pe Diesel, interzise aproape total din 2040
- Câte zeci de mii de tone de CO2 aruncă în aer camioanele care așteaptă la graniță
- Cum stă România la electrificarea camioanelor