UE a cedat. Termenul pentru îndeplinirea standardelor de poluare la mașini, amânat 3 ani Recomandat

UE a cedat. Termenul pentru îndeplinirea standardelor de poluare la mașini, amânat 3 ani

Comisia Europeană a cedat luni presiunilor din partea producătorilor europeni de automobile, acordându-le trei ani, în loc de doar unul, pentru a îndeplini noile obiective privind emisiile de CO2 pentru automobilele și camionetele lor.


Anul acesta, UE a redus în mod semnificativ plafonul emisiilor de dioxid de carbon ale autovehiculelor, ceea ce înseamnă că cel puțin o cincime din vânzările majorității companiilor auto trebuie să fie vehicule electrice (VE) pentru a evita amenzi mari. Obiectivul final este de a ajunge la emisii zero în 2035.

Președintele Comisiei, Ursula von der Leyen, a declarat luni, după o întâlnire cu directorii din sectorul auto, cu sindicatele și cu grupurile de campanie, că executivul UE va propune, mai târziu în această lună, să se permită conformarea pe parcursul a trei ani și nu în 2025.

Îndeplinirea obiectivelor și evitarea amenzilor aferente depind de vânzarea unui număr mai mare de vehicule electrice, un segment în care producătorii auto europeni se află în urma rivalilor chinezi și americani. 

Acțiunile producătorilor auto europeni, inclusiv Volkswagen, Renault, BMW, au crescut între 1,5% și 4% după comentariile lui von der Leyen.

„Obiectivele rămân aceleași. Ei trebuie să îndeplinească obiectivele, dar aceasta înseamnă mai mult spațiu de respiro pentru industrie”, a declarat von der Leyen într-o conferință de presă, adăugând că propunerea va necesita în continuare aprobarea guvernelor UE și a Parlamentului European.

În prezent, conformitatea se va baza pe media emisiilor unui constructor auto în perioada 2025-2027.

Producătorii de automobile din UE, care au fost afectați de scăderea cererii și de închiderea fabricilor și care se pregătesc acum pentru tarifele vamale impuse de SUA, au solicitat insistent Comisiei să acorde o reducere a amenzilor care, potrivit acestora, ar putea ajunge la 15 miliarde de euro (15,7 miliarde de dolari) pentru 2025.


Italia și Republica Cehă, care au militat pentru o reducere a sancțiunilor, au salutat propunerea. Ministrul italian al industriei, Adolfo Urso, a declarat că aceasta înseamnă că industria auto europeană a fost salvată, deși ministrul ceh al transporturilor, Martin Kupka, a declarat că țara sa va milita pentru o prelungire de cinci ani.

Oliver Blume, CEO al celui mai mare producător auto european, Volkswagen , a declarat că salută „abordarea pragmatică” a Comisiei, care nu afectează reducerea emisiilor de CO2 și oferă producătorilor auto flexibilitatea de a accelera cererea cu noi modele accesibile.

Renault a declarat că abordarea flexibilă a Comisiei va permite producătorilor auto din UE să reducă emisiile și să rămână competitivi pe măsură ce piața vehiculelor electrice se dezvoltă.

Sigrid de Vries, director general al ACEA, asociația producătorilor europeni de automobile, a declarat că propunerea este pozitivă, însă îndeplinirea obiectivelor va fi în continuare o provocare. Matthias Zink, președintele asociației europene a furnizorilor de automobile CLEPA, a declarat că propunerea oferă „o ușurare limitată”.

ACEA, care a solicitat o prelungire mai lungă, a declarat că industria se confruntă cu alternative neplăcute, inclusiv reduceri semnificative ale prețurilor, reducerea producției sau cumpărarea de credite de la producătorul american de automobile electrice Tesla (TSLA.O).

Volvo Cars, care este deținută majoritar de producătorul chinez de vehicule electrice Geely (GEELY.UL), a declarat că frimele care și-au făcut temele pentru a fi pregătite pentru 2025 nu ar trebui să fie dezavantajate de schimbările de ultim moment.

Grupul de cercetare și campanie în domeniul transporturilor T&E a descris propunerea drept un cadou fără precedent pentru industria auto care ar lăsa Europa și mai mult în urma Chinei.
„Cheia competitivității este să fii capabil să produci vehicule electrice la un preț la care consumatorii de masă să le dorească. Este ceea ce au făcut chinezii”, a declarat directorul executiv al T&E, William Todts

Executivul UE intenționează să își publice miercuri planul de acțiune în domeniul automobilelor pentru a se asigura că producătorii de automobile din UE își pot electrifica flotele și pot concura cu rivalii mai avansați, anunță Reuters.


MAN eTGE


BĂNICESCU - VARTA
      

 

Login pentru a posta comentarii.
înapoi la antet

Categorii

Site-uri recomandate

GRUPURI FACEBOOK

Unelte

Despre noi

Social

×

Abonează-te la newsletter!

Fii primul care primește pe email știrile cele mai fierbinți din transporturi!

Va puteti dezabona oricand de la newsletter.