DRDP București - unui contract deja reziliat i se semnează încă un act de încetare Recomandat

Fotografie de arhivă cu scop strict ilustrativ Fotografie de arhivă cu scop strict ilustrativ

Tolerarea inacceptabilă de către DRDP București a neexecutării de lucrări de marcaje rutiere periclitează grav siguranța traficului.

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii din România (CNAIR) este cel mai mare administrator al drumurilor publice de la noi. Rețeaua pe care o administrează este împărțită administrativ în șapte (mai nou opt) direcții regionale.
Este bine cunoscut faptul că, în această calitate, are obligația legală, prevăzută de OUG 195/2002 privind circulația pe drumurile publice (republicată), de a asigura aplicarea marcajelor corespunzătoare pe toate drumurile din administrarea sa, așa cum prevede art. 5 alin (1).
Ne punem întrebarea de ce pe unele sectoare administrate de CNAIR situația semnalizării prin marcaje rutiere pare a fi cât de cât mulțumitoare, în timp ce pe altele, adică două, aceasta este dezastruoasă (și nu dorim aici cumva să aducem laude executantului care a monopolizat marea parte a contractelor de la celelalte regionale).
Iar despre cele două, adică cea mai importantă regională, DRDP București, dar și DRDP Craiova, am semnalat situația și cu alte ocazii.
Răspunsul este simplu: există același numitor comun - executantul Dumava Semnalizare, care refuză să își îndeplinească obligațiile legal asumate față de aceste autorități.
Dacă, la DRDP Craiova, conducerea a fost fermă și a aplicat măsurile legale, sancționând executantul cu aplicarea unor penalități și cu emiterea în condițiile legale a unui document prin care a constatat îndeplinirea necorespunzătoare a contractului - a se vedea articolul "Asocierea Dumava-Gamida - document constatator primar negativ de la CNAIR", la DRDP București situația este total diferită. Aici autoritatea își încalcă atribuțiile de serviciu și tolerează comportamentul Dumava.
Aceasta explică probabil și de ce, la întrebarea noastră legitimă formulată încă din 17 noiembrie 2022, cu privire la comunicarea unor informații cu caracter public legate de situația marcajelor rutiere, pe care am adresat-o ambelor direcții regionale în cauză, numai DRDP Craiova a răspuns în termenul legal. De la DRDP București nici azi, după mai bine de două luni, nu am primit răspuns.
Potrivit informațiilor deja publicate, în cadrul acordului cadru semnat de asocierea Dumava-Euro Construct cu DRDP București, aceasta nu a executat nicio lucrare, primul contract subsecvent fiind închis prin Actul adițional de încetare nr. 1/30.06.2021.
Cel de-al doilea contract subsecvent nu a avut nici el o soartă mai bună. După semnare, Dumava a început un lung șir de solicitări prin care a cerut modificări ale cerințelor autorității precum și înlocuirea materialelor cu care a declarat în ofertă că va lucra, deși nu executase încă nicio lucrare. Totodată a solicitat înlocuirea utilajelor pe care declarase că le va folosi, provocând astfel o bogată corespondență cu autoritatea contractanctă, consumatoare de timp, care în final a dus la depășirea termenului în care ar fi trebuit să execute lucrările comandate. Astfel a găsit un pretext pentru a nu executa lucrările de marcaj rutier comandate de către autoritatea contractantă. Ba, mai mult, culmea tupeului, tot Dumava a dat în judecată DRDP București, cerând anularea penalităților de întârziere cerute pe bună dreptate de autoritate.
În încercarea de a-și îndeplini obligațiile și atribuțiile legale conform art. 122 lit. b) din OUG 195/2002 privind circulația pe drumurile publice și în contextul în care acordul cadru este în vigoare, CNAIR prin DRDP București a încheiat cu asocierea Dumava un al treilea contract subsecvent, respectiv Contractul subsecvent nr. 308/21.07.2022.
Au apărut din nou multe lamentări și motive inventate de Dumava, astfel că nici aceste lucrări nu au fost executate.
De pe surse am aflat că, până să fie accesat directorul regional Dinu Daniel Augustin la sediul DRDP București de cel puțin două ori de către administratorul Dumava - Varghida Marius Stelian - DRDP București a emis Notificarea nr. 20/214395/03.11.2022, adică notificarea de reziliere a acestui al treilea contract subsecvent. Această reziliere a contractului subsecvent a intrat de drept în vigoare după zece zile de la emiterea ei. Prin urmare, începând cu data de 13 noiembrie 2022, contractul își încetase valabilitatea.
"Cineva" din DRDP București a decis să încheie pe cale amiabilă acest contract care era deja reziliat!!!
Astfel, există o Minută, din data de 25 noiembrie 2022, a unei întâlniri între DRDP București și reprezentantul Dumava, prin care s-a decis nelegal ca această încheiere să se transforme într-una amiabilă, adică după ce contractul fusese reziliat.
Există și o Notă justificativă, din data de 28 noiembrie 2022, prin care s-a încercat explicarea deciziei de încetare amiabilă ca fiind determinată de "anumite neconcordanțe în vederea executării lucrărilor", adică brusc DRDP București își pune cenușă în cap, astfel încât să creeze o aparență de legalitate încetării de comun acord a contractului subsecvent.
În final apare "bomboana de pe colivă", adică, pe data de 5 decembrie 2022, se semnează Actul adițional de încetare a contractului.
Din informațiile noastre, se pare că directorul Dinu s-a ferit să semneze personal minuta, sperând în felul acesta să scape de eventualele urmări penale ale celor întâmplate.
Este limpede că "cineva", și nu poate fi decât de la cel mai înalt nivel al autorității, favorizează societatea Dumava în dauna intereselor DRDP București și a interesului general.
Astfel, cursul firesc, potrivit obligațiilor care decurg din Legea 98/2016 a achizițiilor publice, era ca după reziliere DRDP să factureze executantului Dumava penalitățile de întârziere, având în vedere prejudiciul creat, să rezilieze acordul cadru și să emită, ca DRDP Craiova, documentul privind neîndeplinirea obligațiilor în mod corespunzător.
Prin acțiunea sa ilegală, Dinu a privat DRDP București de marcaje rutiere și pe următorii doi ani (perioadă în care acordul cadru mai este valabil), ținând cont de faptul că, de doi ani de la momentul semnării acordului cadru și după acordarea a trei contracte subsecvente, Dumava nu a executat nicio lucrare de marcaj rutier și este puțin probabil să o facă de acum încolo.
Directorul regional Dinu a procedat așa printr-un real abuz în serviciu, generat cel mai probabil de traficul de influență din partea lui Varghida Marius Stelian, a ignorat obligațiile care îi reveneau conform legii achizițiilor și a Ordonanței 195/2002 privind circulația pe drumurile publice și a decis încetarea amiabilă de comun acord a unui contract reziliat de drept.
În acest caz există mai mult decât suspiciuni rezonabile privind comiterea mai multor infracțiuni și avem speranța că măcar în cel de-a doisprezecelea ceas procurorii DNA se vor mobiliza.


FORD TRUCKS 3000


STAREA TRANSPORTURILOR - CONSTANTIN ISAC

Login pentru a posta comentarii.
înapoi la antet

Categorii

Site-uri recomandate

GRUPURI FACEBOOK

Unelte

Despre noi

Social

×

Abonează-te la newsletter!

Fii primul care primește pe email știrile cele mai fierbinți din transporturi!

Va puteti dezabona oricand de la newsletter.