C5. Document exclusiv. Mega-frauda AST Recomandat

C5. Document exclusiv. Mega-frauda AST

După mai multe materiale de presă și un dosar la DIICOT, Cristian Pistol, zis "Piștol Gol", directorul general al CNAIR s-a speriat de moarte. El și-a anunțat toți cunoscuții că va candida în toamnă pentru un post de senator din partea PNL și nu mai vrea scandaluri legate de corupția din Compania Națională de Infrastructură Rutieră (CNAIR).

De aceea, atunci când a ieșit la lumină uriașa fraudă din interiorul Companiei de Drumuri legată de Autorizațiile Speciale de Transport (AST), Pistol a decis imediat, la finalul anului 2023, înființarea unei comisii care să investigheze mega-infracțiunea săvârșită de un grup organizat din interiorul instituției pe care o conduce.
TIR Magazin a intrat în posesia unui document exploziv, întocmit de această comisie, la data de 15 martie 2024, și vi-l prezintă în exclusivitate.
În loc de concluzie: Pentru a-i scuti pe Sorin "Chaplin" Grindeanu și Cristian "Piștol Gol" Pistol de cheltuieli, le-am făcut noi "pro bono" un afiș electoral, care poate fi folosit la toate cele patru rânduri de alegeri din acest an!

Modus operandi
Pentru a înțelege mai bine ițele mega-fraudei AST, este important să descriem modul de operare al grupului infracțional organizat, cu membri din interiorul dar și din afara CNAIR.
De exemplu, o firmă dorește să transporte o macara de la București la Constanța. Legal, firma trebuie să depună o cerere la CNAIR pentru a face acest transport. În urma acestei cereri, firmei i se face o notă de calcul, potrivit configurației de axe și a masei de gabarit (greutatea) a transportului. În cazul în care un transport agabaritic depășește 80 de tone, firma care îl face trebuie să plătească pentru realizarea unui proiect de drum, eliberat de CNAIR. Un astfel de proiect, în funcție de distanță și greutate, poate costa de la 5.000 la 35.000 de euro.
De conivență cu niște angajați corupți ai CNAIR, cei de la mai multe firme de transporturi agabaritice au găsit modalități de a plăti mult mai puțin decât ar fi fost legal pentru aceste operațiuni.
În acest moment, se practică două moduri de operare infracționale.
Într-o primă variantă, se întocmesc toate documentele legale, cum ar fi proiectul de drum, dar se declară un traseu mult mai scurt decât cel real, pentru a plăti niște sume modice. De exemplu, în cazul unui transport agabaritic care intră în țară pe la Nădlac, se trece în documente (pe nota de calcul) destinația Arad, deși destinația reală a transportului este Constanța.
Un traseu mai scurt pe drumurile naționale înseamnă un cost mai mic pentru firma de transporturi agabaritice.
În cea de-a doua variantă, transportatorul este învățat de angajații corupți ai CNAIR ce dimensiuni ale transportului agabaritic trebuie să treacă în fals în documente pentru a nu fi nevoie să plătească pentru un proiect de drum. De exemplu, în solicitarea firmei către CNAIR se trec o greutate și o lungime mai mici ale transportului. De asemenea, se trec în solicitare distanțe mai mici între axele capului tractor și ale semiremorcii decât cele reale, adică cele care apar în certificatele de înmatriculare emise de Registrul Auto Român (RAR).
În loc de concluzie: La aceste transporturi, pentru a se plăti mai puțin "pe masă", se dau o parte din bani "pe sub masă"!

Angajați CNAIR în "delirium tremens"
Când mega-frauda AST a început să iasă la iveală, o serie de șefi din CNAIR au intrat în fibrilații. Probabil cel mai agitat este în acest moment Lucian Calmuș, directorul Direcției Venituri și Încasări Comerciale din CNAIR, urmat de "mâna lui dreaptă", Minodor Stoica, șeful Serviciului Autorizații din Companie.
De asemenea, a început să bolborosească singură, în timp ce merge pe holuri, și Geanina Boitan, director adjunct la Direcția Venituri și Încasări Comerciale. Ea este fosta concubină a deputatului PSD de Giurgiu Marian Mina, zis "Scheletu", finul fostului baron pușcăriaș de Giurgiu, Niculae Bădălău.
Tot mai vineție la față este și Lili Piele, șefa Departamentului Venituri de la Direcția Regională de Drumuri și Poduri (DRDP) București, care se ocupă cu aceste documente.
Acești șefi, aflați în "delirium tremens", au încercat să blocheze orice tentativă de a scoate adevărul la lumină. Dar, la finalul anului 2023, directorul general Cristian Pistol a dat o decizie pentru constituirea unei comisii, conduse de Cosmin Cîrdu, șef Serviciu ACI/AST la DRDP Timișoara.
Comisia a verificat un mare număr dintre Autorizațiile Speciale de Transport (AST) emise și a constatat diferențele uriașe între sumele care care fi trebuit să fie plătite și cele pe care firmele le-au plătit în realitate.
Oamenii conduși de Cosmin Cîrdu Comisia nu și-au încheiat încă toate verificările, dar surse din CNAIR vorbesc în acest moment despre fraudarea banului public cu sume uriașe.
În cazul firmei ilfovene Felbermayr, la peste 1200 AST-uri verificate s-a ajuns, potrivit documentului de mai jos, la o diferență de peste 3 milioane de euro.
Comisia a analizat până acum doar transporturile agabaritice de la DRDP București și DRDP Timișoara. În cazul cazul în care verificările s-ar extinde și la celelalte Direcții Regionale, este cert că prejudiciul la care se va ajunge va fi mult mai mare, de ordinul zecilor de milioane de euro.
Mai multe firme au contestat în instanță rapoartele făcute de comisie, care le-a calculat retroactiv sume uriașe pentru transporturile agabaritice făcute în ultimii doi ani.
Vă prezentăm în continuare, în exclusivitate, raportul nr. 510/741 din 15.03.2024, făcut de comisia de verificare a AST-urilor și adresat conducerii CNAIR, intitulat "Punct de vedere cu privire la contestația SC Felbermayr Romania SRL împotriva notificării de plată cu nr.92/129271/29.12.2023".


Browserul pe care îl folosiți nu are un plugin pentru redarea fișierelor PDF.
În acest caz, puteți da click aici pentru a descărca documentul PDF.


"Totodată, în urma centralizării parțiale a unui număr de 1233 autorizații recalculate din totalul de 1306 valide, operatorul (n.red., Felbermayr) a adus societății noastre (n.red., CNAIR) un POSIBIL PREJUDICIU ÎN VALOARE DE 3.045.454,32 EURO", se spune raportul comisiei de verificare a AST-urilor.
În loc de concluzie: Sursele noastre susțin că, în cazul firmei Deme Macarale din Oradea, la peste 3500 AST-uri verificate, diferența ar fi de vreo 5.200.000 de euro!

Genul programului: PAMFLET!
Coloana a cincea este o rubrică de pamflet și trebuie tratată ca atare.
Le mulțumim tuturor prietenilor noștri care ne sprijină cu informații de calitate premium.
Îi rugăm pe toți cei care vor să ne trimită informații, documente, fotografii sau videoclipuri să ne contacteze prin e-mail la adresa: Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea..


STAREA TRANSPORTURILOR - RADU DINESCU


VERSUS SO3E04

Login pentru a posta comentarii.
înapoi la antet

Categorii

Site-uri recomandate

GRUPURI FACEBOOK

Unelte

Despre noi

Social

×

Abonează-te la newsletter!

Fii primul care primește pe email știrile cele mai fierbinți din transporturi!

Va puteti dezabona oricand de la newsletter.