CNAIR dă bani pentru Centura Râmnicu Vâlcea, proiect demarat în 2006 Recomandat
- Scris de tirmagazin3
- Imprimare
Haosul de la Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere e așa mare de nu mai știi ce studii de fezabilitate se mai licitează, care dintre ele sunt doar revizuiri și câte dintre ele vor cunoaște noi revizuiri peste câțiva ani.
Iată ce a anunțat, în septembrie 2019, CNAIR pe propriul site:
„CNAIR în calitate de Beneficiar și Ministerul Transporturilor, în calitate de Organism Intermediar pentru Transport, au semnat în data de 12.09.2019 Actul Adițional nr.1, la Contractul de Finanțare nr. 10/09.08.2018, pentru proiectul ”Sprijin pentru pregătirea documentației tehnice aferente proiectului de infrastructură rutieră pentru varianta de ocolire Râmnicu-Vâlcea”, (cod SMIS 2014+123462).
Prin semnarea Actului Adițional nr.1 se modifică la Condiții Generale articolele următoare:
- Articolul nr. 3 - Valoarea totală a Contractului de Finanțare și valoarea eligibilă, alin. (1) se modifică și va avea următorul cuprins:
- Valoarea totală a Contractului de Finanțare este de 7.582.973,13 lei;
- Valoarea eligibilă nerambursabilă din Fondul de Coeziune, în procent de 85%, este de 5.441.530,40 lei;
- Valoarea cofinanțării, în procent de 15%, este de 960.270,07 lei”.
Ani de bătut pasul pe loc
În urmă cu doi ani, CNAIR anunța că a fost lansată licitaţia pentru "Servicii de proiectare „Revizuire Studiu de Fezabilitate inclusiv documentaţii pentru avize, obţinere avize şi acorduri, elaborare Proiect Tehnic inclusiv D.T.A.C., Detalii de Execuţie şi Asistenţă tehnică pentru obiectivul Varianta de ocolire Râmnicu Vâlcea". Valoarea estimată a contractului era de 6,11 milioane de lei, fără TVA iar termenul de depunere a ofertelor era 15 martie 2017.
De asemenea, termenul de predare a Studiului de Fezabilitate şi a Proiectului era de trei luni, respectiv de şase luni de la emiterea ordinului de începere, anunța CNIAR în ianuarie 2017.
După aproape trei ani suntem tot acolo de unde am plecat.
Dar, desigur se poate și mai rău.
Contractul anunțat în iauarie 2017 prevedea analizarea a trei variante de traseu pentru viitoarea centură o oraşului. Una dintre variante a fost stabilită în primul Studiu de Fezabilitate al acestei variante de ocolire, realizat în 2006.
Articole înrudite
- VIDEO Cum arată cei 32 de km de autstradă deschiși azi. Pe unde trec?
- VIDEO Cum se lucrează la „Tunelurile pentru urși” de pe Autostrada Lugoj - Deva?
- VIDEO Se pregătesc intersecții rutiere pe 3 niveluri. Cum vor arăta?
- VIDEO Cum se circulă pe cei 11 km din Autostrada Moldovei deschiși azi?
- VIDEO Miracol! S-a redeschis circulația complet pe Podul de la Brăila