Bătălia mare pe Centura Bacău
- Scris de tirmagazin3
- Imprimare
Asociaţia Pro Infrastructură susţine că există ”o bătălie pe cinste” pentru Varianta de Ocolire Bacău, un contract estimat la 167 de milioane de euro, aşteptându-se la noi contestaţii, deşi Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a anunţat, joi, câştigătorul licitaţiei, după reevaluarea ofertelor. ”Mai discutăm în 2019”, susţin reprezentanţii Asociaţiei.
”Avem o bătălie pe cinste pe contractul Variantei de Ocolire Bacău, mai ceva ca la Podul Înalt în 1475, între plăieşii moldoveni ai UMB şi turcii "invadatori" de la Ictas Insaat, un proiect cu un cost estimat de 167 milioane de euro care conţine primii 16,27 km de autostradă din Moldova (A7) plus alţi 14,54 km de drum naţional (cu o bandă pe sens)”, au scris, joi seară, pe Facebook, reprezentanţii Asociaţiei Pro Infrastructură.
Licitaţia pentru Centura Bacău a fost lansată pe 16.12.2017, ofertele au fost deschise în 12.02.2018 şi ulterior două din cele patru asocieri participante au depus contestaţii în urma descalificării, printre care şi Ictas Insaat.
”În ciuda promisiunilor Directorului General CNAIR Narcis Neaga, câştigătorul nu a fost anunţat în iunie, ci abia în 9 august, fiind vorba de asocierea UMB-Tehnostrade cu suma de 668.330.294 RON (fără TVA), adică 86% din preţul estimat. Numai că între timp contestaţia Ictas Insaat a fost admisă de CNSC, iar CNAIR a fost obligată să le reevalueze oferta. Mai mult, turcii au contestat şi raportul prin care românii erau desemnaţi câştigători. Deznodământul? Responsabilii CNAIR au reevaluat oferta celor de la Ictas Insaat, dar au descalificat-o din nou pe motiv că nu ar fi răspuns la solicitarea de prelungire a valabilităţii ofertei şi a garanţiei de participare la licitaţie. Desigur, turcii au atacat deja şi această decizie”, mai spun reprezentanţii Asociaţiei Pro Infrastructură.
Potrivit acestora, deşi CNAIR a anunţat, joi, că a desemnat din nou, după reevaluare, constructorul român UMB drept câştigător.
”Iar cei de la Ictas Insaat, foarte probabil, vor contesta încă o dată. Lupta continuă! Din păcate am avut iarăşi dreptate în iulie când spuneam că «Va trebui să ne declarăm norocoşi dacă vom avea contract semnat până la finalul acestui an. Moldova mai aşteaptă». Aşadar, mai discutăm în 2019!”, mai scriu reprezentanţii Asociaţiei Pro Infrastructură.
CNAIR a anunţat, joi, că a finalizat procesul de reevaluare a ofertelor depuse în cadrul procedurii "Proiectare şi execuţie Varianta de ocolire Bacău", în baza deciziilor de soluţionare a contestaţiilor emise de către Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor.
”Prin urmare, CNAIR SA a desemnat câştigătorul contractului de proiectare şi execuţie a variantei de ocolire a municipiului Bacău ca fiind Asocierea SPEDITION UMB SRL - TEHNOSTRADE SRL cu o valoare a propunerii financiare de 668.330.294,63 LEI fără TVA, echivalentul a 142 milioane Euro fără TVA”, a anunţat CNAIR.
Obiectul principal al contractului "Proiectare şi execuţie Varianta de ocolire Bacău" îl reprezintă proiectarea şi execuţia lucrarilor ce constau în 30,8 km de drum nou la standarde europene, din care 16,269 km la profil de autostradă.
În conformitate cu prevederile contractuale, durata de realizare a acestui contract este de 36 luni, din care 6 luni pentru activitatea de proiectare şi 30 luni pentru execuţia lucrărilor. Menţionăm că ofertantul declarat câştigător a ofertat o perioada de garanţie a lucrărilor de 7 ani.
”Procesul de semnare a contractului va putea fi iniţiat doar după expirarea noii perioade de depunere a contestaţiilor, adică 10 zile de la transmiterea comunicărilor privind rezultatul procedurii. În situaţia în care vor fi înregistrate contestaţii împotriva rezultatului procedurii, CNAIR SA va trebui să aştepte soluţionarea acestora pentru a iniţia procesul de semnare a contractului”, au mai precizat oficialii CNAIR.
Articole înrudite
- VIDEO Cum arată cei 32 de km de autstradă deschiși azi. Pe unde trec?
- VIDEO Cum se lucrează la „Tunelurile pentru urși” de pe Autostrada Lugoj - Deva?
- Vom avea Drum Expres între Bacău și Piatra Neamț. Costă 6 miliarde de lei
- VIDEO Se pregătesc intersecții rutiere pe 3 niveluri. Cum vor arăta?
- VIDEO Cum se circulă pe cei 11 km din Autostrada Moldovei deschiși azi?