MAN și E.ON construiesc o rețea publică de încărcare pentru camioane electrice în Europa Recomandat

MAN și E.ON construiesc o rețea publică de încărcare pentru camioane electrice în Europa

• Parteneriatul aduce o contribuție importantă la atingerea obiectivelor de reducere a emisiilor grele, a logisticii durabile și a lanțurilor de aprovizionare ecologice
• Rețeaua de încărcare pentru camioane electrice include aproximativ 400 de puncte de încărcare în aproximativ 170 de locații din Europa
• Cea mai mare rețea publică de încărcare pentru vehicule comerciale electrice de până acum va fi stabilită în Germania, cu aproximativ 125 de locații
• Prima locație se va deschide anul acesta – aproximativ 80 de locații vor fi construite până la sfârșitul anului 2025

MAN Truck & Bus și E.ON fac împreună un pas decisiv înainte, în extinderea infrastructurii de încărcare pentru vehicule comerciale în Germania și Europa. Ca parte a noii lor cooperări, compania energetică și producătorul de vehicule comerciale vor înființa aproximativ 170 de locații cu aproximativ 400 de stații pentru încărcarea publică a camioanelor electrice în întreaga Europă. E.ON și MAN investesc în noile stații de încărcare, care vor fi construite de-a lungul rețelei de servicii existente MAN și vor putea încărca și vehicule comerciale de la alți producători. Aproximativ 125 de locații sunt planificate doar în Germania. Aceasta va crea cea mai mare rețea publică națională de încărcare pentru vehicule comerciale grele din țară până în prezent. Locații suplimentare sunt construite în Austria, Marea Britanie, Danemarca, Italia, Polonia, Cehia și Ungaria.

„Europa și-a propus să reducă emisiile de la vehiculele comerciale grele cu 90% până în 2040. Mobilitatea electrică este cheia centrală pentru atingerea acestui obiectiv”, a spus Leonhard Birnbaum, CEO E.ON. „Investim masiv pentru a da un impuls decisiv infrastructurii pentru transportul electric de mărfuri grele și pentru a stabili cursul pentru logistică durabilă și lanțuri de aprovizionare ecologice. Aproape toți marii producători își concentrează acum eforturile de dezvoltare pe mobilitatea electrică. Pentru succesul final, avem nevoie de o infrastructură de încărcare performantă, proiectată la scară europeană. Suntem încântați să deschidem calea împreună cu MAN.”
Alexander Vlaskamp, CEO MAN Truck & Bus, adaugă: „Pentru ca tranziția mobilității să aibă succes, avem nevoie de aproximativ 50.000 de puncte de încărcare pentru vehicule comerciale grele în Europa până în 2030. Ca producător de camioane electrice, desigur, ne aducem contribuția. Sunt încântat că E.ON este acum un partener puternic pentru electrificarea locațiilor noastre de servicii. Punem, astfel, o altă piatră de temelie pentru o rețea publică de încărcare. Totuși, avem nevoie urgentă de sprijinul factorilor de decizie politică pentru a construi această rețea la scară largă.”

Noile locații vor fi situate la bazele de servicii MAN selectate strategic, în principal în zone industriale cu volume mari de camioane sau aproape de autostrăzi. Aceasta înseamnă că încărcarea publică poate fi integrată cu ușurință în operațiunile zilnice. Amplasarea locațiilor este special gândită pentru încărcarea vehiculelor comerciale electrice: aceasta include o facilitate de trecere prin stația de încărcare, astfel încât camioanele și autobuzele să nu fie nevoite să facă manevre. Ori de câte ori este posibil, stațiile sunt instalate în zone separate de operațiunile de servicii MAN – cu intrări și ieșiri separate pentru zona de încărcare – pentru a asigura accesibilitatea publicului, indiferent de marca vehiculului. În timpul zilei, șoferii beneficiază și de infrastructura existentă, cum ar fi facilitățile sanitare și camerele de recreere.

Locațiile vor fi construite într-un mod modular. Ca prim pas, fiecare locație va fi echipată cu mai multe stații de încărcare de 400 kW. Aceasta va permite unui camion electric mediu să se reîncarce pentru o autonomie de până la 300 de kilometri în aproximativ 45 de minute. Ulterior, locațiile vor fi actualizate la sistemul de încărcare megawatt MCS.

Angajament trans-industrial pentru accelerarea extinderii infrastructurii de încărcare a camioanelor
Primele 80 de locații ale noii rețele de încărcare urmează să fie construite până la sfârșitul anului 2025. Sukhjinder Singh, CEO al filialei E.ON, E.ON Drive Infrastructure: „Parteneriatul cu MAN Truck & Bus este un punct de referință cheie pe drumul către un viitor durabil pentru transportul greu. Prin combinarea rețelei extinse de servicii MAN cu expertiza E.ON în infrastructura de încărcare, stabilim un nou standard pentru electromobilitatea în sectorul vehiculelor comerciale.”
Friedrich Baumann, Membru al Consiliului de Administrație pentru Vânzări și Soluții pentru Clienți la MAN Truck & Bus SE: „Cu noul nostru camion electric, lansăm anul acesta producția în serie a unui vehicul care este potrivit pentru aproape toate aplicațiile. Răspunsul a fost foarte pozitiv. Cu toate acestea, infrastructura de încărcare potrivită va decide în cele din urmă dacă (,) clienții noștri vor trece efectiv de la diesel la propulsia electrică. Sunt, prin urmare, încântat că acum abordăm electrificarea rețelei noastre de servicii împreună cu E.ON.”
Obiectivele politice pentru decarbonizarea transportului în Germania și Europa sunt clare: guvernul german dorește să reducă emisiile de gaze cu efect de seră din traficul greu de mărfuri în Germania cu 55% până în 2030 și să fie neutru din punct de vedere climatic până în 2045. UE a convenit recent să reducă emisiile de CO2 de la vehiculele grele cu 65% până în 2035 și cu 90% până în 2040, comparativ cu nivelurile din 2019. Pe acest fond, industria investește masiv în vehicule și infrastructură.
Electrificarea portofoliului de produse MAN este în plină desfășurare. Primul camion electric gata de producție, cu o autonomie zilnică de până la 800 de kilometri, este în pragul lansării în 2024. Gama de autobuze electrice pentru oraș va fi extinsă cu o actualizare a produsului anul viitor. MAN intenționează, de asemenea, să pună pe drum prima flotă de autocare de test electrice în 2025. Între timp, E.ON, ca furnizor de soluții complete pentru electromobilitate și încărcare, oferă deja acces la o rețea cuprinzătoare de peste 500.000 de puncte de încărcare pentru mașini în toată Europa. Companiile și municipalitățile beneficiază, de asemenea, de infrastructură de încărcare personalizată și strategii de electrificare pentru flotele lor. E.ON își aduce contribuția și în domeniul finanțării, analizei locațiilor și conexiunilor la rețea. Extinderea rețelei și digitalizarea nu sunt doar esențiale pentru viitoarea aprovizionare cu energie regenerabilă, ci și pentru o infrastructură de încărcare eficientă.

Despre E.ON
E.ON este o companie energetică internațională deținută de investitori, cu sediul în Essen, Germania, care se concentrează pe rețele energetice, soluții pentru clienți și vânzări de energie. Ca una dintre cele mai mari companii energetice din Europa, E.ON joacă un rol de lider în modelarea unui viitor durabil, digital și descentralizat al energiei. În acest scop, aproximativ 75.000 de angajați dezvoltă și vând produse și soluții pentru clienți privați, comerciali și industriali. Mai mult de 47 de milioane de clienți achiziționează electricitate, gaze, produse digitale sau soluții pentru mobilitatea electrică, eficiență energetică și protecția climei de la E.ON.
E.ON Drive Infrastructure (EDRI) este un operator de stații de încărcare pan-european aparținând grupului E.ON, care combină dezvoltarea rețelei, construcția și operarea infrastructurii publice de încărcare pentru mașini electrice și vehicule comerciale. EDRI se bazează pe decenii de expertiză în domeniul energiei. Portofoliul grupului E.ON include, de asemenea, soluții pentru a sprijini clienții privați, companiile și operatorii de flote în tranziția la mobilitatea electrică. E.ON și-a propus să devină unul dintre principalii operatori de infrastructură de încărcare din Europa până în 2030.

Despre MAN Truck & Bus
MAN Truck & Bus este unul dintre cei mai importanți producători europeni de vehicule comerciale și furnizori de soluții de transport, cu vânzări anuale de aproximativ 14,8 miliarde de euro (2023). Portofoliul său de produse include furgonete, camioane, autobuze, motoare diesel și pe gaz, precum și servicii pentru transportul de pasageri și mărfuri. MAN vede propulsia electrică pentru vehicule comerciale ca un factor decisiv pe calea către o mobilitate fără emisii locale și prietenoasă cu clima. MAN Truck & Bus este membru al TRATON GROUP și are aproximativ 33.000 de angajați la nivel mondial.

Login pentru a posta comentarii.
înapoi la antet

Categorii

Site-uri recomandate

GRUPURI FACEBOOK

Unelte

Despre noi

Social

×

Abonează-te la newsletter!

Fii primul care primește pe email știrile cele mai fierbinți din transporturi!

Va puteti dezabona oricand de la newsletter.