MAN oferă o perspectivă asupra portofoliului de camioane electrice la IAA Recomandat
- Scris de Administrator
- Imprimare
• MAN eTruck are peste un milion de variante de configurare posibile
• Peste 2.000 de solicitări și comenzi deja înregistrate
• Durata de viață a bateriei de până la 1,6 milioane de kilometri sau până la 15 ani, în funcție de utilizare
• Autonomii zilnice de până la 800 km
• Trei, patru, cinci sau șase: până la 2,4 tone mai multă sarcină utilă datorită posibilității de selecție a numărului de baterii
• Capacități mari de încărcare cu standardele MCS (750 kW) și CCS (375 kW)
• Asistență pentru intrarea în e-mobilitate: consultanță și servicii eMobilitate de 360 de grade, specifice industriei
Unul din două camioane MAN înmatriculate în Europa ar trebui să fie electric până în 2030. În acest sens, producătorul de vehicule comerciale MAN Truck & Bus s-a poziționat cu un portofoliu puternic și flexibil de eTruck, care va fi prezentat în întreaga sa gamă la IAA Transportation 2024: recent, a permis mai mult de un milion de variante configurabile atât pentru transportul pe distanțe lungi și distribuție, cât și pentru utilizare municipală sau specializată. MAN a prezentat versiunile de capete tractoare cu semiremorcă unui grup de aproximativ 200 de jurnaliști în timpul test drive-urilor în Saalfelden, Austria, înainte de IAA.
Între timp, MAN înregistrează o cerere enormă pentru noul eTruck: Aproximativ 2.000 de vehicule MAN eTGX și MAN eTGS au fost deja solicitate sau comandate de la începutul vânzărilor la sfârșitul anului 2023. Prima serie specială care va fi produsă în acest an este, prin urmare, aproape epuizată, cu excepția câtorva vehicule rămase. O mare parte din cereri se referă deja la vehiculele care urmează să fie produse în serie mare din 2025 la uzina MAN din München.
Cu până la nouă ampatamente diferite, șase versiuni de cabine, diverse clase de putere a motorului, combinații de baterii, poziții de conectare la încărcare, axe direcționale și nedirecționale, suspensii pe foi și suspensii complet pe aer, precum și programe de conducere special adaptate aplicației respective și numeroase alte caracteristici, MAN eTGX și eTGS pot fi configurate la un nivel foarte individual.
"Noul camion MAN eTruck are toate prerogativele pentru a electrifica durabil transportul rutier de mărfuri", spune Friedrich Baumann, membru al Consiliului Executiv pentru Vânzări și Soluții pentru Clienți la MAN Truck & Bus. "Putem oferi fiecărui client combinația optimă de vehicul electric și cerințe individuale."
Datorită duratei de viață preconizate de până la 1,6 milioane de kilometri sau până la 15 ani, în funcție de tipul de aplicație, bateriile sunt, de asemenea, extrem de durabile.
Numere și poziții individuale ale bateriilor
Cu cele trei, patru, cinci sau șase baterii combinabile modular și variabil poziționabile, șasiul de 18 până la 28 de tone al MAN eTGX și MAN eTGS oferă și mai multă flexibilitate, cu o alegere de 333, 449 sau 544 CP electrici. Vehiculele de colectare a deșeurilor cu încărcătoare din spate sau laterale, vehicule de încărcare și descărcare a containerelor, de exemplu pentru corpuri de basculante de construcție, vehicule platformă, basculante pe trei căi și basculante cu macara pentru transportul materialelor de construcție, precum și vehicule pentru deszăpezire sau platforme de lucru ridicabile, pot fi implementate cu ușurință cu noul eTruck MAN, alături de multe alte soluții de caroserie. Datorită designului foarte compact al modulelor de baterii, de exemplu, capul tractor cu semiremorcă clasic, de mare volum, poate fi utilizat și pentru logistica de producție - în ciuda înălțimii reduse a cadrului și a ampatamentului scurt.
La fel de important ca implementarea pe nevoile specifice ale clientului a camionului eTruck: Noile MAN eTGX și eTGS ating autonomii mari. Chiar și pentru cel mai scurt ampatament, de 3,75 metri, șase baterii cu până la 480 kWh sunt disponibile pentru capetele tractoare cu semiremorcă și cinci baterii cu până la 400 kWh capacitate utilizabilă. Acest lucru permite o autonomie de până la 500 de kilometri pentru șasiuri în operare solo fără încărcare intermediară sau 800 de kilometri pe zi pentru combinații articulate și semiremorcă.
Încărcare MCS disponibilă de la începutul vânzărilor
În plus față de standardul CCS cu până la 375 kW, MAN a oferit standardul de încărcare megawatt (MCS) semnificativ mai puternic pentru încărcarea rapidă intermediară în timpul pauzelor de conducere, direct de la începutul vânzărilor în octombrie 2023, care va permite inițial 750 kW și, într-o etapă ulterioară de extindere, chiar mai mult de un megawatt capacitate de încărcare. Și aici, MAN a gândit cât mai multă flexibilitate posibilă pentru utilizarea clienților cu diferite poziții ale stațiilor de încărcare în depozite. Două conexiuni CCS pot fi combinate și poziționate variabil pe partea stângă și dreaptă în spatele suspensiei roții din față sau pe partea dreaptă spate a cadrului.
Consultanță și servicii complete eMobilitate
În conformitate cu gama extinsă de eTruck, clienții MAN pot beneficia de serviciul de consultanță eMobilitate de 360 de grade, care a fost prezentat recent. Consultanța privind trecerea la mobilitate electrică include analize specifice clienților privind utilizarea vehiculelor și cerințele de infrastructură de încărcare. Stațiile de încărcare în sine fac parte, de asemenea, din oferta MAN prin cooperarea cu furnizorii de infrastructură de încărcare. În plus, la fel ca pentru camioanele convenționale, sunt disponibile contracte de service și soluții de finanțare special adaptate pentru electromobilitate și nevoile industriei tehnologiei de mediu, precum și numeroase servicii digitale pentru utilizarea noilor camioane electrice. Printre altele, aceasta include MAN eReadyCheck, cu care clienții pot verifica cum pot fi conduse rutele lor de livrare exclusiv electric.
Articole înrudite
- MAN a livrat primul camion TGX de 40 de tone, complet electric
- Marii producători, avertisment dur: Facem camioane electrice, dar NU avem unde să le încărcăm
- MAN și E.ON construiesc o rețea publică de încărcare pentru camioane electrice în Europa
- VIDEO. MAN - cele mai noi camioane și vanuri 2024
- VIDEO. MAN Truck & Bus a lansat MAN TGE Next Level