GUVERNUL FRANCEZ VREA SĂ TAXEZE CAMIOANELE STRĂINE Recomandat

GUVERNUL FRANCEZ VREA SĂ TAXEZE CAMIOANELE STRĂINE

Începând cu anul viitor, guvernul francez dorește să impună taxe pentru camioanele străine care utilizează drumurile franceze.

 

"Lucrăm la un fel de vignietă care va face posibilă impozitarea camioanelor străine care traversează doar Franța", spune ministrul Mediului, François de Rugy.
Potrivit ministrului, vignieta este necesară pentru a finanța mai bine infrastructura rutieră. Sectorul de transport francez și Organizația Transportatorilor Rutieri Europeni (OTRE) au reacționat cu îngrijorare și nu doresc să facă, încă, calcule legate de costurile suplimentare pentru companiile de transport.

*39 de miliarde în impozite
Reprezentanții sectorului auto subliniază faptul că astfel de măsuri ar trebui să se aplice și camioanelor franceze, deoarece reglementările europene interzic dezavantajarea camioanelor străine. Astăzi, în Franța, șoferii de mașini și camioane trebuie să plătească taxe pe multe autostrăzi operate de companii private.
Calculele organizațiilor patronale pentru întreprinderile mici și mijlocii din sector arată că transportul rutier plătește deja 39 de miliarde de euro pentru diferite impozite, taxe (7 miliarde de euro pentru transporturile de marfă).

*13,3 miliarde pentru întreținerea drumurilor
"Toți utilizatorii de drumuri plătesc statului aproape 40 miliarde de euro în fiecare an", spune Florence Berthelot de la Federația Națională de Transport Rutier (FNTR). "Dacă ni se spune că nu avem banii pentru a regenera infrastructura, atunci ne întrebăm unde se duc banii", se întreabă Berthelot.
"13,3 miliarde de euro sunt investiți în întreținerea drumurilor", spune OTRE. În plus, începând cu anul 2022, se va majora și impozitarea carburanților (25,16 cenți pe litrul de motorină și 12,73 cenți pe litrul de benzină). "Problema constă în alocarea veniturilor deja colectate și utilizarea lor efectivă în întreținerea infrastructurii rutiere".

Nici o investiție nu durează cinci ani
De Rugy (partidul En Marche) a indicat faptul că vigneta nu este o taxă aplicată doar pe considerente ecologice și că "Franța are nevoie de resurse pentru finanțarea investițiilor în rețelele rutiere și feroviare, astfel încât să nu avem fenomene cum ar fi dezastrul de la Genova". În acel oraș italian, un viaduct s-a prăbușit la jumătatea lunii august, ucigând 43 de persoane, aparent din cauza lipsei de întreținere.
"Statul trebuie să cheltuiască banii pe care îi primește, mai eficient", răspunde Berthelot, adăugând că autoritățile au recunoscut o lipsă de investiții în ultimii cinci ani.

Login pentru a posta comentarii.
înapoi la antet

Categorii

Site-uri recomandate

GRUPURI FACEBOOK

Unelte

Despre noi

Social

×

Abonează-te la newsletter!

Fii primul care primește pe email știrile cele mai fierbinți din transporturi!

Va puteti dezabona oricand de la newsletter.

Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii in site, acceptati modul in care folosim aceste informatii.
Detalii Ok Resping