FOTO. TRANSPORTUL URBAN LA NIVELUL NXT - UN NOU CONCEPT DE LA SCANIA Recomandat
- Scris de tirmagazin3
- Imprimare
Bine ați venit la viitorul NXT! Conceptul de vehicul urban autonom, cu noua baterie electrică Scania, este proiectat pentru a duce navetiști dimineața la muncă, a-i aduce înapoi seara, pentru a livra mărfuri în timpul zilei și pentru a colecta deșeuri noaptea.
Într-o prezentare îndrăzneață, inginerii Scania au dus ADN-ul companiei - sistemul modular - la nivelul următor, în dezvoltarea unui concept de vehicul care își poate schimba forma pentru diferite sarcini urbane.
Orașele sunt, acum, catalizatorul schimbărilor în transportul urban. E nevoie de reducerea emisiilor de carbon și a traficului. Progresele tehnologice ale autovehiculelor electrice și autonome vor constitui un element esențial pentru orașele care trec la un sistem de transport durabil.
"NXT este o viziune a viitorului pentru transportul în orașe. Multe dintre aceste tehnologii nu au ajuns încă la maturitate, dar, pentru noi, a fost important să construim un vehicul-concept pentru a demonstra care sutn tehnologiile accesibile", spune Henrik Henriksson, președintele și CEO al Scania. "NXT este proiectat pentru anul 2030, dar încorporează câteva caracteristici de vârf care sunt deja disponibile."
În NXT, modulele față și spate pot fi montate pe un corp de autobuz, pe un corp de camion de sau pe un colector de gunoi. Modulul de autobuz al acestui vehicul inovator a fost prezentat la UITP Global Public Transport din Stockholm, 10-12 iunie.
Distribuție și flexibilitate
Pentru a realiza o schimbare reală a ecosistemului de transport, vehiculele joacă un rol important. Dezvoltarea semnificativă a infrastructurii este necesară pentru a face loc atât vehiculor electrificate, cât și vehiculelor autonome. În plus, fluxul de persoane și bunuri în orașe trebuie să fie abordat în mod coerent.
Transportul comercial reprezintă, în multe privințe, pulsul unui oraș. Este modul în care ajungem la locul de muncă sau la școală. Este modul în care produsele alimentare ajung în magazine și restaurante, felul cum sunt livrate medicamente în spitale și cum sunt colectate și îndepărtate deșeurile. Între timp, transportul comercial este în mare măsură interzis în centrele orașelor în timpul nopților când oamenii dorm.
Henriksson: "Noi, cei de la Scania, nu putem programa întregul sistem de transport pentru orașe. Ceea ce putem face este să inspirăm schimbarea si asta este ideea din spatele NXT - să ne gândim la transport și la vehicule într-un mod diferit si durabil ".
Transportul public a însemnat întotdeauna să călătorești împreună. Acest lucru trebuie acum dus la nivelul următor. Cu un grad mai înalt de automatizare, va fi mai simplu să introducem o mai mare flexibilitate în transportul public.
"Este ceva nou, ceva foarte diferit. Designul flexibil și unitățile modulare se află în centrul atenției Scania ", spune Robert Sjödin, manager de proiect NXT.
Modulul de autobuz cu lungime de opt metri este construit ca o unitate de compozit, reducând substanțial greutatea. Bateriile cu celule cilindrice sunt plasate sub podea, utilizându-se astfel un spațiu mort și contribuind la o distribuție mai bună a greutății. Cu o greutate redusă a vehiculului, de mai puțin de opt tone, gama de baterii asigură o autonomie de 245 de kilometri.
"Îmbunătățirile continuă în pași mici, acesta a fost semnul distinctiv al Scania", spune Sjödin. "Facem acum un salt gigantic, în viitor. Acest vehicul va oferi date nepretuite, tangibile, în dezvoltarea continuă a vehiculelor electrificate autonome. "
Articole înrudite
- STUDIU Câte camioane diesel, electrice, cu hidrogen trebuie să ai într-o flotă să fii eficient?
- MAN a livrat primul camion TGX de 40 de tone, complet electric
- Divizia de camioane a Volkswagen și-a stabilit țintele pentru următorii 5 ani
- VIDEO Un camion electric Tesla a luat foc. A fost stins în 15 ore
- Ce tip de combustibil nepoluant preferă transportatorii?