eFUSO CANTER, primul autocamion electric fabricat în serie, livrat clienților europeni
- Scris de tirmagazin3
- Imprimare
Daimler Trucks a livrat clienţilor săi din Europa primele unităţi FUSO eCanter - primul autocamion electric fabricat în serie, informează grupul german Daimler.
Companiile de logistică DHL, DB Schenker, Rhenus şi Dachser, recunoscute pentru amprenta globală de operaţiuni, vor folosi în flotele lor autocamionul complet electric produs în serie. În viitor, autocamioanele FUSO eCanter vor juca un rol important în gestionarea sustenabilă a flotei companiilor, în special în operaţiunile urbane de curierat sau transporturi de bunuri, dar şi în alte operaţiuni logistice. Prin prezentarea E-FUSO în luna octombrie 2017, FUSO şi-a subliniat angajamentul faţă de soluţiile de propulsie alternativă. Pe parcursul anilor următori, toate modelele de autocamioane şi autobuze vor oferi o variantă electrică suplimentară.
'Prin FUSO eCanter, marcăm livrarea primului camion complet electric produs în serie către clienţii noştri din Europa. Cei peste 90.000 de kilometri parcurşi în testele realizate în condiţii de funcţionare cotidiană ne garantează faptul că predăm clienţilor noştri un autovehicul super-fiabil şi economic. Cu FUSO eCanter, clienţii noştri nu numai că operează flote silenţioase şi fără emisii de CO2, ci totodată reduc costurile de operare. Acesta este viitorul transportului şi sectorului logistic la nivel urban", a declarat Marc Llistosella, Head of Daimler Trucks, Asia.
Primii clienţi activează integral în segmentul logistic, dar zonele de operare ale autocamioanelor sunt numeroase. Toţi clienţii folosesc maşinile pentru activităţi cotidiene realizate în mod obişnuit cu motorizări convenţionale. Alegerea FUSO eCanter a fost influenţată de factori relevanţi pentru aceste companii, precum silenţiozitatea şi absenţa emisiilor poluante, sustenabilitatea flotei şi, de asemenea, de factorii economici. Şoferii FUSO eCanter vor fi instruiţi pentru a conduce vehiculul. Clienţii intră în posesia vehiculelor printr-un contract de închiriere pe termen de 24 de luni, oferit de CharterWay, expertul companiei Daimler în închirieri şi leasing pentru autovehicule comerciale.
Deutsche Post DHL îşi va utiliza cele şase vehicule în două sectoare importante de activitate: două autovehicule vor efectua livrări în interiorul oraşelor pentru companiile şi clienţii privaţi ai sucursalei din Berlin a companiei DHL Freight, pentru încărcături individuale grele precum aparate electrocasnice. DHL Paket va utiliza patru autovehicule eCanter pentru transportul de bunuri către companii şi clienţi corporativi. În acest scop, camioanele electrice vor fi integrate pe deplin în procesele şi procedurile existente la nivelul companiilor, urmând a înlocui autovehiculele cu motorizări tradiţionale.
DB Schenker a ales FUSO eCanter întrucât autovehiculele noi oferă companiei oportunitatea de a testa un autovehicul electric de serie pentru operaţiuni urbane de logistică.
Rhenus Group, un furnizor global de logistică, va utiliza cele trei FUSO eCanter în cadrul departamentului său de livrări la domiciliu. Din depozitul central din Hoppegarten, autocamioanele electrice vor transporta mobilier, electrocasnice şi electronice, aparaturi de uz casnic şi echipamente sportive grele în interiorul oraşului Berlin.
Alte două vehicule FUSO eCanter vor fi operate de compania de transport Dachser, urmând a fi utilizate pentru livrarea de paleţi industriali la punctele de ridicare sau bunuri livrate direct consumatorului final, cât şi pentru colectarea mărfurilor şi livrarea acestora către filialele Dachser. La aceste filiale, vehiculele eCanter vor fi reîncărcate peste noapte prin intermediul unei staţii de alimentare de înaltă tensiune.
După ani de dezvoltare şi testare minuţioasă, FUSO eCanter este acum integrat complet în linia de producţie a versiunilor convenţionale ale FUSO Canter. Producţia a demarat în Tramagal, Portugalia, în luna iulie a acestui an, toate piesele eCanter pentru pieţele din Europa şi din SUA fiind produse la această uzină.
Pe 14 septembrie 2017, noul FUSO eCanter a fost introdus pe piaţa internaţională prin lansarea din New York. Astfel, eCanter a devenit primul autocamion uşor complet electric produs în serie la nivel global. În următorii ani, filiala Daimler Mitsubishi Fuso Truck and Bus Corporation (MFTBC) intenţionează să livreze un număr total de 500 de autocamioane din această generaţie. Producţia în serie la scară largă este planificată să înceapă în 2019. În SUA, FUSO eCarter este deja pregătit pentru a fi livrat către compania de logistică UPS, în timp ce în Japonia, lanţul de supermarketuri Seven-Eleven şi compania Yamato Transport vor avea fiecare câte 25 de autovehicule eCanter în flotele lor.
FUSO are ani de experienţă şi de expertiză în materie de motorizări hibride şi electrice. Din 2005, FUSO oferă clienţilor din Europa şi Asia modelul Canter Eco-Hybrid, un autocamion uşor cu sistem dual, convenţional şi electric. În 2010, la Salonul Internaţional Auto pentru autovehicule comerciale (IAA), FUSO a prezentat un prim prototip al vehiculului Canter electric - începutul unei producţii pentru testarea înainte de producţie în serie, în 2014. Dezvoltarea unei noi linii de producţii în serie a fost posibilă prin întreaga experienţă şi în urma concluziilor clienţilor care au testat autovehicule din procesul de pre-producţie în Portugalia şi Germania, între 2014 şi 2017.
În funcţie de caroserie şi domeniul de utilizare, eCanter are o capacitate utila de încărcare de până la 4,5 tone. Sistemul electric al autovehiculului conţine şase baterii litiu-ion de înaltă tensiune, fiecare generând 420 V şi 13,8 kWh. În locul unui motor diesel, un sistem de propulsie electrică cu un motor cu magnet permanent oferă o putere de 129 kW (180 CP) prin intermediul unei transmisii cu o singură treaptă pe puntea spate. Cuplul constant de 285 newtoni este obţinut în primele secunde de conducere şi îi permite autocamionului de 7,49 tone să accelereze similar cu o maşină de pasageri. Viteza maximă a eCanter - ca a oricărui alt autovehicul din clasa sa de greutate - este limitată la 80 de kilometri pe oră. Bateriile cu o greutate totală de aproximativ 600 de kilograme asigură o autonomie de peste 100 kilometri, ce depăşeşte distanţa medie zilnică parcursă de un autocamion uşor angrenat în operaţiuni logistice.
În comparaţie cu un autocamion diesel convenţional, eCanter permite economii de până la 1.000 de euro la 10.000 de kilometri rulaţi.
În cadrul Tokyo Motor Show de la sfârşitul lunii octombrie 2017, MFTBC a anunţat că va oferi, în următorii ani, motorizări electrice la nivelul întregii game de autovehicule comerciale FUSO. Prin noua marcă E-FUSO, MFTBC devine primul producător cu propriul brand electric pentru autocamioane şi autobuze. În următorii ani, toate modelele FUSO vor oferi o variantă electrică adiţională
Articole înrudite
- MAN a livrat primul camion TGX de 40 de tone, complet electric
- Divizia de camioane a Volkswagen și-a stabilit țintele pentru următorii 5 ani
- Un camion MAN autonom a parcurs 10 kilometri pe o autostradă în Germania
- MAN începe testarea camioanelor fără șofer pe o autostradă lângă Munchen
- C5. Enache - premiul Zmeurica de Aur 2024