ANVELOPELE MICHELIN. Tehnologia REGENION. Recomandat
- Scris de Administrator
- Imprimare
În ultimii ani, așteptările profesioniștilor din transporturi privind performanțele anvelopei au crescut. De fapt, reglementările europene au devenit orientate mai mult pe caracteristici care în trecut nu puteau fi obținute simultan de o singură anvelopă: eficiență consum combustibil, aderență pe teren umed, performanță în condiții de iarnă, rezistență la rulare și reducerea emisiilor de zgomot.
Pentru a întâmpina aceste așteptări, Michelin a dezvoltat tehnologia REGENION pentru o bandă de rulare regenerabilă care evoluează odată cu uzura anvelopei, aşa-zisa sculptură ascunsă. Astfel se menține constant raportul spaţiilor goale din modelul benzii de rulare și, prin urmare, capacitatea de eliminare a apei și aderența pe toată durata de viață a anvelopei, valorificându-se fiecare gram de cauciuc până la ultimul milimetru.
În unele cazuri, atunci când se efectuează controlul anvelopelor de către autoritățile competente, se consideră în mod eronat că aceste caneluri închise, tip „picătură de ploaie”, nu îndeplinesc cerințele privind adâncimea minimă a profilului de rulare.
SFATUL SPECIALISTULUI MICHELIN: CE SĂ URMĂRIȚI ÎN TIMPUL VERIFICĂRILOR?
De fapt, aceste caneluri de adâncime sunt deschise de la primul până la ultimul milimetru. În prezent, în Europa nu există cerințe pentru lățimea benzii de rulare, ci doar pentru adâncime.
Canelurile evolutive nu trebuie expuse prin recanelare mai devreme de apariţia lor naturală întrucât aceasta poate avea consecinţe negative asupra performanţelor.
CUM SE MĂSOARĂ ADÂNCIMEA DE PROFIL?
Acest lucru poate fi determinat prin utilizarea unui instrument simplu de măsurare a adâncimii, pe toată durata de viață a anvelopei.
Acesta trebuie să fie îngust, astfel încât să încapă în canelurile principale ale profilului.
Se plasează şublerul în centrul canalului circumferenţial şi se apasă.
Notă -unele profiluri evolutive au un loc special în care se măsoară, marcat TWI.
Se retrage şublerul fără a se atinge sonda.
Se repetă măsurătoarea în alte câteva puncte de pe circumferinţa anvelopei.
Notă -aceste măsuratori sunt utile şi pentru a determina la timp eventuale uzuri neregulate ca urmare a presiunii incorecte, aliniamentului axei, etc. şi a lua măsurile necesare.
De ce ar trebui utilizate anvelopele de la primul și până la ultimul milimetru*? Pentru TREI AVANTAJE CHEIE:
■ Creșterea numărului de kilometri parcurși
■ Reducerea consumului de combustibil
■ Reducerea impactului asupra mediului înconjurător
*Luaţi în considerare normele legale locale în vigoare
Ce este tehnologia REGENION?
Tehnologia Regenion, realizată prin tehnici de imprimare 3D, oferă caneluri pe întreaga adâncime a profilului și prezintă un spațiu îngust în partea inferioară a anvelopei, care are ca rezultat deschiderea unui canal circular mai larg în partea de jos. Astfel, încă de la început, se obține o stabilitate sporită a blocului de rulare și, în același timp, se asigură o economie de combustibil considerabilă. Acest echilibru progresează, astfel încât, chiar și în ultima treime de viață, anvelopa se bucură de aderența foarte bună, similară cu performanțele unei anvelope noi!
Exemplificarea profilului evolutiv
Acest design poate părea neobișnuit, dar este pe deplin compatibil cu toate reglementările europene privind limitele de uzură a benzii de rulare.
1. Profil cu caneluri mai largi spre umeri şi mai înguste spre mijloc care ajută la o uzură uniformă şi eficienţă consum când anvelopa e nouă;
2. Aceeaşi anvelopă după 2/3 uzură relevă cele 3 canale centrale de profil regenerate astfel încât are aderenţă pe teren umed până la ultimii milimetri*.
Articole înrudite
- Vremuri grele pentru Michelin. Se fac concedieri masive!
- SCHMITZ CARGOBULL. Concentrare pe eficiență și siguranță cu sistemul de monitorizare a presiunii anvelopelor
- VIDEO. un șofer vrea să umfle anvelopa mașinii cu stingătorul de incendiu într-o benzinărie
- Poliția l-a reținut pe bărbatul care a furat un camion cu anvelope
- Botoșani. A ajuns cu camioul într-un șanț