VW, Daimler și BMW, obligate să investească în dispozitive anti-poluare

VW, Daimler și BMW, obligate să investească în dispozitive anti-poluare

Guvernul de la Berlin vrea ca producătorii auto să efectueze modificări tehnice la motoare şi la sistemele de evacuare pentru unele modele, faţă de o actualizare a sistemelor software convenită anterior, a anunţat sâmbătă publicaţia germană Der Spiegel, transmite Reuters. 

Decizia vine în urma unui acord între autorităţi, experţi şi funcţionari de stat de la Ministerul Transporturilor din Germania, într-un efort de a preveni interzicerea maşinilor diesel în unele oraşe, susţine Der Spiegel. 

Dacă decizia va fi aprobată, va reprezenta o lovitură pentru producătorii auto Volkswagen, Daimler şi BMW, care au acceptat în august să actualizeze în Germania sistemele software la 5,3 milioane de vehicule diesel, pentru a reduce nivelul poluării. Costurile sunt estimate la cel puţin 500 de milioane de euro (592 de milioane de dolari), dar sunt mai reduse decât în cazul efectuării unor modificări tehnice la motoare şi la sistemele de evacuare. 

Activiştii de mediu susţin că acordul încheiat la doi ani după ce Volkswagen a recunoscut că a manipulat emisiile poluante ale autovehiculelor diesel vine prea târziu şi are efecte reduse, astfel încât consumatorii şi autorităţile trebuie să facă presiuni pentru interzicerea vehiculelor poluante. 

Reprezentanţii Ministerului Transporturilor din Germania nu au fost disponibili pentru comentarii arată Agerpres.

În august, cel mai mare producătorul auto european, Volkswagen AG, a informat că va actualiza pe continent sistemele software la vehiculele echipate cu motoare diesel Euro 5 şi Euro 6 de la toate brandurile sale şi va oferi subvenţii celor care renunţă la maşini diesel mai vechi pentru unele noi. 

Marea Britanie şi Franţa intenţionează să interzică vânzărilor de autoturisme pe benzină şi motorină din 2040, când se vor comercializa doar vehicule electrice, ca parte a planului de reducere a poluării, în timp ce Tesla, cel mai mare producător auto în termeni de capitalizare bursieră, a livrat primilor 30 de clienţi - toţi angajaţi ai Tesla - cel mai nou model, sedanul Model 3, destinat să devină un automobil electric accesibil publicului larg. 

Rezolvarea scandalului emisiilor va fi dificilă în Germania, unde una din cinci slujbe depinde de industria auto, iar mai mult de jumătate din excedentul comercial al ţării vine din acest sector. Aproximativ 800.000 de germani lucrează în domeniul auto. 

Anul trecut, aproximativ 46% dintre maşinile vândute în Germania au avut un motor diesel, dar cererea este în scădere pe fondul scandalului emisiilor. 

Începând din luna septembrie 2015, când Volkswagen a recunoscut că a manipulat emisiile poluante ale autovehiculelor diesel, Guvernul condus de Angela Merkel a fost criticat pentru că nu face suficient pentru a diminua poluarea maşinilor, dar şi pentru legăturile strânse cu producătorii auto. 

Portofoliul grupului Volkswagen este format din 12 mărci, printre care automobilele VW, Lamborghini, Skoda, Seat, Bentley, Audi şi Bugatti, dar şi camioanele MAN şi Scania

Login pentru a posta comentarii.
înapoi la antet

Categorii

Site-uri recomandate

GRUPURI FACEBOOK

Unelte

Despre noi

Social

×

Abonează-te la newsletter!

Fii primul care primește pe email știrile cele mai fierbinți din transporturi!

Va puteti dezabona oricand de la newsletter.