UNTRR - PERMISIUNEA CA ȘOFERII SĂ AJUNGĂ LA CAMIOANE CU AVIONUL, MICROBUZUL SAU AUTOTURISMUL Recomandat
- Scris de Administrator
- Imprimare
UNTRR solicită Comisiei Europene și Guvernului să permită deplasarea cu avionul, microbuzul sau autoturismul personal către camioanele aflate în Europa de Vest, șoferilor profesioniști români care dețin atestat, card tahograf și contract de muncă la firmele de transport rutier românești sau străine.
Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) solicită Comisarului European pe Transporturi, doamna Adina Vălean, Prim-Ministrului României, domnul Ludovic Orban, Ministrului Transporturilor, Infrastructurii și Comunicațiilor, domnul Lucian Bode, Ministrului Afacerilor Interne, domnul Marcel Vela, Ministrului Afacerilor Externe, domnul Bogdan Aurescu, Ministrului Economiei, Energiei și Mediului de Afaceri, domnul Virgil Popescu, Secretarului de stat în Ministerul Afacerilor Interne, Șeful Departamentului pentru Situații de Urgență, domnul Dr. Raed Arafat, să permită șoferilor profesioniști români care dețin atestat profesional, card tahograf digital și contract de muncă la firmele de transport rutier românești sau străine, să se deplaseze cu avionul, microbuzul sau autoturismul personal către camioanele aflate în Europa de Vest.
În contextul crizei europene determinate de pandemia COVID-19, firmele de transport rutier internațional dețin un rol vital pentru funcționarea sistemelor medicale și de alimentație publică în România și în UE, iar în acest sens ar trebui să fie permisă deplasarea șoferilor români pentru preluarea camioanelor care operează transporturi internaționale în Europa de Vest, cu respectarea prevederilor contractuale și ale legislației europene privind transporturile rutiere.
Precizăm că sunt peste 150 000 de șoferi români care operează camioane în Europa de Vest și care lucrează atât pentru firme românești, cât și pentru firme din alte State Membre UE.
În UE, aproape 80% din mărfuri sunt transportate pe cale rutieră, astfel că blocarea transporturilor rutiere de mărfuri va crea efecte imediate și catastrofale iremediabile prin oprirea producției și comerțului.
Transportul rutier este principalul contributor la exportul de servicii al României, cu un total de 6,12 miliarde euro în 2019, în creștere cu 10% față de 2018. Transportul rutier generează un sfert din exportul total de servicii al României, de 26,3 miliarde de euro și peste jumătate din soldul total al comerțului internațional cu servicii.
UNTRR solicită autorităților măsuri pentru fluidizare a traficului la frontierele de intrare în România, pentru ca mărfurile esențiale precum medicamentele, alimentele și echipamentele să nu rămână blocate, afectând astfel lanțul de aprovizionare și soluțiile de tratament medical pentru populație.
Totodată, UNTRR solicită Comisiei Europene stabilirea de coridoare europene pentru transportul medicamentelor, echipamentelor și alimentelor și să nu mai lase loc de interpretări și abuzuri din partea statelor membre. Criza noului coronavirus este o problemă europeană, iar statele membre UE trebuie să reacționeze în comun, în mod coordonat, în fața problemelor comune, ținând cont de interdependența activităților economice dintre acestea și cu restul economiei globale. UNTRR consideră că este imperios necesar ca această abordare să înceapă acum, în timp real, fără să se aștepte finalul acestei crize pentru a realiza proceduri pentru o eventuală criză similară în viitor.
Articole înrudite
- Doi răniţi şi trafic afectat după ce un camion şi un microbuz s-au ciocnit pe autostradă
- Un microbuz plin cu elevi a fost izbit în plin de o mașină
- VIDEO. Vulcangas: prima stație de LNG și Bio-LNG din România
- Coliziune între microbuz și autoturism în Giurgiu: 23 de persoane implicate în accident
- Video. VERSUS S03E06: Impozitarea diurnelor șoferilor profesioniști