UNTRR - FĂRĂ CARANTINĂ PENTRU ȘOFERII PROFESIONIȘTI Recomandat
- Scris de Administrator
- Imprimare
UNTRR solicită Guvernului menținerea exceptării de la măsura carantinei pentru șoferii profesioniști care sosesc în România din țările clasificate în categoria de zonă galbenă sau zonă roșie, așa cum a fost pe toată durata pandemiei în România și în toate țările UE.
"Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) solicită Prim-Ministrului României, Florin Cîțu, Ministrului Afacerilor Interne, Lucian Bode, Ministrului Transporturilor și Infrastructurii, Cătălin Drulă, și Secretarului de Stat din MAI, Șeful Departamentului pentru Situații de Urgență, Dr. Raed Arafat, exceptarea de la măsura carantinei pentru șoferii profesioniști care sosesc în România din țările clasificate în categoria de zonă galbenă sau zonă roșie.
Conform Hotărârii nr. 43 din 01.07.2021 privind aprobarea listei țărilor/teritoriilor de risc epidemiologic ridicat, criteriile pe baza cărora se stabilesc acestea, precum și a regulilor de aplicare a măsurii carantinei asupra persoanelor care sosesc din acestea în România, care abrogă HCNSU nr. 28 din data de 14.05.2021 cu modificările și completările ulterioare, nu se regăsește exceptarea de la măsura carantinei a conducătorilor autovehiculelor de transport marfă cu capacitatea maximă autorizată mai mare de 2,4 tone precum și conducătorilor autovehiculelor pentru transport persoane, la sosirea pe teritoriul național din țările clasificate în categoria de zonă galbenă sau zonă roșie.
Totodată, conducătorii auto care sosesc în România din Marea Britanie intră în carantină, cu excepția celor care sunt vaccinați sau au avut SARS-CoV-2 în ultimele 180 de zile.
Având în vedere că șoferii de camioane își efectuează activitatea și odihna în cabină și sunt mai izolați decât orice altă categorie socială, UNTRR solicită reintroducerea în Hotărârea nr. 43 din 01.07.2021 excepțiile de la măsura carantinei pentru:
- conducătorii autovehiculelor de transport marfă cu capacitatea maximă autorizată mai mare de 2,4 tone precum și conducătorii autovehiculelor pentru transport persoane care au mai mult de 9 locuri pe scaune, inclusiv locul conducătorului;
- conducătorii auto, care se deplasează în interesul desfășurării profesiei din statul de rezidență al acestora într-un alt stat membru al Uniunii Europene sau dintr-un alt stat al Uniunii Europene în statul de rezidență, indiferent dacă deplasarea se face prin mijloace individuale sau în cont propriu.
Reamintim că transportul rutier generează un sfert din exportul total de servicii al României și reprezintă peste jumătate din soldul total al comerțului internațional cu servicii. Transporturile rutiere au fost principalul contribuitor la exportul de servicii al României în ultimii ani, cu un total de 5,68 miliarde euro în 2020, din care 5,53 miliarde euro transport rutier de mărfuri. În 2019, sectorul de transport rutier a contribuit cu 6,26 miliarde euro (din care 6,1 miliarde euro transport rutier de mărfuri).
La nivel european, România este a opta piață de transport rutier din Uniunea Europeană și se poziționează pe locul 3 în UE la operațiunile de transport rutier internațional de tip cross-trade (10,5%) și cabotaj (8,2%), după Polonia și Lituania, deși suntem de-abia a 15-a economie ca mărime din UE, ceea ce indică foarte clar că transportul rutier este una dintre cele mai performante activități din România.", se spune în comunicatul UNTRR din 09 iulie 2021.
Articole înrudite
- VIDEO. Scania XT Test & Drive: cele mai puternice camioane de construcții supuse încercărilor
- VIDEO. Vulcangas: prima stație de LNG și Bio-LNG din România
- UNTRR: În 3 luni transportatorii români ar putea avea interzis la internațional!
- UNTRR cere extinderea cu doi ani a termenului limită de retro-echipare cu tahograf inteligent 2
- UNTRR: Transportatorii români, taxați abuziv în Bulgaria