Taxă uriașe pentru camioanele care poluează. Care sunt tarifele Recomandat

Taxă uriașe pentru camioanele care poluează. Care sunt tarifele

Taxa de drum pentru camioanele de peste 7,5 tone explodează în Germania, crescând și cu 83% în funcție de clasa de emisii de CO2. Comisia Europeană a modificat directiva „Eurovignette”, iar Germania e prima țară care o implementează de la 1 decembrie 2023.

 

Ai camion de peste 7,5 tone, din decembrie 2023 plătești „LKW Maut”, taxa de drum, în funcție clasa de emisii de CO2 a vehiculului în Germania.

Față de taxa actuală, prețul crește și cu 83%. În medie, fiecare „TIR” va plăti o suprataxă de aproximativ 200 de euro pe tona de CO2.

Pe scurt, conform legislației europene, sunt stabilite 5 clase de emisii de CO2 pentru camioane. Cu cât clasa de emisii e mai mare, cu atât suprataxa de CO2 e mai mică. Adică, vehiculele grele de transport marfă dintr-o clasă mai mare de CO2 plătesc un tarif mai mic decât cele dintr-o clasă mai mică de CO2.

Dar, atenție! Toate camioanele cu data primei înmatriculari înainte de iulie 2019 sunt automat încadrate în „Clasa I” și vor plăti cea mai mare taxă de CO2, chiar dacă motoarele sunt cu standard de poluare Euro 6.

Citește și: Șoferii români pot fi amendați și cu 4.500 lei dacă nu au rovinietă. Unde au fost amplasate camere

Camioanele înmatriculate după 1 iulie 2019 trebuie să fie încadrate în una dintre cele 5 clase de taxare CO2 în funcție de datele tehnice ale vehiculului.

Transportul de persoane, adică autocarele și minibus-urile, este momentan încadrat la „Clasa 1” de CO2, indiferent de momentul primei înmatriculări, potrivit dkv-mobility.com.

Ai camion de peste 7,5 tone, din decembrie 2023 plătești taxă de CO2 în Germania. Din ianuarie 2024, și în Austria
Prin modificarea directivei 1999/62/EC (Eurovignette Directive), UE încearcă să-și atingă ambițiosul obiectiv de a reduce emisiile de CO2 provenite din transportul rutier cu 15 % până în 2025 și, respectiv, cu 45 % până în 2030.

Germania e prima țară europeană care introduce suprataxa pe CO2, de la 1 decembrie 2023.

De la 1 ianuarie 2024, urmează ca și taxa de drum pentru camioane din Austria să se calculeze în funcție de emisii. Date pentru implementarea acesteia în alte țări UE încă nu au fost comunicate. Se vehiculează doar data de 1 martie 2024 în Cehia.

 Toate vehiculele comerciale de transport marfă vor fi încadrate în aceste noi clase de taxare CO2.

Aceste clase (numerotate de la 1 la 5) sunt stabilite în funcție de data primei înmatriculări a vehiculului (câmpul B din talonul mașinii), împreună cu alte date tehnice ale vehiculului.

Atenție, clasificarea emisiilor de CO2 este diferită de norma de poluare a vehiculului.

C
Regula suprataxei de CO2 este următoarea: cu cât vehiculul este mai ecologic, cu atât tariful de taxare este mai mic.

Pentru camioanele Euro 5 și Euro 6, de exemplu, „LKW Maut”, taxa de drum în Germania, va crește de la 1 decembrie 2023 cu între 35,71% și 83,16%. (www.newsweek.ro)

 


CEFIN CAMION FEST


SCHMITZ OKTOBERFEST 2023

Login pentru a posta comentarii.
înapoi la antet

Categorii

Site-uri recomandate

GRUPURI FACEBOOK

Unelte

Despre noi

Social

×

Abonează-te la newsletter!

Fii primul care primește pe email știrile cele mai fierbinți din transporturi!

Va puteti dezabona oricand de la newsletter.