Șoferul de camion, care a provocat un accident cu 7 morți, folosea cardul tahograf al unui coleg Recomandat

Șoferul de camion, care a provocat un accident cu 7 morți, folosea cardul tahograf al unui coleg

Șoferul camionului care a provocat teribilul accident de la Bălţaţi cu 7 morţi avea în tahograf un card care nu îi aparţinea lui, ci fiului primarului din Dumeşti.

Ziarul de Iaşi a discutat sub protecţia anonimatului cu şoferi care fac curse la balastierele din judeţ. Aceştia au explicat că în mod normal se fac două curse pe zi, timpul de condus fiind limitat la 9 ore. Sunt şoferi care iau carduri de la colegi şi mai merg o a treia cursă, pentru o sută de lei în plus. Pentru a reuşi această performanţă, ei pleacă de dimineaţă în cursă şi gonesc pe drumurile judeţului.

Accidentul teribil cu şapte morţi şi trei răniţi de la Bălţaţi, de marţi dimineaţă, a scos la iveală o realitate cruntă în domeniul transporturilor pe şoselele din Iaşi: pentru un ban în plus, şoferii gonesc pe drumurile judeţului cu camioane de zeci de tone. Firmele de transport au găsit şi metode prin care păcălesc autorităţile, ca şoferii să poată lucra peste limita oboselii. Acest lucru s-a descoperit şi în cazul accidentului de la Bălţaţi: şoferul presupus vinovat care conducea camionul implicat în accident lucra pentru familia primarului din Dumeşti, Mihai Cocoveică. Cardul din tahograful TIR-ului care a zdrobit duba cu şase oameni aparţinea fiului primarului.

Un alt şofer de camion ne-a povestit că el cunoaşte speţa accidentului de la Bălţaţi, ba se cunoştea şi cu Radu Andrei, tânărul de 30 de ani care ar fi provocat accidentul cu şapte morţi de la Bălţaţi. Acesta lua aproximativ 100 de lei pe o cursă în plus, adică a treia pe zi. El trebuia astfel să “ciupească" din timpii altui şofer, aşa că îi folosea cardul. “Şoferul a plecat de la Dumeşti la ora 6 dimineaţa, deoarece nu sunt controale de la ISCTR, decât după ora opt. El a pus cardul băiatului primarului în tahograf, apoi a plecat în cursă. Pe la ora 9, el trebuia deja să plece din balastieră. Atunci trebuia să scoată cardul fiului primarului din tafograf şi să îl introducă pe al lui în aparat. Apoi se porneşte spre Iaşi, iar în caz de control nu îl poate amenda nimeni, deoarece este în timpul legal. El trebuia să planifice mereu, adică să îi ajungă programul de condus de 9 ore, mai ales că el muncea până la ora 20 sau 21", ne-a spus şoferul.

În mare, un şofer de camion are voie să conducă efectiv, maximum 180 de ore pe lună. În rest, acesta poate lucra la firmă, însă nu poate conduce. Însă, pentru un bonus la venituri, şoferii de pe camioane care aduc nisip sau sorturi de la balastierele de pe râurile Moldova sau Siret fac o cursă în plus, zilnic. De regulă, două curse de balast aduse la Iaşi, pe drumul european, ar fi de ajuns, însă mulţi dintre şoferi încearcă imposibilul: vor să întreprindă trei curse. Însă, drumul aglomerat de la Iaşi până la balastierele de pe cele două râuri reprezintă o provocare pentru şoferi, atât din punct de vedere al oboselii cât şi a timpilor de condus. Asftel, şoferii mai tineri care rezistă oboselii împrumută cardurile de tahograf de la cei mai în vârstă şi cărora le ajung cele 180 de ore pe lună. 

 

Login pentru a posta comentarii.
înapoi la antet

Categorii

Site-uri recomandate

GRUPURI FACEBOOK

Unelte

Despre noi

Social

×

Abonează-te la newsletter!

Fii primul care primește pe email știrile cele mai fierbinți din transporturi!

Va puteti dezabona oricand de la newsletter.