Șofer de camion cu RCA românesc a lovit 15 mașini în Croația. Era băut Recomandat
- Scris de tirmagazin3
- Imprimare
Societățile de asigurare din România, uneori direct alteori prin asociația reprezentativă, UNSAR, obișnuiesc să transmită topuri privind cele mai mari daune acoperite RCA. De exemplu, anul trecut, despăgubirea cea mai mare, conform surselor citate, a fost de 5,6 milioane de lei. În fapt, firmele din România pot plăti anual despăgubiri cu mult mai mari, numai că nu pentru accidente din țară.
Cea mai mare despăgubire plătită anul trecut în baza unei polițe RCA a fost de peste 5,6 milioane de lei, arată o analiză realizată la nivelul Uniunii Naționale a Societăților de Asigurare și Reasigurare din România. Analiza amintită s-a oprit însă la finalul lunii octombrie 2023, iar până la sfârșitul anului s-a mai plătit o daună, de aproape 9 milioane de lei, de către Omniasig, pentru un accident din Franța soldat cu 15 răniți. Din ce se știe până acum, cele două daune nu sunt nici pe departe cele mai mari din istorie.
Altfel spus, chiar dacă în România limita maximă pentru daune materiale este puțin peste 1,2 milioane de euro pentru daune materiale și aproximativ 6 milioane de euro pntru vătămări și decese, suma plătită de firma RCA de aici este decisă în funcție de regulile din țara de unde provine mașina lovită.
Cazul despre care spuneam că ar puea stabili un nou record și care, în orice caz, se va situa într-un top all time al despăgubirilor pe RCA, implică un camion asigurat de Axeria Iard, societate intrată pe piață din România în 2021, în baza pașaportului european, și poziționată deja în top 3-4 RCA, cu peste 800.000 de polițe în vigoare. Respectivul camion, condus, după primele cercetări, de un șofer beat și drogat, a „luat la rând” nu mai puțin de 15 vehicule, într-un accident monstru soldat cu mai multe daune totale pe zona materială și cu 18 răniți, dintre care patru cu șanse mici de supraviețuire. Accidentul a avut loc în Croația. Fazele sunt încă incipiente în privința stabilirii daunelor însă sursele noastre spun că firma se așteaptă să fie vorba despre daune care să se apropie de maximul stabilit prin Directiva RCA, adică peste 6 milioane de eurp pentru vătămări și peste 1,2 pentru daune materiale. Axeria Iard are reasigurare care acoperă astfel de daune foarte mari.
Paradoxal, clientul care a provocat această daună nici măcar nu a fost dorit de companie. Mai mult, Axeria, ca majoritatea celorlalți asigurători de la noi, face tot posibilul să scape de asigurarea camioanelor, despre care se știe că generează accidente costisitoare, mai ales în afara țării. Camionul de față a fost alocat de către BAAR către Axeria în cadrul sistemului asiguratului cu risc ridicat, la care poate apela orice șofer care primește pe piață oferte peste un anume nivel și care este utilizat pentru zeci de mii de camioane.
Articole înrudite
- Cozi uriașe la RAR. Care este motivul?
- Camioane blocate din cauza zăpezii. Unele nu aveau anvelope de iarnă
- Șofer român de camion „le-a mutat nasul” polițiștilor nemți. Cât de beat era?
- Un camion a derapat de pe carosabil la Călărași
- Un camion a căzut în groapa unde a aruncat ilegal mizerie. L-au scos cu macaraua