Salariile șoferilor români de camion din UK au crescut cu 25%. Înainte, eram sclavi Recomandat
- Scris de tirmagazin3
- Imprimare
Isabelle Ladan, în vârstă de 55 de ani, s-a mutat din România în Nottingham împreună cu cei patru copii și soțul său. Șoferul român de HGV din Beeston spune că "mingea este în curtea noastră", în timp ce companiile caută personal pe fondul lipsei de personal. Salariul său orar a crescut de la 12 la 16 lire sterline.
Un șofer de TIR din Nottingham a declarat că Marea Britanie "are nevoie de lucrători din UE mai mult ca oricând", în condițiile în care deficitul de șoferi continuă să afecteze companiile la nivel național.
Isabelle Ladan, un șofer calificat de HGV din Beeston, a declarat că acum este "bombardată" cu oferte din partea companiilor, iar salariul său pe oră a crescut. Femeia în vârstă de 55 de ani, originară din România, a adăugat: "Companiile britanice sunt acum disperate după șoferi din UE - au nevoie de noi mai mult ca niciodată. Este de fapt amuzant cum a funcționat Brexit - au obținut ceea ce au vrut și acum văd o criză“, a declarat românca pentru nottinghampost.uk.
„Acum mă roagă să lucrez pentru ei, înainte ne tratau ca pe niște sclavi“
"Alți șoferi și nou-veniți care nu au putut ajunge în Regatul Unit din cauza Brexitului au găsit alternative. Companiile britanice, pe de altă parte, au de suferit din această cauză. Sunt bombardată cu mesaje de la alte companii care mă roagă să lucrez pentru ele. Acum am posibilitatea de a alege, în timp ce înainte unele dintre ele ne tratau ca pe niște sclavi“, a nuanțat românca. "Mingea este acum în terenul nostru".
"Nu am ales această viață, am fost muziciană în România. Dar atunci când ai o familie și viața din țara ta de origine nu îți poate oferi prea multe, trebuie să faci sacrificii.". Ea a declarat că este recunoscătoare pentru viața pe care și-a construit-o în Nottingham, dar i-a criticat și pe cei care au crezut că Brexit-ul "ar fi în beneficiul lor".
„A fost greu, dar ne place aici. Îmi amintesc că, înainte de Brexit, toți șefii de companii spuneau cum le va fi benefic. Nu pare să fie așa. Când penuria a lovit industria, salariul meu orar a crescut de la 12 la 16 lire sterline, iar acum sunt plătit și când sunt în pauză", a adăugat ea."Și știu că majoritatea șoferilor români, inclusiv eu, vom face toate orele dacă vom putea. Suntem cu toții oameni foarte muncitori și iubim această țară. Suntem obișnuiți să lucrăm multe ore, în condiții proaste“.
Șoferii români de TIR, câștigătorii crizei transporturilor din UK
Acest lucru vine după ce mai multe benzinării din Nottinghamshire au fost găsite în criză de combustibil, iar cozile de șoferi au început să șerpuiască în căutare de benzină.
Companiile din domeniul alimentar au fost, de asemenea, afectate de criza națională, multe întreprinderi confruntându-se cu dificultăți din cauza problemelor continue legate de lipsa șoferilor.
Cel mai recent, s-a raportat că un program temporar de acordare a vizelor, menit să faciliteze munca șoferilor de camion străini în Marea Britanie, va fi pus în aplicare timp de trei luni. Se pare că în cadrul acestui program ar putea fi eliberate aproximativ 5.000 de vize. (stiridiaspora.ro)
Articole înrudite
- FOTO&VIDEO Zeci de șoferi de camion au rămas înzăpeziți
- Camion încărcat de 3 ori peste greutatea admisă. N-avea nici autorizație de transport
- COD ROȘU Remorca unui camion a fost luată de vânt
- Accident teribil pe Valea Oltului între două camioane
- Un șofer de camion a fost condamnat la închisoare pe viață. Ce crime a făcut?