REPORTAJ. Patronii români preferă să plătească amenzi în loc să își trimită șoferii la hotel Recomandat

REPORTAJ. Patronii români preferă să plătească amenzi în loc să își trimită șoferii la hotel

Poliția și serviciile de inspecție au verificat luni 341 de camioane în zona portuară din Anvers. Camionagii își petrec acolo weekend-urile, adesea în condiții de muncă și de trai deplorabile, în parcări mari. Cu toate acestea, mulți dintre ei nici nu par să se supere prea mult. "În total, au fost date amenzi în valoare de 255.762 de euro, majoritatea în ceea ce privește compania de transport."

Operațiunea de amploare, denumită Pukhus, a început luni dimineață, în jurul orei 8.00. Poliția a înconjurat parcul de camioane Goordijk de pe Noorderlaan și a scanat întreaga zonă cu ajutorul dronelor.

Scopul acțiunii a fost acela de a verifica toate camioanele prezente și pe șoferii acestora pentru a depista eventuale încălcări ale legislației sociale. Prin urmare, acțiunea s-a concentrat asupra politicilor angajatorilor. Aceștia sunt, în teorie, obligați să vegheze asupra condițiilor de muncă și de viață ale șoferilor lor, însă practica lasă adesea de dorit.

Poliția și serviciile de inspecție au căutat eventuale încălcări ale legislației sociale.

"De exemplu, verificăm odihna săptămânală a șoferilor, dar și dacă aceștia nu ar trebui să își petreacă odihna lungă în cabina camionului. De asemenea, șoferii ar trebui să aibă voie să se întoarcă acasă la fiecare patru săptămâni", a explicat la fața locului auditorul de muncă Pieter Wyckaert. Pe lângă mai multe inspectorate sociale naționale și străine, la acțiune au participat și ministrul justiției, Paul Van Tigchelt (Open Vld), și ministrul de interne, Annelies Verlinden (CD&V).

"În cazul încălcărilor, angajatorul șoferului va primi o amendă imediată începând de la 1.800 de euro." În cazul în care această amendă nu este plătită, camionul poate fi confiscat. "Dar, în general, observăm că angajatorii aleg totuși să plătească această colectare imediată", spune Wyckaert.

Inspecția socială a lansat, de asemenea, o investigație asupra unei companii românești care utilizează parcul de camioane Goordijk de pe Noorderlaan ca bază de operațiuni

Teama de concediere

Acest lucru este confirmat de Claudiu, unul dintre șoferii verificați din România care dorește să vorbească liber cu presa.

"Șeful nostru știe că suntem în neregulă, dar speră să scăpăm cu o amendă. Este mai ieftin decât să trebuiască să asigure mereu un hotel sau un apartament pentru toți șoferii", spune el oarecum resemnat.

Ceea ce ne spune el se repetă de mai multe ori în conversațiile noastre cu șoferi de camion, în majoritate români și bulgari. Puțin mai departe, Cristian și Ionuț se alătură compatriotului lor. "Poliția ne-a spus că nu avem voie să ne petrecem noaptea aici, dar unde să mergem?", se întreabă Cristian cu voce tare. Cei doi bărbați mai precizează că mai mulți colegi preferă, de asemenea, să bage în buzunar banii pentru înnoptarea în hotel.

"Pur și simplu nu sunt suficiente hoteluri în această zonă portuară. Ca să nu mai vorbim de igiena din acele hoteluri. Și, în plus, nu ne place să ne lăsăm camionul nesupravegheat, altfel hoții vor avea mână liberă. Pe noi, camionagiii, nu ne deranjează să ne petrecem noaptea în propriul camion", a spus Cristian. "Controalele astea nu sunt bune", crede Ionuț. "Noi muncim pe brânci pentru a ne întreține familiile și ne este frică să nu fim concediați. Trebuie să rămână fezabil pentru toată lumea", spune el.

"Ne dăm silința să ne întreținem familia"

În total, 341 de camioane se aflau în parcare. "Au fost verificate toate cele 202 vehicule ai căror șoferi erau prezenți. Pentru 135 de șoferi, s-a constatat că angajatorul nu a oferit cazare adecvată, aceștia și-au petrecut weekendul în camioanele lor", a declarat purtătorul de cuvânt al poliției, Wouter Bruyns.

"S-a constatat că 35 de șoferi au fost plecați de acasă mai mult de patru săptămâni, iar în 70 de cazuri camioanele nu s-au întors în țara în care compania are o sucursală de mai mult de opt săptămâni", spune Bruyns. "Au fost emise amenzi în valoare totală de 255.762 de euro, majoritatea împotriva companiei de transport." Inspectoratul social a lansat, de asemenea, o anchetă privind o companie românească care folosește parcarea ca bază.
Sursa, video și mai multe FOTO  AICI


VLASE AMBASADOR F-MAX


STAREA TRANSPORTURILOR - RADU DINESCU

 

Login pentru a posta comentarii.
înapoi la antet

Categorii

Site-uri recomandate

GRUPURI FACEBOOK

Unelte

Despre noi

Social

×

Abonează-te la newsletter!

Fii primul care primește pe email știrile cele mai fierbinți din transporturi!

Va puteti dezabona oricand de la newsletter.