Raport IRU: În 2026 va exista un deficit de 2 milioane de șoferi de camion și autocar Recomandat

Raport IRU: În 2026 va exista un deficit de 2 milioane de șoferi de camion și autocar

Un nou raport al Organizației Internaționale a Transportului Rutier (IRU) arată că deficitul de șoferi de camioane, autobuze și autocare din Europa este scăpat de sub control, ca urmare a creșterii cererii de transport și a îmbătrânirii populației de șoferi.

Decalajul tot mai mare dintre șoferii noi și cei care se pensionează va tripla rata posturilor vacante de șofer de camion, la peste 60% până în 2026 și de peste cinci ori pentru șoferii de autobuz și autocare, la aproape 50% până în 2026.
Noul raport evaluează șase țări care reprezintă două treimi din totalul sectorului transportului rutier de mărfuri din Europa și patru țări pentru transportul de călători, reprezentând 28 % din total. Dacă nu se iau măsuri pentru ca profesia de conducător auto să devină mai accesibilă și mai atractivă, Europa ar putea duce lipsă de peste două milioane de conducători auto până în 2026, afectând jumătate din toate deplasările de mărfuri și milioane de călătorii de pasageri.

În ciuda faptului că salariile șoferilor sunt de până la cinci ori mai mari decât salariile minime medii, raportul evidențiază date alarmante privind dificultățile în accesarea profesiei de șofer, în special pentru tineri, și atractivitatea acestora, în special pentru femei. 

Femeile și tinerii care sunt cel mai puțin integrați în profesie

Există o proporție scăzută de șoferi tineri (6 % pentru transportul de marfă și 5 % pentru transportul de călători), în ciuda salariilor bune ale șoferilor și a șomajului constant ridicat în rândul tinerilor în multe țări.

Femeile reprezintă, de asemenea, doar un procent mic de șoferi de camioane, în ciuda nivelurilor semnificative ale șomajului în rândul femeilor în unele țări. Spania, de exemplu, are una dintre cele mai ridicate rate ale șomajului în rândul femeilor din Europa (14 %), dar una dintre cele mai scăzute proporții de șoferi de camioane de sex feminin (2 %)

.
Autoritățile publice ar trebui, de asemenea, să ia măsuri pentru a preveni creșterea deficitelor, inclusiv:

Stabilirea vârstei minime de conducere la 18 ani, cu pregătire de la 17 ani
Subvenționarea costurilor de acordare a licențelor și de formare a noilor conducători auto
Construirea unor zone de parcare mai sigure și mai sigure



CAMION FEST OCTOMBRIE 2022


TRANSPORTATORI ÎN CONSTRUCȚII E06

 

Login pentru a posta comentarii.
înapoi la antet

Categorii

Site-uri recomandate

GRUPURI FACEBOOK

Unelte

Despre noi

Social

×

Abonează-te la newsletter!

Fii primul care primește pe email știrile cele mai fierbinți din transporturi!

Va puteti dezabona oricand de la newsletter.