Promisiune „reîncălzită”: Mașini puse în trenuri spre graniță

Promisiune „reîncălzită”: Mașini puse în trenuri spre graniță

Pentru început, vorbim despre o cursă estivală: Arad - Constanța. Ideea nu este nouă, și se folosește în Europa. Problema este că avem doar două vagoane pentru transportul autoturismelor, și o singură gară cu rampă specială pentru a încarca vehicule, la București.

Călătoria pe traseul Arad - Brașov - București - Constanța durează acum 13 ore și 11 minute, și costă 234 de lei. La această sumă s-ar adaugă și prețul pentru transportul mașinii, într-un vagon special, circa 200 de lei, spun cei de la Autoritatea pentru Reformă Feroviară.

Ștefan Roșeanu, președintele Autorității pentru Reformă Feroviară: „O să analizăm în ce măsura pot fi introduse măcar pentru serviciile de vară, pentru că atunci sunt utile pentru a mai degreva aglomerația de pe autostrăzi. Un astfel de serviciu este util pe distanțe relativ lungi”.

Cum se va putea realiza acest lucru


Pentru a-și putea îmbarca mașina în tren, șoferul va utiliza o rampă mobilă specială. Apoi va achita două bilete, unul pentru autoturism și unul pentru pasageri, și va primi un tichet. Mașina va rămâne pe platforma specială, iar călătorii vor folosi vagoane obișnuite până la destinația finală. Aici, mașina va fi descărcată tot cu ajutorul unei rampe mobile.
Luați în calcul că, față de cele 15 ore estimate pentru călătorie, veți mai adăuga cel puțin două pentru procedurile necesare de a urca autovehiculul în garnitura specială. Ce-i drept, în tren nu veți mai sta în trafic, iar riscurile unui accident sunt mai mici. Pe cale rutieră, aceeași distanță este estimată la puțin peste zece ore.

În Europa, asemenea curse există pe rutele internaționale Dusseldorf - Verona și Villach - Edirne. Pe distanțe scurte, pasagerii nu-și părăsesc mașina. Andreia și Ion s-au plimbat așa pe lângă Zermatt, în Elveția, la granița cu Italia, unde există o infrastructură rutieră bine pusă la punct.


România a mai încercat să introducă curse speciale pentru autoturisme pe rutele Istanbul și Salonic, în 2017. În acest moment, asemenea variante nu se mai regăsesc în oferta CFR Călători. Și Franța a renunțat, acum treiani, la trenurile care transportau pasageri și mașini. Motivul - nu erau rentabile, pentru că n-au avut succes la public și funcționau la două treimi din capacitate.


TRANSPORTATORI ÎN CONSTRUCȚII EP.07


FORD TRUCKS 3000

Login pentru a posta comentarii.
înapoi la antet

Categorii

Site-uri recomandate

GRUPURI FACEBOOK

Unelte

Despre noi

Social

×

Abonează-te la newsletter!

Fii primul care primește pe email știrile cele mai fierbinți din transporturi!

Va puteti dezabona oricand de la newsletter.