PROFITUL TRANSPORTATORILOR VA CREȘTE CU 40% PÂNĂ ÎN 2030 Recomandat
- Scris de tirmagazin3
- Imprimare
Transportul autonom se va instala, probabil, în patru valuri.
Fiecare etapă va reduce costurile de operare pentru transportatorii auto, potrivit unui nou raport al consultantului de afaceri McKinsey&Co. Miliarde de dolari ar putea fi economisite de-a lungul lanțului de furnizare în transporturi, a scris McKinsey în raportul emis în această lună. În ceea ce privește transportul de mărfuri, datele prevăd o creștere cu 40% a profiturilor până în 2030.
Cu o autonomie totală, costurile de operare ar scădea cu aproximativ 40%
Cum calculul a fost făcut pentru SUA, autonomia completă ar salva companiile americane de transport de la cheltuieli cifrate între 85 miliarde dolari și 125 miliarde de dolari, în decurs de 10 până la 20 de ani, după adoptarea modului autonom de condus.
Raportul a evidențiat că domeniul logisticii va include roboți care vor lucra alături de oameni și vor fi ajutați de drone de interior. Un nou mod de a merge, bazat pe de conectivitate și pe analiza datelor din exterior, ar putea genera o eficiență de până la 25%, se spune în raport. Într-un raport din 2016, McKinsey a prezis că o treime din noile camioane grele vor rula semi-autonom până în 2025.
Platooning
Mai mulți constructori de camioane testează condusul în pluton, aspect care poate aduce la o economie de combustibil prin îmbunătățirea eficienței aerodinamice obținută din deplasarea în coloană și apropiată. Platooning-ul, care inițial ar avea un șofer în fiecare vehicul, ar putea reduce costul total de exploatare cu 1%, a spus McKinsey.
În cinci până la șapte ani, condusul în pluton cu un șofer doar în camionul inițial ar putea economisi 10% din costurile de exploatare. Armata SUA va testa condusul în pluton fără șofer la două baze americane.
McKinsey prezice că, în decurs de șapte până la zece ani, camioanele fără șofer vor funcționa pe întregul sistem de autostrăzi interstatale și în alte zone geografice împrejmuite, în funcție de condițiile meteo și de vizibilitate. Infrastructura, care va permite camioanelor să comunice cu semafoarele, va fi cheia pentru a face acest lucru posibil.
Conducătorii auto vor prelua camioanele la ieșirile interstatale și le vor conduce spre destinațiile lor finale, pe străzile orașului. Această autonomie limitată ar crea economii totale de 20%, a spus McKinsey.
Autonomie completă
În cele din urmă, McKinsey vede camioane complet autonome pe toate drumurile, fără șoferi, de la încărcare până la livrare. Economiile de costuri vor fi de aproximativ 45%.