Pe unde vor circula TGV-urile românești
- Scris de tirmagazin3
- Imprimare
Peste 201 milioane de euro din Fondul de coeziune, perioada de programare 2014-2020, vor fi investite în faza a doua a proiectului privind modernizarea legăturii feroviare dintre localităţile Sighişoara (judeţul Mureş) şi Coşlariu (judeţul Alba), informează Comisia Europeană.
Aceasta secţiune face parte din ruta de cale ferată care leagă oraşul Braşov de frontieră cu Ungaria, parte a Reţelei transeuropene de transport. După reabilitarea celor aproape 100 de km de cale ferată, trenurile vor putea circula cu viteze de 120 -160 km/h, iar timpul de călătorie între cele două localităţi se va reduce la jumătate.
"Finanţarea proiectelor menite a îmbunătăţi legăturile feroviare în România reprezintă o investiţie în economia reală a regiunii, deoarece acest lucru va aduce beneficii directe mediului de afaceri local, dar şi turismului. Totodată, prin reducerea timpului de transport şi prin promovarea unui tip de mobilitate ecologică, acest proiect va contribui în mod direct la îmbunătăţirea calităţii vieţii românilor", a remarcat comisarul european pentru politica regionala, Corina Creţu.
Linia de cale ferată Sighişoara - Coşlariu traversează judeţele Mureş, Sibiu şi Alba, iar acest proiect finanţat de Uniunea Europeană, care se estimează că va fi terminat în 2018, va aduce beneficii unui milion de locuitori din zonă.
Reabilitarea tronsoanelor de cale ferată Coşlariu - Simeria (74,431 km) şi Sighişoara - Coşlariu (99,04 km) are ca obiectiv general asigurarea interoperabilităţii infrastructurii feroviare de-a lungul Coridorului IV Paneuropean (ramura nordică), îmbunătăţirea calităţii transportului feroviar prin modernizarea infrastructurii şi suprastructurii feroviare, sporirea vitezei de circulaţie la 160 km/h pentru trenurile de călători şi la 120 km/h pentru trenurile de marfă şi introducerea sistemului ERTMS/ETCS Nivel 2.
Proiectele localizate în regiunile de dezvoltare din Vestul şi Centrul României, în limitele judeţelor Alba, Hunedoara, Mureş şi Sibiu, au fost structurate în două faze de finanţare - faza I-a co-finanţată de UE în cadrul perioadei 2007-2013 şi faza a II-a implementată în cadrul perioadei de programare 2014-2020.
Articole înrudite
- Cozi uriașe la RAR. Care este motivul?
- Camioane blocate din cauza zăpezii. Unele nu aveau anvelope de iarnă
- Șofer român de camion „le-a mutat nasul” polițiștilor nemți. Cât de beat era?
- Un camion a derapat de pe carosabil la Călărași
- Un camion a căzut în groapa unde a aruncat ilegal mizerie. L-au scos cu macaraua