Pachetul Mobilitate adâncește criza șoferilor de camion. Deficitul va ajunge la 500.000 în Europa Recomandat
- Scris de tirmagazin3
- Imprimare
Șeful regional al uneia dintre cele mai mari companii de transport din lume a avertizat că criza șoferilor de camioane se va intensifica anul viitor, pe măsură ce salariile cresc și lipsa forței de muncă se intensifică.
Luis Gomez, președintele unei companii de transport de marfă cotată la New York, prezice că noile reglementări impuse de UE vor exercita presiuni suplimentare asupra comercianților cu amănuntul și a producătorilor anul viitor. De asemena, vor exista perturbări în lanțul de aprovizionare în acest Crăciun, scrie businesspress.in.
Europa a fost afectată de un deficit de șoferi
Problemele din Marea Britanie sunt deosebit de grave, deoarece Brexit-ul, pandemia, reformele fiscale au contribuit la criza lanțului de aprovizionare.
Acest lucru a lăsat rafturile supermarketurilor goale, producătorii au închis liniile de producție și multe grupuri logistice se pregătesc pentru un Crăciun fără marfă, în timp ce comercianții cu amănuntul avertizează că mai multe bunuri vor fi epuizate.
Gomez a spus că, datorită legislației mai stricte a UE care va regelmenta munca în domeniul transportului rutier comercial (Pachetul de mobilitate), care va intra în vigoare în februarie 2022, criza din întreaga industrie nu se va atenua anul viitor.
El a spus: „Acest Pachet Mobilitate va intra în vigoare pe 21 februarie 2022 și va crea alte restricții de capacitate”, adăugând că „costurile de transport vor crește cel puțin pentru următoarele 18 luni”.
Conform datelor Transport Intelligence Organisation, în Europa există o lipsă estimată de 400.000 de șoferi de camioane, iar această meserie este tot mai cerută din cauza creșterii cumpărăturilor online cauzată de pandemie.
Dar Gomez a spus că urmare a aplicării Pachetului Mobilitate și a cererii puternice, deficitul de șoferi se va adânci și salariile vor crește brusc.
Reforma Pachetului Mobilitate de transport al UE a fost aprobată după trei ani de negocieri anul trecut. Camioanele trebuie să se întoarcă în țara lor la fiecare opt săptămâni.