NARCIS NEAGA A EVALUAT „DIN OCHI” UN DRUM ȘI A ALOCAT 387 MILIOANE LEI Recomandat
- Scris de tirmagazin3
- Imprimare
Corpul de Control al Ministerului Transporturilor a identificat o serie de deficienţe la nivelul unităţilor din subordinea Ministerului Transporturilor.
Acestea vor fi comunicate instituţiilor abilitate pentru luarea măsurilor care se impun, probleme grave fiind identificate în cazul contractului de lucrări pentru punerea în siguranţă a obiectivelor de pe DN 15, zona Bicaz, informează Ministerul Transporturilor.
"După prima lună de mandat, s-a terminat o etapă din misiunile de audit şi control dispuse de către conducerea Ministerului. Astfel, la nivelul unităţilor aflate în subordinea sau sub autoritatea Ministerului, au fost identificate o serie de deficienţe care vor fi comunicate organelor abilitate ale statului, pentru luarea măsurilor care se impun. Modul în care au fost cheltuite fondurile publice şi respectarea dispoziţiilor legale referitoare la procedurile de achiziţii publice au fost printre temele controalelor realizate.
În cazul Direcţiei Regionale Drumuri şi Poduri (DRDP) Iaşi, din cadrul Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), au fost efectuate verificări cu privire la derularea achiziţiilor publice în anul 2019. Aici Corpul de Control al Ministerului a identificat o serie de deficienţe grave în desfăşurarea şi atribuirea contractului de achiziţie publică de proiectare, asistenţă tehnică şi execuţie de lucrări pentru punerea în siguranţă a obiectivelor de pe DN 15 km 242+200 - km 286+250 (zona Bicaz)".
Știau dar nu au făcut nimic
Potrivit sursei citate, conducerea DRDP Iaşi cunoştea situaţia acestui sector de drum încă din anul 2018, dar nu a întreprins demersurile necesare pentru remedierea problemelor existente, în privinţa refacerii părţii carosabile în urma alunecărilor de teren, asigurarea siguranţei participanţilor la trafic şi promovarea documentelor ce stau la baza elaborării şi aprobării actelor normative necesare alocării sumelor pentru intervenţie.
Mai mult, reprezentanţii Ministerului Transporturilor consideră că agravarea stării drumului DN 15, din primăvara anului 2019, pe unele sectoare, a fost cauzată de inacţiunea DRDP Iaşi şi de ignorarea măsurilor din Programul pentru prevenirea alunecărilor de teren, anexă la Hotărârea nr. 25/2018 a Comitetului judeţean Neamţ pentru situaţii de urgenţă.
A văzut, a plătit
Pe de altă parte, în comunicat se precizează că fostul director al companiei de drumuri, Narcis Neaga, a aprobat o sumă de peste 387 milioane lei destinată acestor lucrări, fără a avea la bază un studiu geodezic şi o expertiză tehnică, ci doar în urma inspecţiei vizuale a obiectivelor.
Mai mult, deşi în urma încheierii contractului de achiziţie publică, din data de 13 mai 2019, antreprenorul avea obligaţia depunerii unei garanţii de bună execuţie (10% din preţul contractului), acest lucru nu s-a întâmplat la momentul semnării, conform obligaţiilor contractuale, ci cu o întârziere de 5 luni, în condiţiile în care scrisoarea de garanţie a fost emisă în data de 18 octombrie 2019. Acest lucru a fost posibil prin semnarea unui act adiţional potrivit căruia antreprenorul putea constitui garanţia de bună execuţie prin reţineri succesive de sume, în urma lucrărilor efectuate.