Modificare a Codului Rutier. Șoferii, obligați la utilizarea luminilor diurne și de întâlnire pe toate categoriile de drumuri publice Recomandat
- Scris de Administrator
- Imprimare
Șoferii au, începând de ieri, 16 iunie 2023, obligația de a folosi în timpul zilei luminile de întâlnire sau luminile pentru circulația diurnă pe toate categoriile de drumuri publice, nu doar pe autostrăzi sau drumuri naționale europene.
Obligația este aplicată la 3 zile de la publicarea noii legi în Monitorul Oficial.
Până acum, în țară, conducătorii autovehiculelor aveau obligația să folosească luminile de întâlnire sau pe cele de zi doar pe autostrăzi, pe drumurile expres și pe cele naționale europene (E).
Legea nr. 168/2023 pentru modificarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 195/2002 privind circulația pe drumurile publice (Codul rutier) a intrat în vigoare de la 16 iunie 2023.
Mai exact, la articolul 44, alineatul (2) din OUG 195/2002 se modifică și va avea următorul cuprins: „(2) În circulația pe toate categoriile de drumuri publice conducătorii de autovehicule și tractoare agricole sau forestiere sunt obligați să folosească și în timpul zilei luminile de întâlnire sau luminile pentru circulația diurnă.”
Astfel, începând de vineri, 16 iunie, șoferii sunt obligați să folosească luminile de întâlnire sau luminile de circulație diurnă (DLR – Daytime running lights) pe toate categoriile de drumuri publice de la noi din țară.
Modificările au fost promulgate de președintele Klaus Iohannis și publicate în Monitorul Oficial.
Sancțiuni prevăzute de codul rutier pentru nerespectarea prevederilor referitoare la luminile de întâlnire
Modificările la OUG 195/2002 includ și articolul 108 alineatul (1) litera a), punctul 7, care prevede sancțiuni pentru cei care nu respectă această obligație.
Potrivit acestui paragraf din lege, „nerespectarea obligației de a folosi și pe timpul zilei luminile de întâlnire sau luminile pentru circulația diurnă, pe toate categoriile de drumuri publice atrage după sine sancțiunea unei amenzi și două puncte de penalizare”.
În Parlament, proiectul de lege a fost respins inițial de senatori în 2020.
Ulterior, Guvernul a transmis aleșilor că susține inițiativa și a fost avizat anul trecut, în luna octombrie.
Proiectul final a fost votat în plenul Camerei Deputaților, a fost promulgat de președintele Iohannis și a intrat în vigoare de vineri, 16 iunie 2023.
Articole înrudite
- Un camion „de Formula 1”, oprit de poliție. Mergea și cu 150 km/oră. Ce amendă a luat?
- Noul Cod Rutier, modificat. Reguli care pot afecta șoferii, direct, de vehicule comerciale
- Codul Rutier, modificat: permis suspendat până la 4 luni și amenzi până la 2.900 lei
- Modificare ASF la cererea UE: Tarifele RCA, în funcție de firma de asigurare și canalul de distribuție
- UNTRR CERE MODIFICARE LEGISLAȚIEI DE OBȚINERE A CERTIFICATELOR DE URGENȚĂ