Lucrările la metrou, încă o întârziere
- Scris de tirmagazin3
- Imprimare
Ministrul Fondurilor Europene Rovana Plumb a declarat, miercuri, că nu ştie dacă va fi respectat termenul de finalizare fixat pentru 2023 al magistralei de metrou M6, pe tronsonul 1 Mai-Tokyo, deoarece acest lucru depinde de rapiditatea cu care se vor derulaproceduril de licitaţie şi achiziţie.
„Ce pot să vă spun ca o veste foarte bună care susţine dezvoltarea aeroportului Henri Coandă, linia de metrou care va lega Gara de Nord de Aeroportul Otopeni. Mă bucur că chiar astăzi Comisia Europeană să fi dat acordul pentru finanţarea liniei de metrou pe care noi o numim linia M6, care leagă staţia 1 Mai de Aeroportul Otopeni. E finanţată prin Comisia Europeană, porţiunea de la 1 Mai până la zona Băneasa. Noi îi spunem staţia Tokyo. Încercăm până la sfârşitul lunii (februarie – n.r.) sau până în 15 martie, din informaţiile pe care le am de la Metrorex, să se lanseze licitaţia pentru restul construcţiei.
Mai avem o porţiune care va fi finalizată, iar până la 15 martie finalizăm finanţarea ultimului tronson de la Băneasa şi până la Aeroportul Otopeni. Termenul de finalizare este 2023, pentru că este pe fonduri UE. Nu ştiu să vă spun dacă până în 2023 va fi finalizată pentru că depinde de procedura de licitaţie, de achiziţie, totul depinde de modul cum se vor finaliza procedurile”, a declarat Rovana Plumb, miercuri seară la România Tv.
Aceasta a adăugat că joi dimineaţă, alături de ministrul Finanţelor, Eugen Teodorovici, va avea o întâlnire cu constructorii din domeniu.
„Mâine dimineaţă (joi -n.r.) nu vom avea întâlnire cu constructorii pe zona metroului. Mâine dimineaţă avem întâlnire cu şefii de şantier pentru infrastructura rutieră pentru a cunoaşte cu ce sprijin putem veni în întâmpinarea lor. Vrem să ştim ce probleme sunt pentru a putea să le soluţionăm. La întâlnire voi merge cu domnul ministru Teodorovici pentru a veni în sprijinul constructorilor pe care îi dorim parteneri”, a completat Rovana Plumb.
Comisia Europeană a aprobat, miercuri, a aprobat, miercuri, alocarea a peste 517 milioane de euro pentru proiectul „Construcţia liniei de metro 6 (1 Mai-Tokyo)”, inclus de autorităţile române în cadrul Programului Operaţional Infrastructură Mare (POIM), a anunţat comisarul european Corina Creţu, într-un comunicat de presă.
Cofinanţarea europeană este destinată construcţiei unei secţiuni de 6 kilometri din linia de metrou, dintr-un total de peste 14 kilometri, cât urmează să aibă la final magistrala de metrou M6 (Gara de Nord – Aeroport Henri Coandă Otopeni) din Bucureşti. Aceasta va asigura legătura cu linia de metrou M4 (Gara de Nord – Lac Străuleşti).
Proiectul prevede construcţia a şase noi staţii de metrou subterane între zona 1 Mai şi complexul comercial Băneasa - acolo unde urmează să fie amplasată staţia Tokyo -, precum şi achiziţionarea a douăsprezece garnituri de metrou, fiecare cu câte şase vagoane.
Lucrările pentru magistrala de metrou M6, secţiunea 1 Mai – Tokyo, sunt programate să înceapă în a doua parte a acestui an.
Articole înrudite
- FOTO&VIDEO Zeci de șoferi de camion au rămas înzăpeziți
- Camion încărcat de 3 ori peste greutatea admisă. N-avea nici autorizație de transport
- COD ROȘU Remorca unui camion a fost luată de vânt
- Accident teribil pe Valea Oltului între două camioane
- Un șofer de camion a fost condamnat la închisoare pe viață. Ce crime a făcut?