VIDEO: IVECO - PRIMA FLOTĂ DE CAMIOANE ALIMENTATE CU CNG DIN ROMÂNIA Recomandat
- Scris de Administrator
- Imprimare
- Video
Prima flotă de vehicule IVECO STRALIS NP460 CP alimentate cu GNC va circula în România începând cu luna februarie a acestui an și va fi folosită în domeniul construcțiilor.
IVECO conduce pe calea transportului sustenabil cu tehnologii avansate de alimentare cu gaz.
Zeci de ani la rând, poluarea şi efectele ei devastatoare asupra mediului înconjurător nu au fost un subiect serios de discuţie. În ciuda faptului că am început cu toţii să remarcăm la tot pasul urmările sale, poluarea este încă, pentru mulţi, un subiect neinteresant. Încă de la inventare, motoarele Diesel s-au dovedit a fi cele mai eficiente, atât din punct de vedere al consumului, cât şi al fiabilităţii. Ele au însă un mare dezavantaj, în comparaţie cu cele pe benzină: emisiile de oxizi de azot şi particule în suspensie sunt la un nivel ridicat, cu efecte grave asupra oamenilor, faunei şi plantelor. Dar soluţii există şi sunt mai la îndemână decât credem, chiar în România! De exemplu, compania Ness Proiect Europe, care activează în domeniul construcţiilor, a decis că este momentul să facă o schimbare în acest sens, o schimbare menită să îi reducă amprenta pe care o lasă asupra mediului în care trăim. Din luna februarie 2019, pe şoselele din România va circula prima flotă de vehicule IVECO STRALIS NP(Natural Power) din ţara noastră. Cele zece camioane sunt alimentate cu CNG (gaz natural comprimat), beneficiind de ultimele tehnologii în materie de alimentare cu gaz. Motoarele „Cursor” dezvoltă 460 de cai putere şi un cuplu de 2.000 Nm. IVECO STRALIS NP are aşadar puterea, aspectul şi dotările unui camion „normal”. Există, totuşi, nişte diferenţe uriaşe faţă de un camion alimentat cu motorină. Unele sunt vizibile, cum ar fi costurile mai mici legate de consumul de carburant. Preţul unui litru de CNG este cu circa 30% mai mic, în comparaţie cu cel al motorinei, iar consumul scade și el cu 15%. În plus, scad şi costurile legate de întreţinere, pentru că STRALIS NP nu mai are nevoie de AdBlue sau filtru de particule, iar intervalele de service au ajuns la 90.000 de kilometri. Drept urmare, costul total al proprietăţii (TCO), scade cu circa 7%, un procent deloc neglijabil atunci când vorbim despre o flotă de camioane, mai ales dacă vehiculele beneficiază de pachetul complet de service, asemenea celor achiziţionate de compania Ness Proiect Europe. Există şi diferenţe care nu se văd cu ochiul liber, cel puţin la fel de importante. În comparaţie cu un motor Diesel Euro VI, IVECO STRALIS NP generează cu 99% mai puţine particule în suspensie(PM), cu 60% mai puţin dioxid de azot(NO2) şi cu 80% mai puţin CH4.
Aşadar, impactul pe care operarea unui astfel de camion îl are asupra mediului este redus dramatic. În plus, IVECO STRALIS NP este mult mai silenţios în comparaţie cu un camion diesel, ceea ce îl face ideal pentru transportul pe timp de noapte în zonele urbane. Faţă de un motor diesel, nivelul zgomotului atins de motorul IVECO alimentat cu CNG este mult mai mic, ajungând până la valori de 71 dB.
„Fiecare proiect este dezvoltat pas cu pas, în deplin respect al legilor, normelor şi regulilor în vigoare. În primul rând, însă, nu ne abatem niciodată de la principiile noastre etice, morale şi profesionale. Acestea sunt valorile de bază ale organizaţiei noastre, valori perene în relaţiile de afaceri, cu care ne mândrim şi pe care le consideră m capitale oricând, în orice circumstanţe.”, susţin reprezentanţii Ness Proiect Europe.
Video
Articole înrudite
- De ce a revenit în România, Cristi care a fost 8 ani șofer de camion în Anglia?
- Vor avea firmele turcești interzis să mai facă autostrăzi în România
- Ce soartă are Autostrada care va lega România de Serbia. Anunț oficial
- ANALIZĂ Spune-mi ce afacere ai ca să îți spun de ce camion ai nevoie!
- Un camion cu vaci din România a fost blocat două săptămâni de vameșii turci