IRU îi cere cancelarului Angela Merkel să oprească haosul de la frontiere după impunerea testelor COVID pentru șoferi Recomandat
- Scris de tirmagazin3
- Imprimare
IRU, organizația mondială de transport rutier, i-a scris cancelarului german Angela Merkel în legătură cu haosul care se răspândește în rețeaua europeană de transport de mărfuri din cauza noilor restricții impuse la frontiera Germaniei. Restricțiile viizează impunerea dovezii unui test COVID negativ pentru șoferii de camioane.
Refuzul Germaniei de a scuti șoferii profesioniști de camioane de testarea obligatorie la COVID-19 încalcă angajamentele anterioare privind „culoarele verzi” ale UE și libera circulație a mărfurilor. În plus, nu ajută la reducerea răspândirii virusului.
Și alte țări și regiuni au copiat restricțiile impuse de Germania pentru a preveni blocarea a mii de șoferi pe propriul teritoriu. Urmează o reacție în lanț care se dezvoltă în toată Europa, stopând lanțul de aprovizionare.
„Șoferii de camioane, singuri în cabina lor și care lucrează în condiții stricte de igienă, prezintă un risc redus pentru răspândirea virusului”, a declarat secretarul general al IRU, Umberto de Pretto. „Șoferii sunt obligați să stea la cozi ore în șir, la temperaturi sub zero grade în centrele de testare improvizate de pe marginea drumului. Ei nu pot păstra distanțarea, aspect deosebit de periculos.”
Decizia unilaterală a Germaniei blochează libera circulație a mărfurilor, afectând lanțurile de aprovizionare în întreaga UE. Supermarketurile, spitalele și fabricile vor avea, în curând, probleme de aprovizionare, în toată Europa și nu numai.
„Germania a fost mult timp o ancoră pentru liberul schimb pe piața unică europeană. O implorăm pe cancelarul Merkel să recunoască daunele pe care decizia guvernului său le provoacă acum, în special țărilor vecine. Îi cerem să scutească imediat șoferii de camioane de testarea obligatorie a COVID-19, astfel încât să își poată face treaba și să mențină lanțurile de aprovizionare" a adăugat Umberto de Pretto.
„Locul Germaniei ar trebui să fie din nou în centrul unei Europe unite în combaterea pandemiei, fără a provoca haos cu restricții de frontieră inutile”, a conchis el.
Articole înrudite
- FOTO&VIDEO Zeci de șoferi de camion au rămas înzăpeziți
- Camion încărcat de 3 ori peste greutatea admisă. N-avea nici autorizație de transport
- COD ROȘU Remorca unui camion a fost luată de vânt
- Accident teribil pe Valea Oltului între două camioane
- Un șofer de camion a fost condamnat la închisoare pe viață. Ce crime a făcut?