Guvernul a plătit 1,5 milioane euro pe 43 de laboratoare mobile pentru educaţie rutieră Recomandat
- Scris de tirmagazin3
- Imprimare
Ministrul de Interne, Lucian Bode a declarat, miercuri, în cadrul unui eveniment de intrare în dotarea Poliţiei Române a 45 de laboratoare mobile de educaţie rutieră, că asistăm la un adevărat carnagiu pe şosele din România, şi, potrivit statisticilor, în ultimii trei ani, zi de zi, au avut loc în medie 18 accidente grave, iar zilnic mor 5 oameni în accidente rutiere, cauzele fiind viteza excesivă, indisciplina în trafic a pietonilor şi neacordarea priorităţii de trecere a pietonilor sau vehiculelor.
”Aceste laboratoare educaţionale mobile, în valoare de aproximativ 1,5 milioane de euro, achiziţionate în cadrul unui proiect european amplu, cu un buget total de aproximativ 5,2 milioane de euro, au ca scop conştientizarea şi responsabilizarea tuturor actorilor din societate, care din postura de participanţi la trafic, se expun riscurilor majore atunci când încalcă regulile de circulaţie. Potrivit ministrului, ”siguranţa rutieră şi eforturile pentru sporirea acesteia nu se rezumă doar la elaborarea de documente programatice şi planuri de implementare a unor astfel de strategii”, el arătând că cee ce fac pentru operaţionalizare acestora contează şi mai mult.
”Misiunea pe care o promovăm este axată pe interacţiune, prezenţă activă pe teren şi în şcoli şi promocarea de campanii naţionale de educaţie rutieră”, a afirmat Bode, precizând că îşi propun ca mesajul educativ să ajungă la cât mai mulţi oameni. ”Sunt adeptul prevenţiei şi acest proiect are acest caracter şi un public ţintă. Este un proiect adaptabil, naţional, care se va plia foarte bine pe nevoile identificate la nivel local, în funcţie de specificul zonei, cauzele accidentelor şi profilul victimelor”, a mai declarat ministrul Lucian Bode.
Ministrul de Interne a mai spus că, în privinţa siguranţei rutiere, lucrurile nu se corectează sau ameliorează de la sine.
”Obţinerea unui comportament preventiv în trafic ţine de un efort constant şi continuu, iar efectele se vor vedea pe termen mediu şi lung”, a spus Bode, el arătând că, dacă ne uităm pe indicatorii din primele două luni ale anului 2022, trendul crescător se păstrează în privinţa persoanelor decedate în urma accidentelro rutiere, cu un plus de 8 la sută comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut.
”275 de persoane decedate în 637 de accidente rutiere, în primele luni ale anului 2022”, a mai spus Bode, arătând că principalele trei cauze ale accidentelor grave se menţin aceleaşi din ultimii trei ani, viteza excesivă, indisciplina în trafic a pietonilor şi neacordarea priorităţii de trecere pentru pietoni sau vehicule~.
”Putem spune că veriga cea mai slabă este factorul uman”, a menţionat Lucian Bode, arătând că eforturile trebuie concentrate asupra factorului uman.
Ministrul de Interne a mai afirmat că în ultimii trei ani, zi de zi au avut loc în medie 18 accidente grave, în fiecare zi, soldate cu cinci pierderi de vieţi omeneşti.
”Zilnic, timp de trei ani, mor 5 oameni, iar o comunitate de mărime medie dispare la fiecare trei ani, doar ca urmare a accidentelor rutiere”, a spus ministrul,.
”Asistăm la un adevărat carnagiu pe şosele, ceea ce ne plasează, din păcate, pe un loc deloc onorabil în ierarhia ţărilor europene, cu un număr ridicat de decese ca urmare a producerii de accidente rutiere”, a menţionat ministrul.
Articole înrudite
- Cozi uriașe la RAR. Care este motivul?
- Camioane blocate din cauza zăpezii. Unele nu aveau anvelope de iarnă
- Șofer român de camion „le-a mutat nasul” polițiștilor nemți. Cât de beat era?
- Un camion a derapat de pe carosabil la Călărași
- Un camion a căzut în groapa unde a aruncat ilegal mizerie. L-au scos cu macaraua