FORD: Marea Britanie va trebui să încheie acorduri comerciale cu Turcia şi cu Africa de Sud

FORD: Marea Britanie va trebui să încheie acorduri comerciale cu Turcia şi cu Africa de Sud

Marea Britanie va trebui să încheie acorduri comerciale cu Turcia şi cu Africa de Sud pe lângă cele încheiate cu statele care rămân în Uniunea Europeană, când ţara va părăsi blocul comunitar, a afirmat miercuri Jim Farley, directorul general al Ford Europa, transmite Reuters.

"Pentru Ford, nu este important doar acordul dintre Marea Britanie şi cele 27 de state ci şi cel cu ţări ca Turcia şi Africa de Sud, despre care într-adevăr nu s-a vorbit", a declarat Jim Farley la o conferinţă desfăşurată la Londra.

Ford, care este cel mai mare producător de motoare din Marea Britanie, produce furgonete în Turcia, ţară care nu este membră a UE dar există un Acord de Uniune Vamală între cele două părţi.

Jim Farley a mai declarat că analizează cum ar putea fi menţinută libera circulaţie a persoanelor şi a bunurilor după Brexit.

"Petrecem mult timp gândindu-ne şi discutând despre cum ar trebui să ne schimbăm operaţiunile şi ce sprijin am putea avea nevoie de la Guvern şi de la alte entităţi, nu doar din Marea Britanie, pentru a ne asigura că nu sunt create fricţiuni", a explicat directorul general al Ford Europa.

Acesta a afirmat recent că schimburile comerciale fără tarife vamale după Brexit sunt de o importanţă vitală pentru menţinerea locurilor de muncă la uzinele Ford din Marea Britanie.

Aproximativ o treime din motoarele Ford sunt produse în Regatul Unit, iar producătorul auto american a avertizat recent că va reduce investiţiile la fabrica Bridgend din cauza cererii reduse pentru unul dintre motoarele sale pe benzină.

Ford Motor a iniţiat deja discuţii cu sindicatele privind reducerea costurilor la fabrica Bridgend din Ţara Galilor, peste 1.100 de locuri de muncă aflându-se în pericolul de a fi desfiinţate, în condiţiile în care grupul auto american este afectat de încetinirea creşterii pieţei auto europene şi de incertitudinile legate de Brexit.

"Unitatea produce suficiente motoare pentru a garanta actualul nivel al locurilor de muncă în următorii 2-3 ani, dar reducerile ar putea fi necesare după acest interval, dacă fabrica nu va deveni mai eficientă, a afirmat Tim Holmes, purtător de cuvânt al subsidiarei Ford din Marea Britanie. Nu sunt planificate concedieri în acest moment, iar compania pur şi simplu reexaminează situaţia angajaţilor dincolo de 2020", a explicat Holmes.

Ford a dezminţit că decizia Marii Britanii de a ieşi din Uniunea Europeană a afectat decizia de reducere a investiţiilor, dar Len McCluskey, secretar general al sindicatului Unite, susţine că Brexitul este cu siguranţă unul dintre factorii care au determinat Ford să iniţieze discuţiile. Len McCluskey a avertizat că ar putea fi desfiinţate peste 1.100 de locuri de muncă la Bridgend în următorii cinci ani, urmând să rămână doar 600 de salariaţi.

Grupul Ford ar putea fi nevoit să plătească tarife de până la 2,7% pentru motoarele produse în Marea Britanie, în timp ce importurile de vehicule ar putea fi afectate de tarife de până la 10% dacă Regatul Unit va reveni la reglementările Organizaţiei Mondiale a Comerţului (OMC).

Deşi Marea Britanie face parte din OMC prin Uniunea Europeană, ţara va trebui să renegocieze termenii statutului de membru al OMC, după Brexit, definindu-şi obligaţiile.

Deprecierea lirei sterline şi estimările potrivit cărora creşterea economică va încetini după ce Marea Britanie va pierde accesul la piaţa unică europeană au afectat atractivitatea Regatului Unit ca loc în care companiile străine să deţină investiţii strategice.

Ford este cel mai mare producător de motoare auto şi, de asemenea, cea mai bine vândută marcă de automobile din Marea Britanie, cu o cotă de piaţă de 12%. În 2016, lira sterlină s-a depreciat semnificativ faţă de dolar şi euro, din cauza incertitudinilor legate de Brexit.

Compania are 14.000 de angajaţi în Marea Britanie şi 25.000 în Germania. Ford produce motoare la două uzine din Marea Britanie pentru vehiculele asamblate în Europa continentală şi care, ulterior, sunt vândute în Marea Britanie. O liră sterlină mai slabă afectează profitabilitatea vehiculelor care au componente evaluate în euro.

Ford Motor are aproximativ 197.000 de angajaţi şi 67 de fabrici în întreaga lume. Al doilea mare producător auto din SUA, Ford este prezent şi pe piaţa din România.

Login pentru a posta comentarii.
înapoi la antet

Categorii

Site-uri recomandate

GRUPURI FACEBOOK

Unelte

Despre noi

Social

×

Abonează-te la newsletter!

Fii primul care primește pe email știrile cele mai fierbinți din transporturi!

Va puteti dezabona oricand de la newsletter.